Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft). A kontrolling a modern vállalatvezetés közgazdasági eszköze Megteremti a vállalkozás pénzügyi folyamatai szabályozási.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft). A kontrolling a modern vállalatvezetés közgazdasági eszköze Megteremti a vállalkozás pénzügyi folyamatai szabályozási."— Előadás másolata:

1 Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft)

2 A kontrolling a modern vállalatvezetés közgazdasági eszköze Megteremti a vállalkozás pénzügyi folyamatai szabályozási körét Cél kijelölés tervezés Mérés, elemzés Beszámolás, riport Döntés, beavatkozás A kontrolling

3 Célja a környezeti és belső változások gyors felismerése, a megfelelő üzleti döntések támogatása az üzleti célkitűzések, az üzleti siker elérése érdekében. Biztosítja a tervezés, beszámolás és információ-szolgáltatás közötti összhangot. Eszközt és rendszert biztosít az üzleti célok megtervezéséhez, időszaki méréséhez és megjelenítéséhez. A kontrolling célja

4 Jövőorientált Fókuszában az  Eredményesség  Fizetőképesség  Jövedelmezőség (vagyongyarapodás) áll A kontrolling tükröt, és nem festményt tart a vezető elé A kontrolling

5 A kontrolling elemei  Vezetői számvitel  IT rendszerek  Vállalatirányítási Rendszer (ERP)  Vezetői Információs Rendszer (VIR/MIS)  Adattárház  Többdimenziós adatkocka (OLAP)  Kontrolling szervezet, módszerek, eljárások  Stratégiai elemzések (SWOT, STEP)  Balanced scorecard (BSC)  Benchmarking  Tervezés és riportálás  Elemzések

6 A vezetői számvitel  A vezetőnek szól (befelé nyújt információt)  Egyedi, testreszabott  Nincs törvényi szabályozás, kényszer a kialakítására  Időhorizontja, gyakorisága a vállalkozás életéhez igazított  Az adott válllakozás működése lényeges elemeire (termékek, tevékenységek, szervezetek) fókuszál  Nem csak pénzügyi adatokat kezel (naturáliák, premisszák)

7 Informatikai rendszerek (1)  Vállalatirányítási Rendszer (ERP) Integrált rendszer a vállalati tranzakciós adatok koordinált és folyamatos beszerzésére Sok felhasználó által sok adat szimultán rögzítése Moduláris felépítés, egyszeres adatbevitel  Vezetői Információs Rendszer (VIR / MIS) Vezetői információs igények gyors kiszolgálása, döntéstámogatás Standard és ad-hoc riportok előállítása Elemzések, érzékenységvizsgálatok elvégezhetősége

8 Informatikai rendszerek (2)  Adattárház Célja az elemző, riportáló rendszerek gyors kiszolgálása Nagy mennyiségű történeti és terv adat strukturált, egyedi lekérdezési igény kiszolgálására optimalizált tárolása „Táplálása” forrásrendszerekből, időszakosan  Adatkocka Rugalmas és gyors riport készítés és elemzés (adatbányászat) biztosítása Könnyű elérhetőség, többdimenziós nézet, intuitív adatkezelés Jogosultságok kezelése, standard riportok

9 A kontrolling folyamata (1)  Stratégiai elemzés és tervezés  Üzleti tervezés, költségvetés készítés  Operatív tervezés (gördülő tervek)  Mérés, elemzés (költségek, termékek, tevékenységek)  Kockázat- elemzés, menedzselés  Vezetői riportálás  Előrejelzés, prognózis készítés  Projekt és befektetés elemzés, menedzselés  Funkcionális területek tervezése, elemzése

10 Célkitűzés BSC, benchmarking Mérés, elemzésBeszámolás Stratégiai elemzés A kontrolling folyamata (2) Tervezés KTJMérés, elemzés Beszámolás (riportolás) Korrekciós intézkedések Vízió

11 A stratégiai tervezés (1) Stratégiai tervezés = jelenlegi állapot és jövőbeni állapot közötti út felrajzolása pozíció idő Jelenlegi állapot Cél állapot Honnan? Hová? Hogyan? Mérföldkövek

12 A stratégiai tervezés (2) Stratégia Fókuszálás (Prioritások meghatározása) Piaci igényekre épül Hosszú távú Testreszabott Reális

13 A stratégiai tervezés (3)  Vízió (jövőkép)  Misszió (küldetés)  Stratégiai elemzés (a jelenlegi helyzet megértése) Környezetelemzés (PEST) Verseny elemzés (Porter) Versenyképesség elemzés (SWOT, benchmarking) Kulcs sikertényezők, alapvető kompetenciák  Stratégiai tervezés Stratégia választás (alapstratégiák) Stratégiai célok (BSC) Stratégiai akciók

14 Célja megmutatni és számszerűsíteni:  Hová akarunk eljutni a tervidőszak végére  Mit kell tenni? (akciók, lépések a célok eléréséhez)  Mi történhet? (kockázatelemzés, érzékenységvizsgálat)  Állandóan változik => folyamatos újratervezés kell!  Soha sem lesz tökéletes (de jó eszköz a vállalkozás „útvonalon tartásához”) Az üzleti tervezés (1)

15  Strukturált  Egymásra épülő, hivatkozásokkal összekapcsolt  Egy adat – egyszeri bevitelével  Érzékenységvizsgálattal  Grafikus megjelenítéssel Az üzleti tervezés (2) Bjbjbjaa Knknka nknh mlo ajbjlllllkljooj

16 Főbb elemei (havi bontásban)  Értékesítési terv  Gyártási terv  Beszerzési terv  Humán erőforrás terv  Költségterv  Beruházási terv  Eszközterv  Eredményterv  Mérlegterv  Pénzforgalmi terv (cash-flow) Az üzleti tervezés (3)

17 Operatív terv  A mindennapi működés támogatása  Napi / heti / havi aktualizálás  Nyitott – mindig bővül egy időszakkal, frissül a már tervezett időszak Leggyakoribb tervek  Értékesítés  Termelés  Pénzforgalom Az operatív terv (gördülő terv)

18  Döntéshez szükséges információk meghatározása  Összehangolt, rendszeres adatgyűjtés  Eltérések elemzése, adatbányászat  Érzékenységvizsgálatok, alternatívák elemzése  Kockázatok azonosítása és számszerűsítése Mérés, elemzés

19  Releváns információk  Gyorsan  Megbízhatóan  Jól áttekinthetően Riportálás

20 Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft)


Letölteni ppt "Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft). A kontrolling a modern vállalatvezetés közgazdasági eszköze Megteremti a vállalkozás pénzügyi folyamatai szabályozási."

Hasonló előadás


Google Hirdetések