Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

Belvárosi Általános Iskola. „Az igazi teljesítmény az életben való be- válás. A testi és lelki értelemben egész- séges személyiségfejlődés, melynek során.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
„Ezt egy életen át kell játszani”
A Bálint Márton Általános és Középiskola
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektzárás MARCALI Miért van szükség a magyar közoktatásban változásokra ? Összeállította: dr. Bertók Sándor Közoktatási szakért ő.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
Ahány gyermek, annyi út „A bolondság és a zsenialitás közötti távolság csak sikerben mérhető” Gönczi Károly.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt SCHMERCZ.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Miért fontos, Gyermekednek,hogy Az anyanyelvén tanuljon?
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Barcsák Marianna - KPSZTI
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
„Hagyjátok- mondta-, hadd jöjjenek hozzám a kicsinyek, ne akadályozzátok őket, hisz ilyeneké az Isten országa.” Mk 10,14.
Előadás másolata:

Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium SZÜLŐK TÁJÉKOZTATÁSA Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium

Az óvoda szerepe napjainkban Az iskolára való előkészítéssel kapcsolatban az óvónők a képességek fejlesztésére, a gyermek testi-lelki-fizikai egyensúlyának megteremtésére fektetik a hangsúlyt.

Az óvoda és az iskola közötti átmenet Megváltozik a gyermek alaptevékenysége; a játékot a tanulás váltja fel. A gyermek új környezetbe kerül, új felnőttek, új pajtások veszik körül. A hagyományos oktatási módszertan esetében: Az iskola első osztályában – ezzel ellentétben – kötelező feladatok sokasága várja a gyermeket. Ez mindenképpen problémákat okoz az iskolakezdés időszakában.

Az új, kompetencia alapú nevelés-oktatás módszertan felvállalásával iskolánk az óvoda-iskola közötti átmenetet megkönnyíti, a további munkát megszeretteti, a szükséges képességeket fejleszti. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy már első osztálytól kezdve a gyermekek minden esélyt megkapjanak optimális fejlődésükhöz.

1. Fenntartói támogatással 2. Esélyteremtés pályázatok által. Hogyan? Miből? 1. Fenntartói támogatással 2. Esélyteremtés pályázatok által. Iskolánk a gyermekek érdekében igyekszik minden pályázati lehetőséget kihasználni HEFOP 3.1.3 Esélyteremtés kompetencia-alapú oktatással … Ezen a pályázaton iskolánk 18 millió forintot nyert

A jó tanár is holtig tanul ! A projekt címe: A jó tanár is holtig tanul ! Esélyteremtés kompetencia-alapú oktatással, pedagógiai kultúra megújításával, keresztyén neveléssel.

Értékünk az ember – értékünk a gyermek!

Soha véget nem érő törekvésünk, hogy a gyermekek számára biztosítsuk a számukra legkedvezőbb oktató-nevelő munkát. Ennek érdekében figyeljük az oktatást érő kihívásokat, a társadalom elvárásait. Szeretnénk elérni, hogy tanulóink megfeleljenek a különböző elvárásoknak, hogy rendelkezzenek azokkal a képességekkel, kompetenciákkal, amelyek a jövő életükben való boldogulásukhoz szükségesek.

Ezt vállaljuk fel, ezt a tudást szeretnénk kialakítani! A kompetencia a tudásnak arra a formájára utal, amelynek elsajátítása természetes közegben, életszerű tapasztalatok révén történik, és így alkalmazása is természetes könnyedséggel és hatékonysággal valósul meg. A kompetencia az értékes, érvényes, hasznosítható tudás egyik kategóriája. Ezt vállaljuk fel, ezt a tudást szeretnénk kialakítani!

Nagy fontosságot tulajdonítunk a kisiskolás korban elsajátítandó alapképességek és készségek, továbbá kulcskompetenciák fejlesztésére, mert ezek a későbbi sikeres tanulás és munkába állás feltételeiként szolgálnak. A módszertani változást a digitális kultúra oktatási eszközrendszerének alkalmazásával kísérjük.

Ezen alapkészségek fejlesztését már 1. osztálytól vállaljuk! A tanulási képesség kialakításához elengedhetetlen a következő alapképességek ill. készségek fejlesztése: szövegértési-szövegalkotási,matematikai-logikai Ezen alapkészségek fejlesztését már 1. osztálytól vállaljuk!

Úgy gondoljuk, hogy ma már nagyon fontos, hogy a tanulók az IKT eszközeivel is megismerkedjenek minél hamarabb, ezért 1. osztályban az IKT kompetencia területet is vállaltuk Informatikából. Fontos az is, hogy tanulóink játszva sajátítsanak el fontos ismereteket, készségeket, ezért alkalmazzuk a BÁB-Dráma modult is.

információs-kommunikációs technológia lehetséges alkalmazásával. Az 1. osztály után a felsőbb tagozatokon folytatjuk a kompetencia alapú oktatást az információs-kommunikációs technológia lehetséges alkalmazásával. Vállalt kompetencia területek: szövegértés-szövegalkotás, matematikai-logikai, idegen nyelvi, IKT, életvitel. Érintett tantárgyak: Magyar nyelv és irodalom, Média, Báb-dráma, matematika, angol, német, informatika, kémia

Kompetencia-alapú oktatásra épülő mérési rendszerek: PÁLYÁZAT ÁLTAL MEGKÖVETELT MÉRÉSEK AZ ISKOLÁK ÁTDOLGOZÁSRA KERÜLŐ MÉRÉSI-ÉRTÉKELÉSI RENDSZERE AZ ÉVENKÉNTI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI Célunk, és a mérések elvárásai közösek:  A tanulók képesek legyenek a tudásukat az életben hasznosítani, alkalmazni és a további ismeretszerzésben felhasználni.

KÉPEK ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL: 

 

 

 

 Mi együtt szeretnénk működni ÖNÖKKEL!  A család és az iskola együttműködése elengedhetetlen a gyermekek érdekében!  Mi együtt szeretnénk működni ÖNÖKKEL!  .

Köszönjük figyelmüket!