Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
Advertisements

4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Marketing a közúti közlekedésben
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
E.ON – Versenyben Önökért!
Az üzleti terv.
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
A PIAC ÉS A VÁLLALKOZÁS MIKROKÖRNYEZETE
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Fogalma, összefüggések
Árpolitika a turizmusban
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Industrial Organization - alapvető modellek
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Magyar Pénzügyi Közvetítő Zártkörű Részvénytársaság
Stratégiai menedzsment
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Mekkora készletet tartsunk?
A külső környezet elemzése
(1) A marketingkörnyezet
Politikai marketing – kampánystratégiák
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Vizsga feladatok (Minta)
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A vállalkozás fogalma:
Termék & Márka Kopcsay László.
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
A MARKETING FOLYAMATA.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Tantárgy teljesítésének feltételei:  Tankönyv nincs. Tananyag: prezik+elmondottak.  Katalógus van  Hiányozni 3 X 2 óráról lehet.  Több hiányzás esetén.
Vállalati stratégia március március március 28.
Marketing alapok Kopcsay László.
Milyen tényezők hatnak a fogyasztói viselkedésre?.
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Beszerzések hatékonyság növelése
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Marketing I. 2. előadás A vállalat piaca és környezete
Marketing I. 2. előadás A vállalat piaca és környezete
Az életszínvonal és a kereskedelem kapcsolata
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A piac és a piacgazdaság
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A marketinginformációs rendszer
STRATÉGIAI KÉRDÉSEK A TERMÉKPOLITI-KÁBAN
Versenyhelyzet- elemzés
Előadás másolata:

Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet

Mikrokörnyezet piaci szereplői: Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet Szállítók Vállalat Közvetítők Fogyasztó Közvélemény Versenytársak

Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szállítók Vállalatok, egyének, akik a vállalatot és versenytársait a működésükhöz szükséges anyagokkal és szolgáltatásokkal ellátják Szervezeti környezet

Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Vállalat A vállalat belső környezete Vezetés Pénzügy K+F Beszerzés Termelés Könyvelés Szervezeti környezet

Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Közvetítők Szervezeti környezet Segítik a vállalatot a vásárlókhoz való eljutásban, termékeik eladásában, terítésében kereskedelmi közvetítőcégek szállítmányozók marketing- és pénzügyszolgáltató ügynökségek

Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Fogyasztók Szervezeti környezet Fogyasztópiacok Egyének, háztartások, akik javakat és szolgáltatásokat vásárolnak személyes szükségletükre Ipari piacok Szervezetek, amelyek javakat és szolgáltatásokat vásárolnak más termékek és szolgáltatások előállítása céljából A vállalat célpiacai

Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Közvélemény Szervezeti környezet Elfogadás versenytársakkal és a szélesebb nyilvánossággal PR részleg → kapcsolatkialakítás a közvélemény jelentős csoportjaival A közvélemény területei: Pénzügyi közvélemény Médiumok Kormányzat Polgárjogi közvélemény Helyi közvélemény Általános közvélemény Belső közvélemény

Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Versenytársak Szervezeti környezet A versenykörnyezet nemcsak a többi vállalatot jelenti, hanem más alapvető dolgokat is magába foglal (árszínvonal, bérszínvonal, szociális helyzet, társadalmi helyzet, adott régió általános gazdasági helyzete, lakosságának összetétele, stb.)

A Porter modell a mikrokörnyezet, ezen belül a versenykörnyezet elemzésének strukturált módszere. A piac szereplőinek versenyerejét becsüli meg (miben különbözik a cég a piac többi szereplőjétől, melyek a versenyelőnyei / hátrányai az adott időszakban) A stratégiatervezési folyamat helyzetértékelő szakaszában alkalmazható. Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet

A Porter modell szerint a vállalatokra a – versenytársak –beszállítók –vevők, fogyasztók –potenciális új belépők –helyettesítő termékek ….gyakorolnak hatást. Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet

Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet

A) Vevők Ez az elem azt taglalja, hogy a vevők mire érzékenyek, mi alapján választanak. A vevők annál jobban befolyásolják a szervezeteket, minél kevesebben vannak és minél nagyobb mennyiséget vásárolnak az előállított termékből, szolgáltatásból. Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet

Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet A vizsgálat szempontjai: Mekkora a piac? Ki a mi vevőnk? Léteznek-e vásárlói szövetségek az alkupozíciójuk erősítésére? Van-e az ügyfélnek/vásárlónak választási lehetősége? Választhatja-e az ügyfél/vásárló a „csináld magad" megoldást?

Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet B) Beszállítók A szállítók alkupozíciójának mértékét mutatja ez az elem. A beszállítók annál jobban hatnak a vállalatokra, szervezetekre, minél fontosabb az általuk kínált input és minél kevesebb beszállító uralja a piacot.

A vizsgálat szempontjai: A beszállított termék, szolgáltatás különlegessége, egyedisége (azaz helyettesíthetősége) Beszállítók száma Beszállítói szövetségek létezése az alkupozíciójuk erősítésére Beszállítók relatív nagysága hozzánk képest Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet

Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet C) Piacon lévő vállalatok A cég piacán érvényesülő aktuális hatásokat és versenyhelyzetet mutatja be ez az elem. A verseny annál intenzívebbnek mondható, minél több, hasonló képességű és méretű versenytárs van jelen a piacon.

Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet A vizsgálat szempontjai: A piac telítettsége A piac felosztottsága – Versenytársak száma a piacon – Saját és versenytársaink piaci részesedése – Piaci szövetségek kötésének esélye pozíció erősítésére Piacon maradás, piacelhagyás esélyei Kapacitások alakulása – kihasználatlan kapacitások mértéke Innováció aránya

Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet D) Potenciális új belépők A versenytársak bővülésének mértékét, veszélyét mutatja ez az elem. Mekkora a tevékenységünk, területünk nyereségtermelő képessége? Vannak-e jogszabályi korlátai a piacrálépésnek, amelyek a már piacon lévőket védik? Milyen versenyelőnyök vannak az új belépőkkel szemben?

Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet E) Helyettesítő termékek Az árérzékenységet, lecserélhetőséget mutatja ez az elem. Van-e egyáltalán helyettesítő termék az én termékemhez? A vevők/ügyfelek mennyire hűek a megszokott termékhez? Milyen a helyettesítő termék árának aránya a saját értékéhez viszonyítva? Milyen a mi termékünk árának aránya a saját értékéhez viszonyítva?

Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet Ha valakinek van kérdése…?

Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet Varga László, Horváth Balázs Köszöni a figyelmeteket!