Vállalati arculat.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Advertisements

A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
CORPORATE IDENTIY (C.I.)
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Minőségbiztosítási ismeretek
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
A tervezés mint menedzsment funkció
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
Miért a Felis? Cégünk 2007-es megalapításakor az a felismerés vezérelt bennünket, hogy a vidéki, a kis- és közepes vállalatok, illetve a civil szervezek.
Versenyelemzés 8.fejezet.
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
munkakör a tanirodai gyakorlatban
Közönségkapcsolatok (PR)
Corporate Identity a szállodaiparban
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Az Axon Lízing és Pénzügyi Zrt. arculatának elemzése
Közönségkapcsolat (public relations)
Embléma, logotípia, piktogram, címer.
Közönségkapcsolatok (PR)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Paul Testud Kft. Imázs-elemzés.
Az Axon Lízing és Pénzügyi Zrt. arculatának elemzése
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
JÓÜZLETAFRANCHISE Magyar Franchise Szövetség szakmai előadás
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
SZEMÉLYZETI MARKETING
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
Reklámozás, Public Relations
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Sponsorare necesse est
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkommunikáció
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
Minőségbiztosítási ismeretek
Egyházi Könyvtárak Egyesülése Pápa július 1-3. KÖNYVTÁRI ARCULAT A FENNTARTÓ INTÉZMÉNY ARCULATI ELEMEINEK FELHASZNÁLÁSÁVAL Török Beáta Sapientia.
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Könyvelési gondjai vannak? A jogszabályok nehezen érthetőek? Segítségére lenne az adótanácsadás? Kevés az ideje, de tudni szeretne mindent a cégével kapcsolatban?
Embléma, logotípia, piktogram, címer. Logotípia LOGÓ: a beszéddel kapcsolatos fogalom, a beszéddel kapcsolatos dologra utal A logó szó valójában az emblémában.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
VIK Arculati Kézikönyv
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Vállalati arculat

Vállalati arculat kialakulása Corporate Identity (CI) Az egymást helyettesítő termékek sokasága és a növekvő piaci verseny arra kényszeríti a vállalkozásokat, hogy a piaci helyzetüket nyomatékosabban érzékeltessék, azaz piaci megjelenésük sajátos, mással összetéveszthetetlen vonásokat hordozzon.

Vállalati arculat „konyhanyelven” Amit a közvélemény lát a vállalatból. (személyzet megjelenése = munkaruha, szálloda képe, berendezése, vállalati jelek, szimbólumok)

Neckermann CI Programfüzet (egységesen kialakítva): Téli programfüzet Nyári programfüzet Neckermann logó (honlapon) Neckermann színek

Neckermann árengedmény

Vállalati arculat története USA-ból ered Kezdetben: CI = vállalat „személyi igazolványa” Vagyis olyan dolgokat értettek rajta, amelynek segítségével az adott cég könnyen azonosítható.

Vállalati arculat története 2. Megkezdődik a reklámtevékenységekben az egységesítés Névjegykártyák Levélpapírok Cég formaruhája

Példa: Club Tihany

Club Tihany animációs formaruha 1.

Club Tihany névjegykártya 1.

Vállalati arculat története 3. A cégek hamar felismerik, hogy a külső eszközöket önmagukban használni nem elég, önazonosságra van szükség, azaz, a cégnek tudnia kell ki ő a piacon és mit akar. A vállalat egésze kell, hogy kialakítsa és képviselje.

Turisztikai arculat egy szállodában Levélpapír Névjegykártya Emléklapok Díszek Reklámajándékok Csomagolás Szalvéta

Azonosulás a céggel A cég önazonosságának előfeltétele az azonosulás a céggel – a cég dolgozói részéről.

CI, mint a piaci siker eleme Tudatos CI ======= Siker Ha a vállalat tudatos (tudja, ki ő a piacon, s mit akar elérni), akkor könnyebben el is fogja érni.

CI-politika összetevője A CI-politika egy vállalat megtervezett és végrehajtott, kifelé és befelé irányuló önmegjelenése és magatartásmódja. Eszközei: Vállalati megjelenés (Corporate Design) Vállalati kommunikáció (Corporate Communications) Vállalati magatartás (Corporate Attitude)

1. Vállalati megjelenés Termékmegjelenés (termék és csomagolás) Grafika (nyomtatványok, levélpapírok, űrlapok, betűtípusok, színalkalmazás)

2. Vállalati kommunikáció Reklám PR-tevékenység Eladásösztönzés

3. Vállalati magatartás Tartalmazza a vállalatnak munkatársaival, a vevőkkel, szállítókkal, versenytársakkal, tőkebefektetőkkel szemben alkalmazott magatartását a céghez tartozó összes személy esetében, valamint a vállalaton belüli normákat (vezetési stílust).

CI-mix 1+2+3 eszköz együttes alkalmazása. Irányai: Kifelé Befelé

A vállalat „személyiségének” célirányos alakítása A legtöbb esetben a megálmodott vállalati személyiség nem esik egybe a már kialakult imázzsal. Ezért a vállalati arculatot hosszú távra kell tervezni.

CI-tevékenységek tervezése 1. 1. Vállalat jelenlegi helyzetének vizsgálata (vállalat története, SWOT, imázs, önkép) 2. CI-célok kialakítása (a vállalat élenjáró piaci szerepének elmélyítése a köztudatban, mi a csúcs termékem?)

CI-tevékenységek tervezése 2. 3. A vállalati arculat stratégiai koncepciójának kialakítása Vagyis: a célba vett imázs megfogalmazása 4. CI-eszközök egységes alkalmazása

CI-tevékenységek tervezése 3. 5. A vállalati arculat kialakításának ellenőrzése Össze kell állandóan hasonlítani, hol áll az arculat az imázshoz képest. ===== Vállalati önismeret (központ)