TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
GYERMEKDALOK KICSIKNEK
Advertisements

Iskolai tehetséggondozás a Rendőrképzésben TÁMOP / Előadó: Nemes Ferenc r. alezredes.
Konfliktusok fogalma, okai, kezelése
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
A kulcskompetenciák.
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Kompetencia alapú képzés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Új utak és lehetőségek a középiskolások
Birta-Székely Noémi Pszicológia és Neveléstudományok Kar Kolozsvár
A munka világával kapcsolatos tudás
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A pedagógiai program Érd,
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Az iskolaérettség kérdése
Az óvoda és az iskola együttműködésének megvalósulása a Naprakészség TIOK-ban Mérleg.
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Projektmunka.
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A szövegértési feladatok összeállítása
Agresszió elleni program Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A lelki egészség védelme az iskolában
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
TÁMOP /1 TÁMOP nyitó szakmai konferencia TÁMOP /1TÁMO Halmozott fogyatékos, súlyos látássérült gyermekek komplex kommunikáció fejlesztése.
Kompetenciák.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Harmadik matematikakönyvem
A NEVELÉS TERÜLETEI.
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A NYANYELVI ISMERETEK ÉS KOMMUNIKÁCIÓ FEJLESZTÉSE A T EHETSÉGHIDAK P ROGRAMBAN Abaújszántó, május 22. Tehetségnap Vezető fejlesztő: Nagy Ottóné Fejlesztő:
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Szociálpszichológia 2. Illés Anikó. A kommunikáció folyamata Feladó Üzenet Vevő Csatorna Kód Kontextus.
A magyar nyelv és irodalom Készítette: Raátz Judit és Sályiné Pásztor Judit Szolnok–Budapest és 16.
Lehetőségek az esztétikai nevelésben - esztétikai nevelés és drámajáték -
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Az anyanyelvápolás szerepe a modern kommunikációban
BEMENETI KOMPETENCIAMÉRÉS:
SZFP II Kompetenciamérés
A mozgókép kultúra és médiaismeret tantárgy lehetőségein keresztül
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

TÁMOP-3.4.3-08/2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS MŰVÉSZETI TEHETSÉGKÖR TÁMOP 3.4.3 – 08/2 Iskolai tehetséggondozás

Iskolai tehetséggondozás „A gyermeki lélek az a tabula rasa, amelyre a jövendőt írják fel a tanítók.” (Juhász Gyula) TÁMOP 3.4.3 – 08/2 Iskolai tehetséggondozás

Iskolai tehetséggondozás Elsődleges cél volt a gyermek személyiségét több irányból fejleszteni a kiemelkedő képességeit tovább csiszolni, a testi-lelki komfortérzetét magasabb szintre emelni, őt magát olyan interakciókba bevonni, amellyel a személyisége egyensúlyi viszonyba kerül. TÁMOP 3.4.3 – 08/2 Iskolai tehetséggondozás

Iskolai tehetséggondozás „Én azt hiszem, annál nincs nagyobb öröm, mint valakit megtanítani valamire, amit nem tud.” (Móricz Zsigmond) TÁMOP 3.4.3 – 08/2 Iskolai tehetséggondozás

A legfontosabb fejleszteni kívánt területek a művészeti csoportban: Művészeti képességek továbbfejlesztése Kommunikációs képességek erősítése Anyanyelvi kifejezőkészség javítása Beszédkészség Tanulási képességek Szociális magatartás továbbépítése Az érzelmek közötti különbségtétel alakítása és kezelése TÁMOP 3.4.3 – 08/2 Iskolai tehetséggondozás

A legfontosabb fejleszteni kívánt területek a művészeti csoportban: Figyelemösszpontosítás fejlesztése Koncentráció erősítése Logikus gondolkodás képességének javítása Önismeret fokozása Személyiségfejlesztés Kulturált véleménynyilvánítás Kapcsolattartás TÁMOP 3.4.3 – 08/2 Iskolai tehetséggondozás

Iskolai tehetséggondozás TÁMOP 3.4.3 – 08/2 Iskolai tehetséggondozás

Iskolai tehetséggondozás „Az iskolának az a feladata, hogy a kérdezést természetes és leküzdhetetlen szokásunkká tegye.” (Örkény István) TÁMOP 3.4.3 – 08/2 Iskolai tehetséggondozás

Szóalkotás mgh-msh kiegészítésével Alkoss értelmes szavakat magánhangzók beírásával! b_k_t __________________________ l_p_t __________________________ k_v_n __________________________ k_p __________________________ s_r __________________________ v_d_t __________________________ s_t_r __________________________ t_r_d __________________________ b_r_g __________________________ TÁMOP 3.4.3 – 08/2 Iskolai tehetséggondozás

Kompetenciák (készségek, képességek) Elemző gondolkodás, összetartozás, csoportkohézió erősítése Önállóság, magabiztosság fejlesztése, kombináló képesség Gondolkodási képesség fejlesztése együttműködési képesség fejlesztése Lényegkiemelő képesség Alkotóképesség, koncentrációs képesség, önkifejezés erősítése nonverbális kommunikációs csatornák működési mechanizmusának erősítése Konfliktuskezelő technikák fejlesztése, kommunikációs képesség TÁMOP 3.4.3 – 08/2 Iskolai tehetséggondozás

Kompetenciák, (készségek, képességek) Önismeret, társismeret fejlesztése Helyes énkép kialakítása, kommunikációs készség fejlesztése Megfigyelőképesség fejlesztése, térbeli tájékozódás képessége Manuális ügyesség fejlesztése, Emlékezőtehetség fejlesztése Környezettudatosság, testi- lelki egészség, életvezetési kompetencia fejlesztése Esztétikai érzékenység növelése, fogalmi gondolkodás fejlesztése Kreativitás, kifejezőkészség fejlesztése, önálló döntéshozatal Asszociációs képesség fejlesztése TÁMOP 3.4.3 – 08/2 Iskolai tehetséggondozás

Kompetenciák, (készségek, képességek) Az egymásrautaltság, az empátia képességének erősítése Értelmi képességek fejlesztése Egyensúlyérzék fejlesztése Mozgáskoordinációs készség, fizikai képesség fejlesztése Ritmusérzék fejlesztése Beszédtechnika fejlesztése Íráskészség, értelmi képesség, beszédművelés Hazafiság érzésének erősítése, a múlt gyökereihez való kötődés TÁMOP 3.4.3 – 08/2 Iskolai tehetséggondozás

Kompetenciák, (készségek, képességek) Memória fejlesztése Képzelőerő fejlesztése, szabálykövetés erősítése Együttműködés erősítése, problémamegoldás, improvizációs képesség fejlesztése Kézügyesség, mozgás fejlesztése, figyelemösszpontosító képesség Művészi érzék fejlesztése kritikai érzék fejlesztése Verbális képességek Vitakultúra Közlésformák differenciált alkalmazása TÁMOP 3.4.3 – 08/2 Iskolai tehetséggondozás

Iskolai tehetséggondozás „Hibáinkat senki sem láttatja meg velünk annyira, mint a tanítványunk.” (Jules Renard) TÁMOP 3.4.3 – 08/2 Iskolai tehetséggondozás

A csoporttagok fejlesztésének feladatai: Verbális percepció fejlesztése Nyelvhelyességi és nyelvtani ismeretek alkalmazása a beszédben Közlési helyzetek felismerése A közlési helyzetekhez igazodó nyelvhasználat Mások véleményének meghallgatása, megértése, reprodukálása Saját vélemények megfogalmazása, álláspont megvédése Szövegalkotás és szövegszerkesztés Figyelem a beszélgetőtársra Logikai gondolkodás játékos feladatokkal Nonverbális kommunikáció elemeinek megfigyelése Konfliktusok feloldásának képessége Beszélgetőtárssal való együttműködés Figyelemösszpontosítás TÁMOP 3.4.3 – 08/2 Iskolai tehetséggondozás

A csoporttagok fejlesztésének feladatai: Érvelés, cáfolat Az üzenet lényegének érzelmi tartalmának megértése Önismereti feladatok Személyiségfejlesztő játékok Az aktív szókincs gazdagítása Értelmező hangos és néma olvasás Szövegek értelmezése Szövegek kapcsolatának és különbségének felismerése Kommunikációs helyzet jellemzőinek felismerése Íráskép, helyesírás javítása Kritikai képességet erősítő feladatok Ítélőképesség, erkölcsi, esztétikai érzék feladatai A logikus gondolkodás lépéseinek megismerése és alkalmazása Elemi gyakorlottság az információ felhasználásával  TÁMOP 3.4.3 – 08/2 Iskolai tehetséggondozás

Iskolai tehetséggondozás „A felfedezések ott születnek, ahol a tanító tudása véget ér és a tanuló új tudása kezdődik.” (Fegyin) TÁMOP 3.4.3 – 08/2 Iskolai tehetséggondozás

Iskolai tehetséggondozás KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! TÁMOP 3.4.3 – 08/2 Iskolai tehetséggondozás