2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
A november 18-i workshop napirendje
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
A stratégiai tervezés módszertana
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
NCA - Önkéntes projektek tervezése és megvalósítása
Az ötlettől a projekttervig
VI. ETR Konferencia november 26.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
2007-es minőségügyi tevékenység BTK. A feladat Önértékelés készítése - szervezeti felépítés - oktatási és kutatási tevékenység személyi és infrastrukturális.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Szervezetfejlesztési Program
Robert S Kaplan, David P. Norton Balanced ScoreCard
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Kaplan – Norton: Balanced Scorecard
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
Felsőoktatási és akadémiai mutatószámok Dr. Fábri György PhD.
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Ellenőrzés, visszacsatolás
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Termelésmenedzsment Production Management
Controlling a gyakorlatban
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Munkavédelem és controlling
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Dr. Fekete István Integrált kockázatfelmérés informatikai támogatása: Szigma Integrisk Budapesti Corvinus Egyetem Balatonalmádi január
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
1 Költségvetés tervezés 6. előadás. 2 Tartalom A tervezési renaissance Az éves operatív terv Mitől függ az éves operatív terv hatékonysága?
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
A cél-meghatározási, projektdefiniálási fázis Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft). A kontrolling a modern vállalatvezetés közgazdasági eszköze Megteremti a vállalkozás pénzügyi folyamatai szabályozási.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
Kapacitás akkreditáció – a számok tényleg magukért beszélnek? dr. Abonyi János Pannon Egyetem Napja február 12.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Microsoft alapú VIR megoldás az egyetemeken Lénárt Marcell.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az ötlettől a projekttervig
Munka és álláskeresési tanácsadás minőségi szempontjai
Vezetői Információs Rendszer
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő A felsőoktatási vezetői információk és a stratégia megvalósítása, az intézményi stratégiák mérése 2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő

Intézményi stratégia és a VIR összefüggései Intézményi stratégiai tervezés Eredmény: ELFOGADOTT STRATÉGIAI TERV VIR-ben megjelenése: Stratégiai célok, és mutatószámok tervezett értékei Funkciója: TERVEZ Intézményi stratégia megvalósítása Eredmény: MEGVALÓSÍTOTT STRATÉGIA VIR-ben megjelenése : Mért, értékelt teljesítmény értékek a VIR-ben, döntés előkészítő anyagokban Funkciója: MÉR ÉRTÉKEL BEAVATKOZIK

Felsőoktatási intézményi VIR Intézményi stratégia terve Felsőoktatási intézményi VIR Jelentések Stratégiai mutatók Stratégiai célokra optimalizál Kimenő teljesítmény jelző indikátorok Intézményi folyamatok rendszere Oktatás Kutatás Vállalkozás Riportok Folyamat-alapú mutatószámok Működési folyamatok hatékonyságára fókuszál Folyamat-mérőszámok Lekérdezések Intézményi alkalmazások Szervezeti teljesítmény jelzők Szervezeti egység hatékonyságára fókuszál Teljesítmény- és eredményjelző számok Egyedi adatok Tanulmányi rendszer Gazdálkodási rendszer Pályázatfigyelő rendszer Facility management rendszer

Felsőoktatási VIR felhasználási területei Szervezeti teljesítmények kezelése Teljesítmény és eredmény jelentési rendszer Stratégiai követelmények irányítása Működési folyamatok hatékonysága Standard mutatók megléte Folyamatok teljesítmény értékeinek megléte Intézményi VIR Fejlesztési folyamatok irányítása Önértékelési standardok kezelése EFQM, CAF irányítási mutatók megléte Projekt irányítási mutatók megléte

Stratégiai tervezési szint 1. Küldetés, jövőkép és alapértékek megfogalmazása 3. Intézményi szintű BSC (stratégiai térkép és indikátorok) kidolgozása 2. Intézményi stratégia elkészítése 4. Alsóbb szintű BSC-k és stratégiák kialakítása 5. Alkalmazotti ösztönzési rendszer és BSC-k összekapcsolása Teljesítményterv és költségvetési szint 6. Intézményi és alkalmazotti éves teljesítményterv elkészítése (BSC-k alapján) 7. Intézményi éves költségvetés elkészítése (teljesítményterv alapján) 8. Tervvégrehajtás és teljesítmény-monitoring 9. Teljesítmény- és költségvetés beszámolás

Központi cél-, és mutató struktúra Intézményi céltérkép Központi cél-, és mutató struktúra Kari célstruktúra ……….. Kari 1 alapfolyamat célstruktúra Kari 2 alapfolyamat célstruktúra Kari 8 támogató folyamat célstruktúra Tanszéki Célok Rendszere ……….. Támogató folyamatok cél-. és mutatószámai Alap folyamatok cél-. és mutatószámok

Célok és mutatók elemi szintre történő értelmezése Intézmény központi Időszaki pályázati bevételek Hallgatói elégedettség Kari Kari havi pályázati bevételek nagysága Tanszéki Tanszéki bevételi arány Kari Hallgatói elégedettség Intézetvezető Projekt kiterheltség mértéke Tanársegéd Tanszéki rendelkezésre állás Projektben felhasznált idő Projekt kiterheltség %-a Oktatók elérhetősége Ütemezés betartás

Stratégiai mutatószámok illeszkedése Stratégiatérkép Szervezetünk milyen jellemzőjében kell kiválónak lennünk a stratégia sikeres megvalósítása érdekében? Ami alapján a stratégia megvalósulása mérhető és nyomon- követhető Kívánt teljesítmény szintje vagy aránya A szükséges kulcs akciók, programok a célkitűzések teljesítéséhez Kritikus sikertényező Scorecard Célérték Intézkedés Pályázati források elérése Időszaki pályázati bevételek nagysága 152 M Ft/hó Pályázati Iroda megerősítése Provice ©

A megfelelő indikátor … Objektív - nem értékítéleten alapul Kontrollálható - a szervezetnek van ráhatása, nem függ külső tényezőktől Egyszerű - érthető, a konkrét dolgot méri Időszaki - rendszeresen előálló, a jelenkori, aktuális teljesítményre vonatkozik Pontos - megbízható, precíz adatokat használ Költség-hatékony - adatszolgáltatás többlet költségek nélkül Hasznos - az irányításhoz nyújt értékes adatokat Motiváló - hatással van a helyes vezetői döntésekre, munkatársi teljesítményre Provice ©

Hol és mit mérjünk?

Működés kulcsindikátorai Folyamat Eredmény Inputok Transzformáció Kimenetek Bemenetek Erőforrások Pénz, humán tőke Transzformáció Folyamatok Tevékenységek Kimenetek Szolgáltatások Termékek Eredmények Hosszú távú hatások

Mutatószám kártya - minta

I. III. II.

+

Köszönöm a figyelmet!