Szervezetfejlesztési Program

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Szervezetfejlesztési Program ÁROP Budapest, Károlyi-Csekonics Rezidencia November 12. VÁLTOZÁSKEZELÉS FEJLESZTÉSI MÓDSZERTAN.
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Szervezetfejlesztési Program
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, január 22. Topár József.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Szervezetfejlesztési Program ÁROP Budapest, június Módszertan: CAF modellen alapuló szervezeti önértékelés Előadó: dr.
A kutatás-fejlesztési tevékenység minősítése az SZTNH-ban
A minőségügy a könyvtárügyért
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
Tájékoztatás az ÚMVP TS keret felhasználásáról Szarvas, december 11.
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program ÁROP November 12. Teljesítménymenedzsment fejlesztési módszertan Előadó: Tóth Dorottya.
Szervezetfejlesztési Program
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Ellenőrzés, visszacsatolás
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
A évi Integritás Felmérés eredményei a belső kontrollok és a korrupciós kockázatelemzés tükrében Budapest, január 19. Dr. Benkő János, ÁSZ.
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
SKV MÓDSZERTAN ÉS FENNTARTHATÓSÁGI ÉRTÉKREND az Új Magyarország Vidékfejlesztési Tervre és Programra SKV Fórum Budapest, október 18. Env-in-Cent.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
A DEENK könyvtári önértékelésének tapasztalatai Budapest,
International Assessment of Novatory Organisations
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
ÁROP-1.A.2. A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése című pályázatban vállalt és megvalósított intézkedések felülvizsgálata ( ÁROP-1.A
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
HUSKROUA/1101/037 “Understand and Prevent Violence among Youth – “Uvia Youth”” HUSKROUA/1101/037 “Understand and Prevent Violence among Youth – “UviaYouth.
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Az intézményi felkészülés módszertana 14. előadás.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Önértékelési projektterv
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Szervezetfejlesztési Program ÁROP-1.2.18-2012-2012-0001 Budapest, 2013. november 12. Módszertan: CAF modellen alapuló szervezeti önértékelés Előadó: Dobos Dorina Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal

A CAF módszer (elsődleges) céljai A szervezet fejlesztési irányvonalainak meghatározása helyzetértékelés erősségek és fejlesztendő területek Teljesítmény növelése stratégia kialakítása intézkedési terv végrehajtása Benchlearning – egymástól tanulás

A szervezeti önértékelés céljai Szemléletváltozás megindítása a közszolgálati szerveknél PDCA modell elterjesztése a közigazgatási szervezetek működésében Szervezeti tudatosság fejlesztése, ok és okozat közötti vizsgálat Munkatársak bevonása a fejlesztési folyamatokba

Mi is tulajdonképpen a CAF modell? Szervezeti önértékelés Tényekre, bizonyítékokra épül Holisztikus, egész szervezetre kiterjedő A szervezetben dolgozók valósítják meg Módszertan alapján hajtható végre Kitöltése online rendszerben

A CAF modell: adottságok és eredmények

Az önértékelés elvégzésének lépései I. Helyzetelemzés (1.) Tervezés, szervezés (2.) Kommunikáció II. Szervezeti önértékelés (3.) Önértékelési csoport létrehozása (4.) Tájékoztatás, képzés (5-6.) Önértékelés elvégzése, jelentés az önértékelésről

Az önértékelés elvégzésének lépései III. Erősségek és fejlesztendő területek beazonosítása és rangsorolása (7-8.) Intézkedési terv elkészítése, kommunikációja (9.) Intézkedési terv végrehajtása (10.) Eredmények elemzése

Az önértékelés tapasztalatai - Tesztelési eredmények Szervezet: KIM (18 fő), KIH (14 fő) Időtartam: május-augusztus Tevékenység: önértékelést végzők kiválasztása és felkészítése, önértékelés elvégzése, konszenzusteremtés, intézkedési terv elkészítése Nincs információm, mit írjak ide? Szerintem… Szervezet egésze vagy egy része? Pontozzak, vagy ne pontozzak? Munkacsoport elköteleződése Önkéntesség Megfelelő idő biztosítása Alkritériumokhoz kapcsolódó példák

Sikertényező vagy buktató? Vezetői elköteleződés Tervezés, szervezés Kommunikáció Szerepek, munkaszervezés Felkészítés Időtényező Eredmények ellenőrzése, értékelése

Ajánlás a pályázó szervezetek részére A szervezet vezetőinek érdekeltté tétele, az önértékelés elvégzésének támogatottságának megteremtése A kritériumokhoz tartozó példák szervezetre szabása A vezetők ÉS a munkatársak tájékoztatása Az önértékelést végzők kiválasztása, felkészítése Online rendszer megismerése és megismertetése Kellő idő biztosítása az önértékelés elvégzéséhez Az önértékelés eredményeinek elemzése és kommunikációja

Köszönöm a figyelmet!