Esélyegyenlőség és tanügyigazgatás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Advertisements

A hatályos és a január 1-jén hatályba lépő közbeszerzési szabályozás
2012. Január 24. Érettségi Érettségi formái  Rendes érettségi vizsga a középiskolai tanulmányok követelményeinek teljesítése után, a tanulói jogviszony.
Az érettségi rendszere
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
A köznevelés/közoktatás jogi szabályozásának rendszere
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
A Kbt §-a szerinti eljárás - könnyítések, egyszerűsítések –
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
2013. november 15. A központi írásbeli felvételi vizsgát szervező középiskolák jegyzékének közzététele.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
1 A KÖZOKTATÁSI ÁGAZATOT ÉRINTŐ JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK április 2. Hujber Ildikó vezető főtanácsos.
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
Méltányossági elvek a közoktatásban
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Beiskolázás. Beiskolázás Választható iskolák Középiskola Szakiskola gimnázium szakközépiskola „szakmunkásképző’ nyelvi előkészítő évfolyam.
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése A 2010/2011. tanévben.
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
1 Szaktanácsadói fórum AZ INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK ÁTDOLGOZÁSA Előadó: Bíróné Bondor Katalin szaktanácsadó november 21. Zala Megyei Pedagógiai Intézet.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
Szakképzési dokumentumok
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
TOVÁBBTANULÁSI SZÜLŐI ÉRTEKEZLET
AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
Tudnivalók a továbbtanulásról
KÖZHASZNÚ SZERVEZETEK. irányadó jogszabályok: az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról.
Továbbtanulás 2013/2014..
Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
A papír alapú egzisztenciától a személyre szabott értékelés igényéig: a munkaköröket meghatározó szabályozás hatásai huszonkét év tükrében Dr. Horváth.
Biztos Kezdet Gyerekházak
Felvételi eljárás 2014/2015.
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
Tájékoztató 10. osztályosoknak
FELVÉTELI, avagy hogyan jelentkezünk középiskolába
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ a 2017/2018-as tanévre szeptember 14. Balázs Lászlóné igazgatóhelyettes.
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

Esélyegyenlőség és tanügyigazgatás 1 Hálózati együttműködés Magyarországon 2017.04.04. Esélyegyenlőség és tanügyigazgatás Petróczi Gábor igazgató tanügy-igazgatási szakértő c. főiskolai docens Ságvári Endre Gimnázium 3700 Kazincbarcika Jószerencsét út 2. Tel: 48-510-050, Fax: 48-510-056 E-mail: direktor@sagim.hu www.sagim.hu, www.petroczi.eoldal.hu

Az esélyegyenlőség vezetői szemmel 2 Hálózati együttműködés Magyarországon 2017.04.04. Az esélyegyenlőség vezetői szemmel Az esélyegyenlőtlenség csökkentésére irányuló tanügy-igazgatási tevékenység legfontosabb motívumai: az intézményi szabályozottság megfelelő szintjének biztosítása a tanulók esélyegyenlőségi motívumai pedagógusok a társadalomban gazdálkodási esélyegyenlőség esélyegyenlőség a tájékoztatásban esélyegyenlőség az új közoktatási törvény vitaanyagában

A korrekt intézményi dokumentáció 3 Hálózati együttműködés Magyarországon 2017.04.04. A korrekt intézményi dokumentáció A korrekt esélyegyenlőségi tevékenység kizárólag akkor lehetséges, ha ahhoz az intézmény szabályozó rendszere megfelelő hátteret biztosít: Megfelelően frissek e a legfontosabb tanügyi dokumentumok (az elvárható dátum zárójelben): SzMSz és melléklete: adatkezelési szabályzat (2010) alapító okirat (2010) házirend (2008) esélyegyenlőségi intézkedési terv (két évnél nem régebbi) minőségirányítási program (2009) Hogyan állapítható meg az adekvátság szintje?

Teszteljük iskolánk szabályozását! 4 Hálózati együttműködés Magyarországon 2017.04.04. Teszteljük iskolánk szabályozását! Ez a gyorsteszt megmutatja, hogy az Ön iskolájának szabályozó rendszere mennyire van rendben (vélhetően)!   Dokumentum Az ellenőrző kérdés Szabályzat elvárható szabályozási dátuma A hivatkozott jogszabály és hatálya Igen x Nem 1. Alapító okirat Szerepel-e a tevékenységek között kiegészítő v. kisegítő tevékenység! Kizárólag alaptevékenység és vállalkozói tevékenység lehet. Csak ezek szerepelnek? Ha 2010. augusztus 15. előtti, akkor bizonyára nem felel meg. A 292/2009. (XII.19.) államháztartási kormányrendelet 20.§ (2)/c, hatályos 2010.08.15-től 2. SzMSz Szerepelnek-e a szabályzatban szereplő összes munkakörre vonatkozóan a feladat- és hatáskörök, a helyettesítés módja? Ha 2010. január 1-je előtti, akkor nem valószínű, hogy megfelel. A 292/2009. (XII.19.) államháztartási kormányrendelet 20.§ (2)/h , hatályos 2010.01.01-től 3. Házirend Szabályozza-e a normatív tankönyvek megvásárlásának lehetőségét, az elvesztéssel kapcsolatos kártérítést? Ha 2008 előtti, akkor bizonyára nem szabályozza. A tankönyvpiac rendjéről szóló 2001. évi XXXVII. tv. 8. § (8), hatályos 2008.01.01-től 4. IMIP Tartalmazza-e, hogy a pedagógusok értékelésekor az összpontszám 80%-a felett kiváló a minősítés? Ha 2009 előtti, akkor bizonyára nem tartalmazza. 138/1992. (X.8.) Korm. r. 8. § (1)-(2), hatályos 2009.01.01-től 5. Pedagógiai program Szabályozza-e az otthoni felkészüléshez előrt írásbeli és szóbeli feladatok meghatározásának elveit és korlátait? Ha 2006 előtti, akkor bizonyára nem szabályozza. A Közoktatási törvény 8. § (4)/b, hatályos 2005.12.25-től 5 igen 4 igen 3 igen 2 igen 1 igen 0 igen Minden szuper! Ne törődjön vele! Nagyjából rendben! Volna egy kis dolog! Szabályozzon! Adja föl!

A hh és hhh tanulók azonosítása 5 Hálózati együttműködés Magyarországon 2017.04.04. A hh és hhh tanulók azonosítása Akut probléma a hh-s és hhh-s tanulók konkrét azonosítása, figyelemmel követése kisebb a gond, ha az iskola és a lakóhely azonos településen van, hiszen ilyenkor az önkormányzatnál és az iskolában lévő lista tételesen összevethető probléma akkor van, amikor a tanuló lakóhelye az iskola székhelyétől különböző másik településen van jogszabály ugyanis nem írja elő az önkormányzat jegyzője számára, hogy ki kell adnia a hh/hhh-s adatokat a tanuló iskolája számára

A hátrányos helyzet azonosítása 6 Hálózati együttműködés Magyarországon 2017.04.04. A hátrányos helyzet azonosítása Az iskola székhelyétől különböző településen lakó tanulók esetében az azonosítás az iskola és a tele- pülés jegyzője együttműködésével valósítható meg hhh - piros kiemelés, hh - kék kiemelés Intézmény  Iskola Lakóhely Tanuló/gyermek Ádám Jenő Á.I. Ádám Tardona Aldi János Balsai Aliz   Dózsa Köves Zsolt Kövesi Adél Tábori Dóra Dédestapolcsány iskola Kiss Erzsébet Andor Éva András Róbert Horva Evelin Váradi Andor Gyesei Róbert Román Csaba Kazincbarcika Ságvári Andó Adrien Bali Endre Balsai Imre Gálos Anita Illényi László Kovács Tímea Kulcsos Béla Irinyi Fóris Bence Górdi Mária Gubacsi Dávid Iván Edit Ivánfy Tünde Tóth Ábrahám Turai Elemér Don B. Andrássy Gábor Bekecsi Bence Jókai Górdi Áron Mikóci Tímea Szalai Katalin óvoda Lovassy László Gyulafy Judit Pollack M.Á.I. Pollack András Franciska Alváry Vivien Alváry Zsombor Barna Tihamér Balla Viktor Nohai András

A további adatfeldolgozás 7 Hálózati együttműködés Magyarországon 2017.04.04. A további adatfeldolgozás A településenként azonos formátumban elkészített táblázatot egyesítve iskolánként szűrjük és megküldjük az adott iskolának (adatvédelem!) a teljes táblázat több ezer (köztük sok üres) sort tartalmaz HH-HHH-2011-adatok.xls Intézmény  Isk. Lakóhely Tanuló/gyermek Kazincbarcika Ság Izsófalva Bodolai Márk Borsos János Földesi Margit Farkas János   Alacska Üvegi Zsolt Sallai Tamás Alsószuha Dombrád Vince Bánhorváti Alsai Vilmos Belsai Pál Forgó István Zsirka Dalma Berente Polc Aida Szeder Éva Dédestapolcsány Balogh Fatima Forgó Kázmér Harta Nikoletta Lázár Gyula Mező Tamara Séra Kálmán Semsei Adrien Tardona Kovai József Köves Diána Törő Tamara Vadas Tibor Zubogy Kiss Lajos Lippai Kornélia Mohai Tamás Orosz Balázs Remete Katalin

A házirend és az esélyegyenlőség 8 Hálózati együttműködés Magyarországon 2017.04.04. A házirend és az esélyegyenlőség Az esélyegyenlőség biztosítása elsősorban jogszabályi rendelkezéseket igényel! Feladata lehet-e a házirendnek az esélyegyenlőség biztosítása? A funkcionális házirendnek igen, mert találhatóak csak a házirendben szabályozható motívumok, pl. a középiskolai felvételi döntésnél elsőbbséget élveznek hh-s, hhh-s tanulók, elsőbbséget lehet adni az sni-s vagy „más” diákoknak általános iskolában a felvételnél preferálni lehet a hh-s státust

A középiskolai felvételi rendszer 9 Hálózati együttműködés Magyarországon 2017.04.04. A középiskolai felvételi rendszer A középiskolák egy része kontraszelekciós felvételi eljárást valósít meg, amelyet a jogszabály is támogat! Felvételi szabályok.pdf A 11/1994 (VI.8.) MKM-r. 8. sz. melléklete 7.2 előírja: az azonos teljesítményt elérő tanulók közül előnyben kell részesíteni a hhh-s, hh-s, a helyi lakos és a sajátos helyzetű tanulókat a sajátos helyzetet az iskola házirendjében kell szabályozni (vajon van-e szabályozva a középiskolákban?) hogyan lehet a jogszabályt kijátszani: a szóbeli vizsgával, a tizedre, századra számított pontokkal a kontraszelektivitás tehát mesterségesen biztosítható

De hogyan kezelhető a hh-s státus? 10 Hálózati együttműködés Magyarországon 2017.04.04. De hogyan kezelhető a hh-s státus? A felvételinél csak akkor realizálható pozitív diszkri- mináció a hh-s vagy sni-s tanulók számára, ha az erről szóló információ eljut a középiskolába ezt jogszabály jelenleg nem írja elő, lehetőségek: a szülő önként közli az iskolával, pl. jelentkezési lapon az iskola közli a középiskolával az adatkezelési szabályok betartásával a rendszerben részt vevő iskolák szerződnek egymással a hh-s, sni-s adatok megfelelő átadására és kezelésére a középiskola pedig biztosítja az adatok felhasználását a Kormányhivatal ellenőrzi ezt a tevékenységet!

Az óvodai, iskolai felvétel ügye 11 Hálózati együttműködés Magyarországon 2017.04.04. Az óvodai, iskolai felvétel ügye Az óvodai felvétel alapelve a lakóhely vagy a szülő munkahelye (Kt. 65.§), kötelező felvételt biztosít a kötelező felvételt biztosító óvoda nem tagadhatja meg a hhh-s gyermek felvételét, ha az 3. életévét betöltötte Az iskolák felvételi eljárásában a hhh-sok aránya nem térhet el 15%-nál jobban a települési átlagtól ez sokkal jobb a „régi” szabálynál (szomszédos iskola) Kötelező felvételt biztosító iskolaként nem jelölhető ki az az iskola, ahol a hhh-s tanulók aránya nem tartható, ha... a hhh-s arány elérné az 50%-ot!

Az általános iskolai felvételi 12 Hálózati együttműködés Magyarországon 2017.04.04. Az általános iskolai felvételi Esélyegyenlőségi szempontokból jól definiált, talán túldefiniált is, hiszen a hhh-s tanulók arányára: a hhh-s arány tartási kötelezettsége (többségében!) pozitívan diszkriminál, a negatív diszkriminációt gátolja ugyanakkor a hh-sok arányára nincs előírás ez az eljárásrend a Kt módosításakor bizonyára jelentősen változni fog (most így látható) Az iskola a szabadon maradó helyek betöltésekor pozitív diszkriminációt köteles alkalmazni a hhh-sokkal szemben (előnyben részesítve a helyi lakosokat) sorsolásos eljárásról szerencsére nem hallunk!

Mi várható a Kt. módosításakor? 13 Hálózati együttműködés Magyarországon 2017.04.04. Mi várható a Kt. módosításakor? A Kt. módosítása az ismert nézetkülönbségek miatt lekerült a tavaszi ülésszak napirendjéről a vitaanyag több ponton visszalépést jelent a polgárjogot kapott esélyegyenlőségi (integrációs elvek) szempontokból: az 1. osztály előtt vagy a 8. osztály után előkészítő év hídprogram a középiskolára való felkészítésre kislétszámú osztály (3-8 fővel) ott, ahol az sni-s gyermekek száma 3 főnél nagyobb lenne ezek a lépések – a leendő végrehajtási rendelet előírásainak függvényében – kontraszelektivitást valósíthatnak meg

A törvénytervezet pozitívumai 14 Hálózati együttműködés Magyarországon 2017.04.04. A törvénytervezet pozitívumai A törvény vitaanyaga számos pozitív vonást hordoz 8 fővel óvodai-bölcsődei csoport 2,5 éves kortól 8 fővel minden településsel biztosítani kell az alsó tagozat működtetését az iskolaváltást segítő osztálytípusok pozitív tartalommal is megtölthetők problémák: hogyan finanszírozható a rendszer a jelenlegi normatív támogatási csökkentéssel az egy évfolyamra jutó átlaglétszám tovább csökken

Esélyegyenlőség az elit számára 15 Hálózati együttműködés Magyarországon 2017.04.04. Esélyegyenlőség az elit számára A törvény vitaanyaga a 4-o. gimnáziumot preferálja: a 6-8 évfolyamos gimnáziumok számára olyan feltételrendszert állít, amelyeket kizárólag az elit- iskolák tudnak biztosítani, ezek számára azonban garantált többletszolgáltatást biztosít (és vár el): tehetséggondozó órák, szakkörök, harmadik id. nyelv 1,5 órával magasabb átlagos óraszám minden tanuló két emelt szintű érettségit tesz le Ezek az intézkedések esélyegyenlőségi szempontból kétségesek és az európai trenddel ellentétesek!

Pedagógus esélyegyenlőség… 16 Hálózati együttműködés Magyarországon 2017.04.04. Pedagógus esélyegyenlőség… Hogyan változhat a pedagógusok társadalmi esélyegyenlősége az életpálya-modell szerint? A modellben szereplő bruttó bérek a 2011. évi minimálbérrel számítva biztosítanák a felzárkózást: gyakornok: 125-156 eFt, ma 122-129 eFt pedagógus 1 (>2 év): 136-187 eFt, ma 126-142 eFt pedagógus 2 (>8év) : 187-374 eFt, ma 135-176 eFt mestertanár (>14 év): 250-382 eFt, ma 144-262 eFt tudóstanár (>14 év): 275-413 eFt, ma 154-289 eFt pozitív elem a végzős mestertanárok 90%-os minimálbére, a 19-54 eFt-os of-i pótlék, a nyugdíj előtt állók kedvező óracsökkentési feltételei, a kötelező óraszám csökkentése (?) Kjt-besorolás-2011.xls

Fizetési fokozatok és életpálya… Hálózati együttműködés Magyarországon 2017.04.04. Fizetési fokozatok és életpálya… Az életpályamodell leendő szakaszainak megfelelő fizetési besorolások 2011-ben   Fokozat Státus F G H I J Évek 1. Gyakornok 122000 127000 129500 142000 154500 0-3 év 2. Pedagógus 1 126300 131400 136000 148400 163800 4-6 év 3. 130800 136200 142500 156600 175400 7-9 év 4. Pedagógus 2 135400 141000 148900 165800 186900 10-12 év 5. 140000 145700 155400 176400 198500 13-15 év 6. Mestertanár, tudóstanár 144600 150500 163200 187100 210100 16-18 év 7. 149100 155300 172900 197700 219400 19-21 év 8. 154300 161600 182600 208400 229000 22-24 év 9. 159500 169200 192300 216900 238700 25-27 év 10. 166800 177200 202000 225400 248400 28-30 év 11. 174200 185100 210400 233900 258000 31-33 év 12. 181500 193000 218900 242500 267700 34-36 év 13. 188800 201000 227300 252400 278500 37-39 év 14. 196100 208900 235700 262300 289300 40-évtől

Milyen munkafeltételeket kínál… 18 Hálózati együttműködés Magyarországon 2017.04.04. Milyen munkafeltételeket kínál… Biztosítaná a pedagógusbérek állami finanszírozását kötelező óraszám: 22-ről 21-re csökkenne ez legalább 5%-os létszámnövekedést generálna Az alkalmazottak számát növelné: az igazgatóhelyettesek száma 500 fő felett 3, 250 felett 2 az iskolatitkárt reálisan terhelné (500 fő felett +1) laboránsokat biztosítana 5. évf. felett (250 fő/ +1 fő) könyvtáros 500 tanulónként +1 fő biztosítaná a pedagógusbérek állami finanszírozását Egy területen azonban kirívóan aránytalan: az adminisztratív-technikai állományt csak a pedagóguslétszám 20%-áig finanszírozná

Gazdálkodási esélyegyenlőség 19 Hálózati együttműködés Magyarországon 2017.04.04. Gazdálkodási esélyegyenlőség Biztosítani kell a gazdálkodással kapcsolatos összegek felhasználásának nyilvánosságát az iskola honlapján az államháztartási törvény előírásait respektálva Az 1992. évi XXXVIII. tv. 15/B §-a rendelkezik a nettó 5 millió Ft-ot elérő vagy meghaladó mértékű szerződések nyilvánosságra hozataláról. Az államháztartás pénzeszközei felhasználásával, az államháztartáshoz tartozó vagyonnal történő gazdálkodással összefüggő - a nettó ötmillió forintot elérő vagy azt meghaladó értékű – árubeszerzésre, építési beruházásra, szolgáltatásra vonatkozó szerződések megnevezését (típusát), tárgyát, a szerződést kötő felek nevét, a szerződés értékét  A 292/2009.  (XII.19.) államháztartási kormányrendelet 1. § és 20.§ (3)/f szakasza írja elő a költségvetés közzétételét.

Informálódási esélyegyenlőség 20 Hálózati együttműködés Magyarországon 2017.04.04. Informálódási esélyegyenlőség Mindenki számára biztosítsa a közoktatás az adatokhoz, információkhoz való egyenlő hozzáférést a KIR ebben igen jelentős tartalmat halmozott föl hiányossága az alapító okiratok „késedelmes” közzététele http://www.kir.hu/intezmeny/intreszl.asp?om10kod=029256 http://www.kir.hu/intezmeny/kereses.asp Nem kellő színvonalúak az intézmények honlapjai, amelyeknek tartalmazniuk kell az alábbi dokumentumokat: házirend, SzMsz, pedagógiai program, minőségirányítási program előírja a Kt. 40. § (13) bek. különös közzétételi lista osztályok, pedagógusok, eredmények (pl. kompet.), iskolai elvek, stb. dokumentumokról tájékoztatás kérhető: 11/1994. (VI.8.) MKM-r. 8.§

Egy tipikus belső probléma 21 Hálózati együttműködés Magyarországon 2017.04.04. Egy tipikus belső probléma A tanulók számára gyakori probléma a javító, osztályozó és különbözeti vizsgák lebonyolításában tapasztalható szabályozatlanság, amely komoly esélyegyenlőtlenségi forrás lehet alapvető szabályokat állapít meg a 11/1994. (VI.8.) MKM-r. 9. sz. melléklete, a belső vizsgák szabályait az iskola saját belső vizsgaszabályzatának kell tartalmaznia mik a vizsgatárgyak, van-e írásbeli vizsga, hogyan kell értékelni a vizsgateljesítményt, stb. Vizsgaszabályzat-Ságvári.doc

Köszönöm szíves figyelmüket! 22 Tisztelt Hallgatóim! Köszönöm szíves figyelmüket! Az előadás és egyéb vezetői anyagok megtalálhatók szakértői honlapomon a www.petroczi.eoldal.hu webcímen