Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
Advertisements

Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
A pedagógusok minősítési rendszere
Az OH TÁMOP fejlesztései
Pedagógus-továbbképzés
Tanfelügyelet és minősítés
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
ÚJ IDŐSZÁMÍTÁS A KÖZNEVELÉSBEN
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
A szaktanácsadás támogató szerepe
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A pedagógusminősítési rendszer
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Szaktanácsadói fórum VÁLTOZÁSOK ÉS A PORTFÓLIÓ
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Pedagógusok előmeneteli rendszere - minősítés
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Tantárgygondozó szaktanácsadás
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
A fejlesztő célú szaktanácsadás
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Az Óvodapedagógusok helyzete, problémái Nagyné Szabó Etelka Az NPK Óvodai Tagozatának elnöke Budapest,
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Szaktanácsadás, Tantárgygondozás a megújuló köznevelési rendszerben Az OFI anyagainak felhasználásával készült.
Új típusú, személyközpontú szaktanácsadás
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
főosztályvezető-helyettes
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Előadás másolata:

Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben TÁMOP 3.1.5/12 - 2012 – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA

Miről lesz szó? A pedagógiai professzió alakulása A pedagógiai professzió megjelenése az életpályában A támogatás szükségessége, jellemzői és az első tapasztalatok A támogatás – értékelés – minősítés egysége

Folyamatos szakmai fejlődés A szakemberré válás az egész karrieren átívelő folyamat Elméleti ismeretek + tapasztalati tudás = szakmai bölcsesség Mit? Hogyan? Miért? A szakmai professzió alakulása fogalmazódik meg az életpálya pedagógiai szintleírásaiban.

A pedagógus-életpálya szakaszai Gyakornok: mentori támogatással dolgozó pedagógus. Pedagógus 1.: önálló pedagógus, osztályfőnök, vizsgáztató tanár. Pedagógus 2.: tapasztalt pedagógus, munkaközösség-vezető, érettségi elnök, vezető. Mesterpedagógus: professzionális pedagógus, szakértő, szaktanácsadó, vezetőtanár, mentortanár. Kutatótanár: tudományos fokozattal rendelkező, rendszeresen publikáló pedagógus.

A pedagógiai professzió alakulása Gyakornok Pedagógus I. Pedagógus II. Mester-pedagógus Kutatótanár Hossza 2-4 év 6-9 év 1-…. Nem kötelező Életkor 23-25 év 26-33 év 34 év felett 37 év felett Erényei Elméleti tudás, IKT - használat, nyelvtudás, nyitottság, közel áll a diákokhoz Frissesség, gazdagodó módszertan, önálló arculat, fejlődés Elmélyült tapasztalati tudás, stabil énkép, hatékony csapattag Biztos szakmai tudás, sokrétű tapasztalat, (specialista), elhivatott, Egy szakterület en speciális tudás, tényekre alapozott fejlesztő

Elvárások

Támogatás, segítés „A szaktanácsadó a pedagógusok szakirányú munkájának segítője.” [Nkt.61.§ (4)]

Az eredményes iskolafejlesztés … Tanár/ tantestület Támogatás Célok Kihívás

Megújuló szaktanácsadás Jogszabály: Nkt. 61. § (4), 48/2012. (XII. 12.) EMMI rendelete Cél: A pedagógusok fejlesztő célú támogatása Módszer: dokumentumelemzés szakos óra és foglalkozáslátogatás óraelemzés a pedagógussal megbeszélés (pedagógussal, munkaközösséggel, intézményvezetéssel) jó gyakorlatok ismertetése összegzés; a mesterségbeli tudás fejlesztésére vonatkozó javaslatok megfogalmazása

A szaktanácsadás szempontjai

Szaktanácsadói típusok Az egyes pedagógust támogató Tantárgygondozó (tantárgyanként, óvodai nevelés, alsó tagozat, kollégium, iskolai könyvtár) Speciális országos (kiemelt figyelmet igénylő tanulók, konfliktuskezelés, HHH, nemzetiségi, országos köznevelés-fejlesztési pályázatokhoz kapcsolódó) Az intézményvezetést támogató Intézményfejlesztő

Szaktanácsadás, tanfelügyelet, minősítés Cél Támogatás (pedagógus) Külső értékelés (3 érintett szereplő) Komplex értékelés (pedagógus) Gyakoriság évente legalább ötévenként az egyes fokozatok szerint Megvalósítók OFI, MPI-k/ szaktanácsadók OH/köznevelési szakértők OH, kormányhivatalok/ 3 fős bizottság Következmény fejlesztési javaslat/egyéni fejlődési terv jegyzőkönyv magasabb fokozatba kerül (vagy nem; vagy munkaviszonya megszűnik) A tanfelügyelet fejlesztő célú értékelést végez (pedagógusok, intézményvezetők, intézmények ) A pedagógusok minősítését végző bizottság tagjai: köznevelési szakértő (szakos!), intézményvezető, a pedagógusképző intézmény felkészített oktatója

A pilot tapasztalatai 10 intézmény (különböző típus, méret, helyzet) Az életpályán való előrehaladás segítése általában Szaktárgyi segítés A pedagógusok számára nem világos a „triptichon” Nagy az igény a pedagógiai problémák kezelésének támogatására

Dr. Szabó Mária szabo.maria@ofi.hu KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Dr. Szabó Mária szabo.maria@ofi.hu