Útvonaltervezés Stratégiai manőverezés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kiáltó világ.
Advertisements

Dupláz-e a Jobbik? Mérők Klubja, január 30. Előadó: Závecz Tibor.
Szeretem a könyvtáram!.
Szent Pál Korintusiaknak írt 1.levele 13.
Feltehetek egy kérdést?
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
A publicisztikai és tájékoztató műfajok
Önkormányzati kommunikáció és a helyi nyilvánosság
Pénz a cipődben: Gyémánt Kard Technika
DPR kommunikáció alapelvei
VAN Választásunk? Munkától lóg a nyelve.  Milyen lehet az IQ tesztje? Ha jól van beállítva a stopper, válasza egy kérdésre sem nyer.
A bibliai lecke előkészítése és tanítása (1-2.)
Tedd fel a kérdést magadnak: Miután elolvastad a levelet!!!
Tedd fel a kérdést magadnak, miután elolvastad a levelet!!! “Elfussak ?"
Néha ....
Hogyan írjunk motivációs levelet?
Elek Nikolett, Mavrák Katalin november 10. Gyere ki a hóra! - lefolytatott utcai viták érvelési hibáinak elemzése.
Programozási alapismeretek 10. előadás
Ahogy én tolmácsolnám nektek…
Minden, matematikusi ismeretekkel fertőzött leendő mérnök számára alapvető kihívás, hogy a túlságosan egyszerű dolgokból többet hozzon ki. Így például.
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
Figyelem! Következő előadásunk megtekintése 100 évnél idősebb nézőink számára csak szülői felügyelet mellett ajánlott! A műsorban látható személyek és.
Stílus és jelentés /társalgási stílus, publicisztikai stílus, tudományos-szakmai stílus, hivatalos stílus /
Év eleji információk Előadó: Hosszú Ferenc II. em Konzultáció: Szerda 9:50 – 10:35 II. em
Az érvelés.
IMA MAGYARORSZÁGÉRT. KEDVES SZERETETREMÉLTÓ EMBEREK!
1 1 1.
Kocsis Nikoleta – Spátay Anna Országos Tudományos Diákköri Konferencia
Közösségi oldalak használata
A kiskorúak védelme a hatósági gyakorlatban dr. Futó Gábor Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiafelügyeleti főosztály szeptember 28.
Tedd fel a kérdést magadnak: “Elfussak ?" Miután elolvastad a levelet!!!
„Te olyan buta vagy, ezért nem lehet igazad, és amúgy is brit tudósok szerint…” A legfontosabb érvelési hibák.
OKTOGON Architecture & Design építészeti magazin
A MAGDOLNA-NEGYED SAJTÓELEMZÉSE A LBERT D ÓRA – Z ÁVECZ G ERGŐ Műhelyszeminárium,
(Elhívás, felkészítés, elküldés 3.). a) Mt 10:16/a – Én elküldelek titeket… Jn. 10,11: „Én vagyok a jó pásztor. A jó pásztor életét adja a juhokért. Mt.
Sponsorare necesse est
A fülke magánya Minden, amit a rejtőzködő választói magatartásról tudni lehet Mérők Klubja, október 26. Előadó: Závecz Tibor.
Készítette: Gocsál Ákos, Gocsál Klára, Fehér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Internet az oktatásban – taneszközök.
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
Összeállította: Dóber Valéria
A szövegszerkesztés menete
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Érvelés, bizonyítás, következmény, helyesség
Logika szeminárium Előadó: Máté András docens Demonstrátorok:
(nyelv-családhoz képest!!!
2005. március 24.Politika és iskola - az Eötvös Károly Intézet konferenciája ISKOLA ÉS POLITIKAI SZOCIALIZÁCIÓ Csákó Mihály ELTE TáTK.
„Te olyan buta vagy, ezért nem lehet igazad, és amúgy is brit tudósok szerint…” A legfontosabb érvelési hibák.
A t e r m é s z d a l Csak az erős ember ismeri a szeretetet,
Jókai Mór Általános Iskola 3
Fischer András© 1 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban - Hogy érzi magát bátyám? - Köszönöm kérdését, jól. - Kifejtené egy kicsit bővebben?
Útmutató Tippek, típushibák, megoldások és némi statisztika.
A tömegkommunikáció.
Az Élet Igéje szeptember.
NA ÉS ? ? ? HOGYAN VISELKEDIK AZ IGAZI FŐNÖK ? Ha főnök vagy, olvasd, mennyire illik rád, ha azt szeretnél lenni, figyelj jól, és legyél jó vezető ! !
A stílusrétegek III november 6.. A tudományos (szakmai) stílus  Típusai:  előadás  felszólalás  ismertetés  cikk  értekezés  tanulmány 
„ A NAGY KÖNYV ” Programtervezet. Mi is ez? év legjelentősebb kulturális eseménye Játék, amelynek lényege, hogy mindenki szavazhat kedvenc magyar.
Ééééén vezettem?!? - Stratégiai manőverezés -
Itbusiness konferencia, CONFESSION ON A DANCEFLOOR Cégek az üzleti modellváltásról Gulyás János / Ipsos Zrt. Nobody’s Unpredictable.
1. FELKÉSZÜLÉS Ami elromolhat, el is romlik Reméld a legjobbat, készülj a legrosszabbra!
Golda János: Stílus és korszerűség „kritika” a kritikáról (sokkal inkább néhány gondolat összefüggésben a leírtakkal, mintsem, határozott vélemény és bírálás)
Útvonaltervezés Stratégiai manőverezés Érvelés és elemzési módszerek Készítették: Antal Réka, Elek Nikolett, Farkas Babett, Gergely Barbara Október.
Manipulál-e a média?.  Média és a közönség viszonyának kérdése?  Befolyásol-e vagy sem?  Média legfontosabb információ forrás  Szabadidőnk többségét.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
Egy plakát elkészítése, nyomtatási eljárások,
Előadó: dr. Stankovics Éva
A stílus.
Útvonaltervezés Stratégiai manőverezés
Dialektika, logika, retorika, avagy miről lesz szó
Előadás másolata:

Útvonaltervezés Stratégiai manőverezés Érvelés és elemzési módszerek Készítették: Elek Nikolett, Farkas Babett, Halász Gergely, Horváth Tímea és Nyakó András 2013. október 16.

Miről lesz szó? Stratégiai manőverezés- Útvonaltervezés Ki a legény a gáton? Tv-néző vagyok, ments ki innen!- Órai gyakorlat Házi feladat 2

Stratégiai manőverezés elemei Útvonaltervezés Meghatározzák, hogy a kommunikációnk célba ér-e, hogyan lesz hatásos. Kommunikációnk → értsd: minden fajta! - Házi feladat - Vitahelyzet - Prezentáció Zh - Hivatalos levél, kérvény Újságcikk - Szóbeli vizsga 3

Korlátok Út (eszköz) CÉL + közönség Elvárások, elköteleződések Intézményi keretek Médium követelményei (szakcikk, blog) Társas szerepek (Kiszel T. – Vágó I.) Vita típusa CÉL + közönség Hallgatósághoz illesztés! Elvárások, elköteleződések Út (eszköz) Mit? (tartalom) Premisszák, konklúzió Hogyan? (stílus) Ismétlések, tudományra hivatkozás, szakértőre hivatkozás, közvélekedésre apellálás, érzelmi töltet, analógiák Előfeltételek: hogyan kell(ene) gondolkodnia a célközönségnek, hogy „átmenjen” az üzenet Csak érzelmi töltet kelti fel az érdeklődést / szakmainak kell maradni, stb. 2011. 10. 26. 4

Egy jól ismert példa 2011. 10. 26. 5

Ki a legény a gáton? Van még lejjeb, MSZP? Megjelenési hely: Magyar Hírlap http://www.magyarhirlap.hu/velemeny/ujbuda_uj_plakat.html Dátum: 2010. április 21. 6

Cél + közönség Az eredeti cél Jobboldali olvasók, azon belül elsősorban a Fideszes elkötelezettségűek. Az eredeti cél A cél az MSZP nevetségessé tétele, lejáratása az LMP-s konfliktusok kapcsán. 7

Út Mit? Tartalmi aspektus 1. A konklúzió az, hogy az MSZP kommunikációjának színvonala egyre csökken. 1.1 Az MSZP önmagának ellentmondva közeledik az LMP-hez. 1.2 Az MSZP saját nevét sem vállalja fel. 1.3 Az MSZP ellopta az LMP szlogenjét. (1.4) Az MSZP nevetséges, színvonaltalan rigmusokat használ a plakátjain, szórólapjain. (implicit tartalom) 8

Út Hogyan? Stiláris aspektus A szöveg ironikus, csípős hangvételű, érzékletes jelzőkben, kifejezésekben gazdag. 9

Korlátok A cikk műfaját tekintve jegyzet, mely a vélemény-újságírás műfajai közé tartozik. A jegyzet egy hírre, eseményre reagál, abból kiindulva egy nagyobb súlyú jelenségre mutat rá. Rövid, könnyed, de feszes műfaj. Megjelenés helye: Magyar Hírlap (jobboldali, Fidesz közeli lap) 10

Elvárások, elkötelezettségek A célközönség a jobboldali olvasókat jelentette, azon belül elsősorban a Fideszes elkötelezettségűeket. A plagizálás megléte és annak elítélendősége előfeltételként jelent meg, ahogy az inkonzisztencia elítélése is. 11

Az új recept Változik: Megmarad: Út (Hogyan?): Cél: Markánsabb kifejezések Elvárások,elkötelezettségek: Fideszes elkötelezettségek mellőzése Célközönség: Jobboldaliak, nem csak Fidesz Megmarad: Cél: Nevetségessé tétel Út (Mit?)? Érvek Korlátok: Jegyzet műfaj, Magyar Hírlapban 12

Az átírt változat: VAN MÉG LEJJEBB, MSZP? Molnár Gyula újbudai polgármester, aki vesztes pozícióból vág neki a második fordulónak, választási plakátján már saját pártja nevét sem vállalja fel, de ez az elmúlt nyolc év tükrében nem is csoda. Egy szó sem esik a szocialista pártról, a vörös csillagot, akarom mondani, szegfűt, szívecskére cserélték. Sebaj! Van másik, ahogy Eötvös bohóc mondotta volt, mielőtt elővett egy kisebb trombitát a kabátja alól. Molnár Gyula most egy, még az MSZP-nél is kisebb pártot húzott elő: az LMP-t. 13

Az MSZP nagyon szeretne az LMP közelébe férkőzni Az MSZP nagyon szeretne az LMP közelébe férkőzni. Az MSZP nagyasszonya, Lendvai Ildikó, remegő kézzel igyekszik parolázni az LMP-vel, mintegy a múlt jótékony homályába száműzve azt a három héttel előbb elhangzott mondatát, hogy kidobott voks az LMP-re szavazni. Persze mondott ő már sok mindent. Lassan mondta, hogy mindenki megértse: nem lesz gáz-ár-e-me-lés. A következményt ismerjük… 14

Hiába utasítja el az LMP egyre-másra megszállott udvarlóját, az nem érti a nemet. Sőt már lop is tőle, csak egy kis darab jusson már neki is belőle! De az MSZP és mások lenyúlása nem először jár kéz a kézben, legfeljebb eddig nem volt ily nyílt. Molnár Gyula a plakát tanúsága szerint „16 éve bizonyítja, hogy városunkban tényleg LEHET MÁS A POLITIKA.” Ő lenne a garancia a másfajta politikára? Ebben még igazság is lehet, ha a Kopaszi-gát panamára gondolunk… 15

A plakát gondos tervezői azért a nép iskolázatlanabb rétegeinek is tartogattak üzeneteket apró rigmusok formájában. Hogy is írja a lánglelkű költő: »Ha szereti Újbudát, válassza Molnár Gyulát«, vagy »Ha fontos önnek közös otthonunk, Újbuda, akkor a jó választás ismét Molnár Gyula«. Kedves MSZP, van még ennél is lejjebb? 16

2. Példa Tv-néző vagyok, ments ki innen Megjelenés helye: Magyar Hírlap http://www.magyarhirlap.hu/velemeny/stohl_visszater.html Dátum: 2010. október 16. Megjelenés helye: Magyar Hírlap http://www.magyarhirlap.hu/velemeny/stohl_visszater.html Dátum: 2010. október 16. 17 17

Eredeti szempontok Eredeti célközönség: Eredeti cél: Tv-nézők, Rtl Klubbal és Stohl Andrással kevésbé szimpatizálók Eredeti cél: a cikk célja az Rtl Klub nevetségessé tétele Stohl András kábítószer botránya kapcsán, valamint a valóság show-k és a kereskedelmi televíziók lejáratása 18 18

Eredeti szempontok Út-tartalmi aspektus: Konklúzió: az Rtl Klub és más kereskedelmi tv-k pénzéhesek és gátlástalanok. P1: Egyre gyengébb műsorokat vetítenek. 1.1: Máté Kriszta műsora műalázás volt. 1.2: Bogárzabálós vetélkedőket készítettek. 1.3: A Mónika show csatornatöltelékeit kaptuk. 1.4: Kuruzslók hazudozásait kaptuk. 1.5: Nem túl intelligens szereplők gondolatait ismerhettük meg a valóságshow-kban. P2: Kábítószeres, zűrös magánéletű műsorvezetőt szerepeltetnek. P3: Fizetőssé kívánják tenni a színvonaltalan műsoraikat. 19 19

Eredeti szempontok Út-stiláris aspektus: Korlátok: Szókimondó, csípős hangvételű, és jelzőkben gazdag Korlátok: A cikk műfaját tekintve jegyzet, mely a vélemény-újságírás műfajai közé tartozik. A jegyzet egy hírre, eseményre reagál, abból kiindulva egy nagyobb súlyú jelenségre mutat rá. Rövid, könnyed, de feszes műfaj. Elvárások, elkötelezettségek: A valóságshow-szereplők nem intelligensek, Stohl András tette elítélendő, a Mónika Show, Máté Krisztina műsora nem votlak értékesek. 20 20

Új szempontok Órai gyakorlat Célközönség: Tv-nézők, a „reality”-műsorokkal kevésbé szimpatizálók Cél: a valóság show-k és a kereskedelmi televíziók lejáratása (Stohl-lal vagy nélküle) vagy bebizonyítani, hogy a kereskedelmi tv-k értékesek és vannak még színvonalas műsorok Út: tartalmi aspektus: Rátok bízzuk, az eredeti cikkéből is lehet válogatni. Út: stiláris aspektus: Szókimondó, csípős hangvételű, és jelzőkben gazdag Vagy tárgyilagos, egyszerű Korlát: Megmarad a régi. Magyar Hírlap és jegyzet. Elkötelezettségek, elvárások: Az olvasók olyan tv-nézők, akik elvárják a színvonalas műsorok sugárzását. 21 21

Házi feladat Keress egy érvelő szöveget! Nem kell politikai jellegű! Hobby, érdeklődési kör… Premissza, konklúzió rekonstrukció Stratégiai manőverezés – szöveg elemzése Új stratégiai manőverezési szempontok Új szöveg Maximális terjedelem: 2 oldal (eredeti szöveg mellékletben csatolva, nem számít bele!!!) 22

Elvárások Konklúzió, főbb premisszák, implicit premisszák (nem kell ágrajz…) Azonosítani a célt, közönséget, utat, korlátokat, elvárásokat, elköteleződéseket Jelezni mik a változatlan és az új szempontok Új szöveget megírni a (3.) szempontjai alapján! Október 30. szerda 12:15, kinyomtatva Formai követelmények… 23