A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Advertisements

Szakmai Tanácskozás Miskolc
Korai fejlesztés, korai intervenció tapasztalatai Biztos Kezdet mentorképzés Velence Meszéna Tamásné Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Gyermekvédelem a védőnői munkában
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
A koragyermekkori nevelésről
Biztos kezdet- gondolat Projekt? Program? gyerekházak.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Szakmai hét ig Vokony Éva: Bölcsődei ellátás Budaörsön
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
Társadalmi tényezők szerepe a párválasztásban és a családi életben Herczog Mária Budapest, novenber 9.
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Gyermekkor és gyermekkortörténet a kezdetektől napjainkig,különös tekintettel a középkór és reneszánsz gyermekképére.
Kedvezőtlen iskolai hatások,az iskolai környezeti ártalom
CSALÁD.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A család szerepe, jellemzői
Bevezető előadás ANDRAGÓGIA IFJÚSÁGSEGÍTŐKNEK Az akkreditált, iskolai rendszerű, felsőfokú szakképzésben 1. előadás.
Borbély-Pecze Mariann / Borbély-Pecze Tibor Bors
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A TÁRSADALMOSODULÁS LEGFONTOSABB FELTÉTELE A SZILÁRD IDENTITÁS TUDAT, VALAMINT AZ ALKALMAZKODÁSI-, A BEILLESZKEDÉSI-, ÉS A VISELKEDÉSI NORMÁK ELSAJÁTÍTÁSA.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Biztos Kezdetről immáron sokadszor elindult 5 modell program elindult 50 program 2007-elindult Szécsény alkalmazott kísérlet ?
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
Biztos Kezdet Gyerekház Dokumentációs rendszer
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Mit nyújt a gepárd-iskola©?. Minden gyerek gepárd- kölyökké válhat? O Igen, minden gyereknek van tehetsége valamihez. O Igen, minden gyerek felszínre.
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
Amilyen korán csak lehet
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Biztos Kezdet Gyerekházak
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Korai fejlesztés fontossága
Speciális gyermekvédelem
DIAKONIA KERESZTYÉN ALAPÍTVÁNY Koordinációs iroda KOLOZSVÁRI FIÓK MAROS- VÁSÁRHELYI FIÓK SZENT- GYÖRGYI FIÓK SZÁSZ- RÉGENI FIÓK 100 alkalmazott BRASSÓI.
Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
Biztos kezdet- gondolat
Család – és Gyermekjóléti Központ
Esély a szülőknek, lehetőség
Kulcs a kezünkben egyéni utak a zavartalan iskolakezdéshez Szabó Erika-tanító Páduai Szent Antal Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007 BIZTOS KEZDET A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007

A pszichomotoros fejlődést befolyásolja: Genetikai hatások Intrauterin hatások Szülési tényezők Születés utáni biológiai és környezeti tényezők

Mit akarunk elérni: Jobb körülményeket teremteni a gyermekek, a családok és a közösségek számára azáltal, hogy növeljük a gyermekgondozás elérhetőségét minden gyermek számára javítjuk a kisgyermekek testi, szellemi és érzelmi fejlődését támogatjuk a szülőket szülői és munkavállalói minőségükben egyaránt

A jó kora gyermekkori program jellemzői Helyi szinten rugalmas Együttműködik a szülőkkel és a gyermekekkel Figyelembe veszi az eltérő kultúrájú és eltérő típusú családok igényeit Mindenkit szolgál, de többet nyújt a leginkább rászorulóknak

A GYEREKHÁZAK A nincs kötelezően előírt működési modellje. Ehelyett nagyfokú függetlenséggel rendelkeznek programjuk és módszereik megválasztásában. Az alábbi minimális szolgáltatásokat azonban biztosítaniuk kell:   ·   elérhetőség és családok felkeresése, ·   szülők és a családok támogatása, ·   a minőségi játék feltételeinek biztosítása, ·   gyerekjóléti és tanulás-támogató tapasztalatok, ·   egészségügyi alapszolgáltatásokhoz való hozzáférés, ·   gyermek-egészségügyi és fejlesztési tanácsadás családorvosi szolgálattal való kapcsolat, és ·  sajátos nevelési szükségletű gyerekek ellátása, megfelelő tanácsadás specializált szolgáltatások igénybe vételének segítése.

Miből építkezik, mire hat a játék? nyelvfejlődés Játék értelem érzelem család szabadidő moo mozgás társaság érzékek Iskolai teljesítmény

Javuló eredmények Technikai tudás és készségek Megfelelő stratégiák alkalmazása Gondoskodói tulajdonságok Nagyobb szülői elégedettség és nagyobb hajlandóság a segítség elfogadására Részvétel és bevonás Nagyobb szülői kontrol-érzet és önbecsülés

Az emberi tőkébe való befektetés megtérülése (Heckman 2000) Iskola előtt Iskolás kor Felnőtt kor Az emberi tőkébe való befektetés megtérülése Iskola előtti programok Munka mellett életkor

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET Szomor Éva