Tömegrendezvények rendkívüli időjárás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

A polgári védelmi szervezetek megalakítása, alkalmazásának időszakai, szabályai Jogszabályi háttér § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről (Pv.
Kormányszóvivői tájékoztató A vizitdíj szabályok felülvizsgálata.
Az esemény vagy eseménysorozat katasztrófává minősítése Jogszabályi háttér § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről.
Dr. Golopencza Pál szolgálatvezető főorvos
katasztrófa-veszélyeztetettsége Dr. Tóth Ferenc tű. dandártábornok
Békés Megyei Államigazgatási Kollégium ülése
Az áruházak üzemeltetőinek tűzvédelmi feladatai
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A védelmi bizottság elnökének katasztrófavédelmi feladatai Jogszabályi háttér: § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
Az Önkéntes Tűzoltó Egyesületek szerepe
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
A környezetvédelem intézményrendszere
A Mobil Orvosi Segélyhely (MOS)
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
A civil lakosság kapcsolódási, önkéntes szerepvállalásának lehetőségei
Munkavédelmi előírások rendszere
Állam munkavédelmi feladatai
Dr. Bozsó Zoltán r.dandártábornok
Tűz-, polgári védelmi és katasztrófavédelmi igazgatás
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
Győr-Moson-Sopron Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság KÉSZEN AVÉSZBEN KÉSZEN AVÉSZBEN A viharokra történő felkészülés Győr-Moson-Sopron megyében Előadó:
A polgári védelem jogszabályi korszerűsítése a közigazgatási reform tükrében Előadó : Dr. Varga Imre mk. pv. ezredes PhD. főosztályvezető OKF Minősített.
A megyei védelmi igazgatás helye és szerepe
Viharkárokra történő felkészülés, reagálás Vas megyében. Köszöntöm az előadás résztvevőit ! Horváth Tibor pv.alez.
Az erdők megelőző tűzvédelme Magyarországon (aktualitások, tervek)
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
Új kihívások a katasztrófavédelemben
Kibertér-biztonság és iparbiztonság Kossa György tű. dandártábornok
MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottsága
Katasztrófavédelem a védelmi igazgatás rendszerében
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Ajánlás a felkészítések (gyakorlás, munkaműhely) tartalmára és módszerére A gyakorlat bemutatása A gyakorlat célja az etilén termékvezetékek sérülése következtében.
Polgári védelmi kötelezettség, mentesség
A kitelepítés, kimenekítés, befogadás, visszatelepítés
Katasztrófavédelem válaszai a globális klímaváltozás
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
A települések polgári védelmi sorolásának szabályai Jogszabályi háttér § §114/1995. (IX. 27.) Korm. rendelet a települések polgári védelmi besorolásának.
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
A veszélyhelyzet kihirdetésének körülményei és tartalma Jogszabályi háttér: § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII.
A polgármester katasztrófavédelmi (polgári védelmi, tűzvédelmi) feladatai Jogszabályi háttér évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
Somogy Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság 2012.
2010. március 03. Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program I. és II. intézkedéscsoportjához kapcsolódó.
17. tétel.
Tájékoztató a nyertes bűnmegelőzési pályázatok sikeres szakmai lebonyolításához Ivány Borbála IRM Miniszteri Tárgyaló, Budapest március 17.
Dr. Góra Zoltán tű. dandártábornok főigazgató-helyettes
Tájékoztatás a polgármesterek katasztrófavédelmi feladatairól
A kárhelyparancsnok feladatai
Dr. Göndöcs Zsigmond Országos Mentőszolgálat
Válságkezelő rendszere
Dr. Farkas Klára r. őrnagy
A rendészet szervei.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
Dr. Dobó Marianna október 4..  vízkár elhárítás: az árvizek belvizek, helyi vízkárok, vízminőségi haváriák károkozó hatásának megelőzésére, csökkentésére.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Önálló és rendőrrel közös polgárőri tevékenység és ehhez kapcsolódó rendőri karjelzések ismertetése +
Köszöntöm a települési önmentő képesség fejlesztő felkészítésen résztvevőket Előadó: Lóki Richárd okl. tű. őrgy.
A tűz-, a polgári- és a katasztrófavédelem kérdései Hoffmann Imre tű. ddtbk. Hatósági Főigazgató-helyettes.
A külterületi kármentesítést meghatározó feltételrendszer és a kivitelezés összehangolása, együttműködés az irányító szervekkel.
Budapest, március 24. A húsvéti ünnepi időszak rendőri feladatai Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály.
Önkormányzat és állam.
Tűzvédelmi Szabályzat
A Rendezvénybiztosítás formái, szintjei és módja
A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
Előadás másolata:

Tömegrendezvények rendkívüli időjárás „Ez is a főváros” Tömegrendezvények rendkívüli időjárás Tatorján István pv. ezredes

„Ez is a főváros” 2006. Augusztus 20. Tatorján István pv. ezredes

Becslések szerint a vihar ideje alatt a tűzijáték helyszínein mintegy 1 millió ember tartózkodott. Az Országos Meteorológiai Szolgálat tájékoztatása szerint Budára 21.05-kor ért a vihar több mint 100 km/h sebességgel. Mintegy 15-20 perc alatt vonult át a fővároson ez alatt 7-8 mm csapadék esett.

HÍR TV 2006. augusztus. 21. 01.30

Fel nem robbant pirotechnikai eszközöket keresnek a tűzszerészek Fel nem robbant pirotechnikai eszközöket keresnek a tűzszerészek. A Lánchíd, Gellért-tér, az Alagút és a Hegyalja út egy része lezárásra került a keresés miatt. Nem 1, hanem több hajó is összeütközött és felborult a Dunán. A pánik miatt nagyon sok gyerek elsodródott szülei mellől. A Viharra az OMSZ már kora este figyelmeztetett. Vácról, Dunakesziről, Nógrád megyéből kellett a mentőszolgálatnak segítséget hívni a sérültek ellátására.

A Keleti pu. –nál több ablak a homlokzat elé zuhant A Keleti pu. –nál több ablak a homlokzat elé zuhant. Sérülés nem történt. A mentővel kórházba szállított sérültek száma 90 főnél is több. Ebből 30 súlyos sérült, de többen „lábon” mentek be a kórházba, főleg fej- és koponyasérülésekkel. A tűzoltókhoz több 1000 riasztás érkezett, várhatóan reggelre végeznek a mentéssel. A tűzijáték megkezdése után kitört vihar több működésbe nem lépett bombát sodort a házak közé.

A kormányszóvivő nem tudott érdemben információt adni arról, hogy a kormánynak volt-e terve az ilyen katasztrófa esetére. Az OBSI- be 55 főt szállítottak be, főleg fej-és koponyasérülteket. A Péterfy kórházban közel 100 főt kezelnek, főleg súlyos sérülteket. A 104 Mentők, 105 Tűzoltók számát hagyják hosszan csörögni, felveszik. A főpolgármester összehívta a VÉB rendkívüli ülését.

A kialakult kaotikus állapotról sem a tűzoltók, sem a rendőrség nem tud pontos információval szolgálni. Hárman meghaltak, köztük egy gyerek, 240-en megsérültek. A viharban több kishajó összeütközött a Dunán. Hétfőn még közlekedési nehézségek várhatók.

Leszakadt a Népligeti autóbusz pályaudvar teteje is Leszakadt a Népligeti autóbusz pályaudvar teteje is. Személyi sérülés nem történt, a várakozó gépjárművek megrongálódtak. Vihar miatt több helyen leszakadtak a felső vezetékek, ezért nem jár több villamos (3-as, stb.) 70, 74, 78-as trolibusz sem. Gyurcsány Ferenc holnap reggel a végleges információk ismeretében reagál az eseményekre.

A 2006. augusztus 20-án este kialakult rendkívüli időjárás okozta károk miatt Dr. Demszky Gábor főpolgármester 23.00. órára rendkívüli Védelmi Bizottsági ülést hívott össze.

az életveszély elhárítása Fő feladatként jelentkezett: az életveszély elhárítása esetleges sérültek kimenekítése közlekedési akadályok megszüntetése főútvonalak járhatóvá tétele tömegközlekedés zavartalanságának biztosítása

A Fővárosi Tűzoltó-parancsnokság: A Budapesti Rendőr-főkapitányság: több mint 200 fővel végezte az életveszély elhárítását, a sérült tetőszerkezetek megerősítését, a kidőlt fák elszállítását, darabolását. 86 gépjárműből 53 vett részt a mentésben, a többi ügyeletes tűzvédelmi feladatot látott el. A FKF RT.: több mint 400 fővel közel 60 gépjárművel biztosította a közlekedési útvonalak akadály-mentesítését, a nézők által hátrahagyott hulladék elszállítását. A Budapesti Rendőr-főkapitányság: megerősített szolgálat tevékenykedett, több mint 50 útkereszteződésben meghibásodott jelzőlámpák miatt rendőri forgalomirányításra volt szükség. A BKV Zrt.: 5 speciális gépjárművel állította helyre a sérült felsővezeték-szakaszokat.

TAPASZTALATOK Hiányos kommunikáció, riasztás Emberi felelőtlenség Lakosság felkészítés, tájékoztatás Egyszemélyi felelős hiánya Pánik, kiszámíthatatlan helyzet A kihangosítás hiányossága Kiürítési tervek hiánya Határozott, operatív mentés, helyreállítás 2174/2006. (X. 17.) Korm. határozat

„Ez is a főváros” 2006. Szeptember 18.

„Ez is a főváros” 2006. Október 23.

2106/2005. (VI. 6.) Korm. határozat 1. A Kormány a) a Magyar Köztársaság nemzeti ünnepei, hivatalos állami ünnepe (március 15-e, augusztus 20-a és október 23-a); b) a nemzeti és állami ünnepnek nem minősülő ünnepi megemlékezés (május 9-e és május utolsó vasárnapja - a Magyar Hősök Emlékünnepe, június 16-a és október 6-a - nemzeti gyásznap, november 4-e), valamint c) az Európai Unióhoz történt csatlakozás évfordulója és más kiemelkedő fontosságú esemény központi állami rendezvényeinek (a továbbiakban együtt: központi rendezvény) összehangolt előkészítése és lebonyolítása érdekében az érintett miniszterek feladatait a következők szerint határozza meg………

2174/2006. (X. 17.) Korm. határozat Az operatív irányító felelős a Kormány által jóváhagyott ünnepi rendezvény programjának a jogszabályok, az államirányítás egyéb jogi eszközei, valamint a hatósági előírások szerinti előkészítéséért és megvalósításáért, valamint az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető rendkívüli körülmény és más elháríthatatlan ok esetén a rendezvény helyszínének, programpontjainak módosításáért, továbbá - az érintett hatóságok hatáskörének sérelme nélkül - a rendezvény elhalasztására vagy megszakítására irányuló döntés meghozataláért.

OPERATÍV TÖRZS Tömegrendezvény szervezése esetén az operatív irányító munkáját operatív törzs segíti. Az operatív törzs feladata a program biztonságos megvalósításának előmozdítása, a vállalkozási szerződésben a rendezvény biztonságos lebonyolítására vonatkozó előírások betartása, tervek megfelelőségének ellenőrzése, és intézkedés a hiányosságok kiküszöbölésére. Az operatív törzs a lebonyolítás során folyamatos ügyeleti szolgálatot lát el, ennek során kapcsolatot tart a helyszínen közreműködő, a veszély megelőzésére és elhárítására hatáskörrel rendelkező szervekkel, elemzi és értékeli a helyszínről beérkező információkat és a kockázatokra vonatkozó jelzéseket, intézkedik a helyszínen nem rendezhető problémák megoldására, indokolt esetben a program egyes elemeinek vagy egészének elhalasztására, illetve megszakítására.

OPERATÍV TÖRZS MeH Operatív irányító Országos Rendőr-főkapitányság Budapesti Rendőr-főkapitányság ORFK Köztársasági Őrezred ORFK Rendészeti Biztonsági Szolgálat Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Fővárosi Tűzoltó Parancsnokság Nemzetbiztonsági Hivatal Országos Mentőszolgálat Országos Meteorológiai Szolgálat In-Kal Security 2000 Kft. Vállalkozó képviselője

ELKÉSZÍTENDŐ TERVEK Az 1956 évi forradalom és szabadságharc 50. évfordulója alkalmából rendezendő állami ünnepségsorozat programterve Biztosítási terv Tömegközlekedési terv Egészségügyi és mentési terv Meteorológiai melléklet Tűzoltósági terv Evakuálási terv Polgári védelmi terv

AZ ÜNNEPI NAP PROGRAMJA a biztonságért felelős szervek informálása céljából a rendezvény helyszínenkénti részletes programja és lebonyolításának pontos időbeli ütemezése

BIZTONSÁGI ÉS HELYSZÍNI KÖZLEKEDÉSI TERV a rendezvény pontos helyszínrajza, a megközelítési és menekülési útvonalak megjelölése, útvonalbiztosítás, a rendezvény szektorai, a kordonok, a kordonokon nyitott áteresztő pontok, a színpad és a különböző programelemek elhelyezkedése, a rendezvényen résztvevők tájékoztatásának módja, híradóbiztosítás (a lebonyolításért és a biztonságért felelős szervek közötti kommunikációs csatornák, eszközök), a kiürítési terv (kiürítés-számítás, az egyes szektorok menekülési útvonalai, a szektorok kiürítéséért felelős biztonsági őrök elhelyezkedése)

HELYSZÍNRAJZOK Nyitott Múzeum ’56 — Városháza park Állami lobogó felvonása

BIZTOSÍTÁSI TERV Biztosításban résztvevő szervek, szervezetek In-Kal részéről biztosításban résztvevők Várható közönségszámok Kapcsolattartás rendje A biztosításban résztvevő tagállomások hívószámai Rendkívüli esemény bekövetkezése esetén a civil biztonsági szolgálat teendői

EVAKUÁLÁSI TERVEK

EGÉSZSÉGÜGYI TERV a mentőjárművek, 50 ezer főnél nagyobb létszámú rendezvény esetében pedig az oxyológiai ambulancia elhelyezése

EGÉSZSÉGÜGYI TERVEK Esemény Várható létszám Mentőügyelet Vegyi bontású illemhely napi feltöltéssel és tisztítással db Lengyel térszínházi produkció okt. 21-21. Előadások naponta 19:00-20:15 1000 fő/nap 1 db esetkocsi 12 Budapest '56 Szabadság szalag okt. 21-23. 2000 fő/nap 1 db esetkocsi 1 db mentőkocsi 24 Nyitott Múzeum Corvin köz okt. 21-23. Nyitott Múzeum Városháza park okt. 21-nov. 3. Forradalmi Emlékpont Corvin köz okt.21-okt. 23. 500 fő/nap 1 db mentőkocsi 6

MENTÉSI TERV 16:00 – kb. 22:00 h–ig (Szabadság Fényei a Parlamentnél). A helyszínen lévő mentőegységek az alábbiakkal bővülnek ki. Kiállási helyüket a koordinátor határozza meg a szervezőkkel történt előzetes egyeztetést követően. 2 db rohamkocsi 5 db esetkocsi 8 db ONE 5x3 fős gyalogőrség Oxyológiai ambulancia: (TBE) Személyzet: 1 fő szakorvos (mentésvezető), 1 fő mentőtiszt (koordinátor), 4 fő ápoló. Felszereltség: oxyológiai ellátás biztosításához szükséges eszközök és műszerek. Elhelyezés: az egyeztetett terv szerint. Tömeges megbetegedések, balesetek ellátására 3 sebesült gyűjtőhely kerül kijelölésre. A betegek gyógyintézeti elhelyezése az érvényben lévő ügyleti kiírásnak megfelelően történik. A rendezvény szervezői és a mentésirányítás között folyamatos rádió és telefonkapcsolat biztosítandó.

TÖMEGKÖZLEKEDÉSI TERV a rendezvény megkezdését megelőzően és a rendezvényről történő távozáskor a tömeg által igénybe vehető tömegközlekedési járatok elhelyezkedése, járatsűrűsége és kapacitása;

KÖZLEKEDÉSI TERV Rendezvény megnevezése Helyszín Tömegközlekedés Kapacitás, férőhely (szükség esetén bővíthető) Magyar Köztársaság Lobogójának felvonása, koszorúzás Kossuth tér 2-es villamos 1680 Fő/ óránként irányonként 15-ös autóbusz 510 Fő/ óránként irányonként 70-es trolibusz 578 Fő/ óránként 78-as trolibusz M2-es Metró 16440 Fő/ óránként irányonként Koszorúzás Batthyány örökmécses

TŰZOLTÓSÁGI TERV

POLGÁRI VÉDELMI TERV Városligeti Műjégpálya Javasolt intézkedések: lezárandó 600 méter sugarú kör a helyszínek, illetve a VFCS gépjármű –szél irányától függő- települési helyei. Javasoljuk a rendezvények lebonyolítása idejére a fent említett gépház biztonságos üzemeltetése érdekében rendőri erők kerüljenek bevonásra. Városligeti Műjégpálya A létesítményben összesen 5800 kilogramm veszélyes anyag (ammónia) található. Az ammónia tárolására szolgáló gépházban ammóniaérzékelők vannak telepítve, melynek segítségével egy esetleges ammóniaömlés esetén a vészszellőzés automatikusan beindul. A gépház felügyeletét három váltásban 2-2 fő hűtőgépész látja el. POLGÁRI VÉDELMI TERV ÖTM OKF KIG Települési hely: MEH parkoló, Kossuth tér 2. helyszín VFCS település 600 méteres kör VFCS település 1. helyszín

A polgári védelmi kötelezettségen alapuló polgári védelmi szervezetek közrendvédelmi feladatokban való részvételének szabályairól jogszabályok nem rendelkeznek. A polgári védelmi feladatokat a polgári védelemről szóló 1996. évi XXXVII. Törvény, a polgári védelmi szervezetek létrehozásának, anyagi-technikai ellátásának és alkalmazásának szabályait az 55/1997. (X. 21.) BM rendelet határozza meg. A Pvtv.-ben taxatív módon felsorolt polgári védelmi feladatok között nem található olyan feladat, amely a polgári védelmi szervezetek közrendvédelmi feladatokban való közreműködését határozná meg.

Az 55/1997. (X. 21. ) BM R. – hasonlóan a Pvtv Az 55/1997. (X. 21.) BM R. – hasonlóan a Pvtv.-ben foglaltakhoz – nem rendelkezik a rendfenntartásban való közreműködés kötelezettségéről. Figyelemmel a R. 20.§-ára, a polgári védelmi szervezetek alkalmazása különösen akkor indokolt, ha más szervek erői, eszközei nem elegendőek a veszélyhelyzet felszámolásához, valamint a lakosság és az anyagi javak védelméhez. A R. konkrétan nevesíti, melyek a „más szervek”, azonban a rendőrséget, mint a közrendvédelemért és közbiztonságért elsődlegesen felelős szervet nem említi. A fentiekben foglaltak is alátámasztják, hogy a polgári védelmi szervezetek rendfenntartási feladatokban még közreműködőként sem vesznek részt.

az említett jogszabályok konkrétan meghatározzák a polgári védelmi szervezetek feladatait, valamint alkalmazásuk lehetőségeit. Mivel ezek között nem szerepel a rendfenntartásban való közreműködés, ezért a fenti szabályozás nem teszi lehetővé a polgári védelmi szervezetek e célokra való igénybevételét, valamint feladataik végrehajtásához szükséges és lebiztosított technikai eszközeik alkalmazását