Metróvonalak jellemzői

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ajánlások.
Advertisements

VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
működtetési vezérigazgató-helyettes
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
1. Hány darab vészfék kar van elhelyezve a járműben?
AZ SZÁMÚ VONAT JELZŐMEGHALADÁSA BALATONMÁRIAFÜRDŐ ÁLLOMÁSON
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
A BIZTONSÁGTECHNIKA ALAPJAI
Kritikus infrastruktúra védelme
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
Jób Viktor Rába Energiaszolgáltató Kft. ügyvezető
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
Adatvédelmi Nap A kamerás megfigyelés Magyarországon
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
0 Budapest, április 24. A dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Előadó: Zsákay László György turisztikai irodavezető Barta.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
FOTÓ március 2010 Wuhan pályaudvar A legmodernebb kínai szupergyors vasút.
Nyíregyháza, szeptember 09.
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Közúti és Vasúti járművek tanszék. Célja:az adott járműpark üzemképes állapotának biztosítása. A karbantartás folyamatait gyakran az üzemeltetést is kiszolgáló.
Közúti és Vasúti járművek tanszék. Fontosabb tevékenységek a lehetséges folyamat technológiában: A- a jármű azonosítása B- tisztítás C- diagnosztikai.
Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék Közlekedési Üzemtan I
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Városi tömegközlekedés
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
Az M44 sorozatú, rádiótávirányítású tolatómozdony bemutatása
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
Buktatók a jogszabályi környezetben KBSZ Szakmai Fórum november 24. Monostory Miklós Vasútbiztonsági referens
Történelmi visszatekintés
a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.
1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú pályaszakaszon? 1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú.
1.Milyen jelzésű villamosokkal jár közösen az 59-es jelzésű villamos? a)18-as, 56-os és 61-es jelzésű villamossal. b)18-as és 61-es jelzésű villamossal.
Alstom megoldások és lehetőségek
X. Vasútgépész Napok október 6.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből
FUTÁR projekt – célok és eszközök
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Intelligens közúti kereszteződés
BME Közlekedésautomatikai Tanszék
2011. március 20. Fuvareszközök Zsibrita Mátyás –
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
Gyorsulás, lassulás. Fékút, féktávolság, reakció idő alatt megtett út
Biztosítóberendezések szerkesztése 3
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Tesztlap Teszt megkezdése.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
PROGRAM MEGNYITÓ dr. Becske Loránd, KBSZ főigazgató
Apor Vilmos tér megállóhely a Márton Áron tér végállomás irányába b.)
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Előadás másolata:

DBR metróprojekt jellemzői Előzmények, metró paraméterek DBR metróvonal jellemzői Automata vonatvezérlő rendszer legfőbb jellemzői Irányítási rendszer Darai Lajos BKV Zrt.

Metróvonalak jellemzői Vonalvezetés (alagutak) Zavarmentesség Állomás távolság (400-800 m) Keringési sebesség (30-32 km/ó) Nagy utasszállító kapacitások (12500 utas/óra/irány) M1 MFAV M2 K-Ny M3 É-D M4 DBR Vonalak hossza (km) 4.5 10.5 17.5 7.5 Állomások száma 11 20 10 Követés csúcsidőben 1’40” 2’30” Utasok száma/nap 103 000 406 000 621 000 420 000 Jelenleg a napi 1.1 millió utazáskezdő, a budapesti közlekedés 17-20%-át jelenti a hálózat 3%-án. A DBR metróvonal belépésével több 1.5 millió utazáskezdővel tervezünk.

A DBR vonal közlekedési alapparaméterei A vonalszakasz hossza 7.4 km Forgalmi állomások száma 10 Csúcsidőben a legkisebb vonatkövetési idő 90 sec Szerelvényhossz 80 m Pályára engedélyezett max. sebesség 80 km/ó Állomási tartózkodási idő 20 - 30 sec Átlagos utazási sebesség nagyobb, mint 30 km/ó Jármű megállási pontosság +/- 0.5 m Megengedett menetrendi eltérések +/- 1 perc Rendszerek üzemben tarthatósága min 25 év A teljes automatikus vonatvezető (ATC) rendszer rendelkezésre állása 99.96 %.

Vonalvezetés A nyomvonal viszonylag csekély mélységben, átlagosan 16-22 méteres sínkorona szinttel halad, a Duna közelében 36-38 méteres mélységben, szinte teljesen beépített felszín alatt, rendkívül változó talajviszonyok közepette.

DBR fővonal vágányábrája

DBR Járműtelep vágányábrája

Jármű A vonatokat az M2 és M4 vonalakra kötött közös szerződéscsomag keretében szállították Gyártó: Alstom Transport Szerelvények száma: 15 db Kocsik száma: 4 db / szerelvény Férőhelyek száma: 807 (166 ülő, 641 álló) Maximális sebesség: 80 km/h Szerelvények hossza: 79,8 m Klíma: van Vezérlés: automatikus

Vezetési üzemmódok MTO A vonal alapüzemmódja az automata vezetési üzemmód, nem igényli járműfelügyelő beavatkozást. ATPR 40, ATPR 25 Manuális kézi vezetéses üzemmód, visszaesési szinten kerül alkalmazásra. Az ATC felügyeli az engedélyezett sebesség felső határát (40 km/ó, ill. 25 km/ó) ATPR 25 Revese Manuális kézi vezetéses üzemmód, tolatási mozgásokhoz ,max. 25 km/ó sebességgel. By-pass Manuális kézi vezetéses üzemmód, visszaesési szinten kerül alkalmazásra abban az esetben, ha ATC működésképtelen. Ez esetben a jármű által engedélyezett sebesség 40 km/ó

DDU kijelző Járműállapotok jelzése a járművezető részére 1 – Aktív fülke és menetirány 2 – Vontatás és vill.energia ellátás 3 – Vonóerő jelző 4 – Menetvezérlő kulcs 5 – Ajtóállapotok 6 – Nagyfeszültség kijelző műszer

CBTC rendszer által alkalmazott görbék

Biztosító-berendezés DBR biztosítóberendezés és vonatvezérlés rendszer struktúra Rádió bázis Rádió vezérlő Biztosító-berendezés ATC ATS Radio Rádió ATS

PPE peronvédelmi automatika Vontatási feszültség lekapcsolása Vonatok megállítása a védendő zónában Tárgy Vevő Adó Interfész az ATC-vel Interfész a COM rendszerrel Interfész a biztosítóberendezéssel

M2-M4 vonal funkcionalitások összehasonlítása M2 (GOA-2) Járművezetővel M4 (GOA 3-4) Vezető nélkül Járműélesztés Járművezető ATC Járművezetés Járművezető/ATC Végállomási fordítás Menetrend tartás Utasok felügyelete Utastéri hangos Segélykérő Kamerarendszer ATS (Blokk-poszt) Események kezelése Menekítés kezelése ATC/ATS Vezetés járműtelepen Járműfelügyelet

DBR irányítási fő funkciók leosztása Vasútirányítás Menetrendi vezérlés és szabályozás Rendszer felügyelet Végállomási fordítások Havária kezelése Blokk-poszt funkciók átvétele Utasvédelmi berendezések felügyelete PPE KFM Járműfelügyeleti munkahely Élesztés altatás Havária kezelés Járműtelep felügyelet Utasok tájékoztatása járműben Jármű segélykérő kezelése Tároló vontatási feszültség kapcsolása KFM funkciók átvétele Blokk-poszt EDI Vontatási és segédüzemi energiaellátás és vezérlés

DBR irányítási fő funkciók leosztása Utasfelügyeleti munkahely Kamerás megfigyelés Hangos utastájékoztatás Segélykérő kezelés Mozgólépcsők kezelés Havária kezelése KUD Gépészeti berendezések - Főszellőzés - Légkezelés - Vízellátás, vízátemelés Tűzvédelem - Tűzjelző hálózat - Oltó berendezések Mozgólépcsők, liftek Beléptető rendszer Alagúti felügyelet, összekötő alagutak kezelése MÜDI

M4 vonal irányítási hierarchiája

Járművek távfelügyelete M4 vonalon a feladat a Blokk-poszt számára dedikált feladat Jármű ATC állapotok felügyelete ATS által Legfőbb feladatok Jármű táv élesztése/altatása Menekítési funkciók Havária esetek kezelése Jármű hibaállapotok kezelése Eszköze ATS Vonat képernyő és almenük IOS üzenetek által (több, mint 100 üzenet áll rendelkezésre), kategóriák Rescue (azonnali menekítés) Detrain (utas kiszállítás és a jármű kiállítása) Nap vége (üzemeltetés nap végéig) Vonal vége (üzemeltetés a vonal végéig)

Jármű üzemállapotok áttekintése

Jármű ATC fedélzeti berendezés karbantartási képernyő

M4 diszpécserközpont látványterve

Köszönöm megtisztelő figyelmüket