Magyarország nemzetközi szemszögből Monarchia borok az USA-ban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„A világ legnagyobb technológiai diákversenye.”
Advertisements

Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
A boldog emberek tudják,
Jó Karma Ez egy jó kis olvasmány, de rövid! Élvezd! A Dalai Láma üzenete a világ számára 2012-ra. Mindössze néhány percig tart elolvasni és végiggondolni!
Erdővagyon-gazdálkodás
ONLINE ÉRTÉKESÍTÉS május 14 A MARKETINGBEN ÉS AZ ÉRTÉKESÍTÉSBEN.
Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Miért érdemes francia nyelvi képzést választani? Franciául a világ minden részén beszélnek: az öt földrészen összesen több mint 200 millió ember beszél.
Fenntartható energiagazdálkodással az éghajlatváltozással szemben: retorika vagy realitás? Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Környezetgazdaságtan.
A magyarországi kockázatitőke- finanszírozás másfél évtizede ( ) Készítette: Papp Zsuzsa Tivadari Evelin.
E.ON – Versenyben Önökért!
Ne rohanjon! Álljon meg egy percre… Congress & Hobby Service … hogy bemutassuk Önnek a Kongresszus- és Rendezvényszervező Irodát © Congress & Hobby Service.
KOOPERÁCIÓ ÉS VERSENGÉS
Nemzetközi körkép az Élelmiszer Önrendelkezésről
AJÁNDÉK BOROK Mészáros Péter Gyöngyös
Magyar Fuvarozói Fórum november 22. És minket mi hajt? Vicze Anikó MOL Magyarország Kártyamenedzsment vezető.
és a legkevésbé teljes az
A víz-háborúk kora jöhet
E.ON – Versenyben Önökért!
Nem számít!. Nem számít! Lezárás Lényegi Részei HATÁRIDŐ BEMUTATKOZÁS JÓ STRATÉGIA, ÉS TAKTIKA TERMÉKLÉTRA KIFOGÁSKEZELÉS.
Afrika alul- és felülnézetből Nemzetközi egyenlőtlenségek Afrika szemszögéből France Mutombo Afrikáért Alapítvány
Minőségben utazunk! Az Africa-Europe Challenge hivatalos utaztatója.
SABIAS QUE… Érdekességek… ILMS SABIAS QUE… Az emberi szív olyan erős nyomást képes kifejteni, hogy a vér akár 10 méter magasra is kilövellhetne.
Egy csokor a barátságunkra Music: Nightengale Serenade
Az adórendszerek változásai az elmúlt évtizedekben Halmosi Péter.
Készítette: Molnár Richárd, I. Geográfus MSc
AZ EMBERISÉG ÉLELMEZÉSI HELYZETE
A globális világgazdaság és az USA világgazdasági szerepköre
A Víz Világnapja Március 22..
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Afrika alul- és felülnézetből Nemzetközi egyenlőtlenségek Afrika szemszögéből France Mutombo Afrikáért Alapítvány
Versenytársból partner
CITROM ÉS CUKOR Ezt kellene mindenkinek a fürdőszobában a tükrére írni, hogy minden nap szem előtt legyen és elolvashassa.
Készítette: Rácz Imre Vince
A szintagmák 18. tétel.
Dr. Szakács Tamás BGK kari Erasmus koordinátor
Olvasd lassan és csendben!.
Amiről szégyenlősen nem beszélünk korrupció és árverseny Korrupció, kiváltó okok, következmények és azok hatása a kereskedő és az importőr piacára. A felhozott.
SEGÍTSÉGET KÍNÁLOK, HOGY A PTC OLDALAKRA VALÓ REGISZTRÁCIÓ NE VEGYE EL A KEDVEDET A MUNKÁTÓL. HA SIKERREL JÁRSZ, NEKED IS LESZNEK KEDVENC PTC OLDALAID,
A nyomdaipar évi teljesítménye a papírkereskedelem tükrében.
Jankuné Kürthy Gyöngyi AKI, Élelmiszerlánc Elemzési Osztály
Neorealizmus és neoidealizmus
Transznacionális és multinacionális vállalatok
C.E.P.M. - Bruxelles, 12 janvier 2005 C.E.P.M. - Bruxelles, 12 janvier 2005 A GM növények termelésének helyzete a világon és az EU-ban...
ÚJ ÜZLETI LEHETŐSÉG.
Gondolkodjunk el ! Zene A változások már léteznek!
TUDTAD?Ha Kínában egymillió közül sem találni nálad jobbat……akkor csak egy vagy az 1300-ból!Hamarosan Kínában beszélnek majd legtöbben angolul.India lakosságának.
A PALACKOZOTT ÍVÓVÍZ… SZÜKSÉGES?... MŰANYAG PALACKOK.
Fogalom Kérdezz! Felelek.
Egy új időszámítás kezdődik!. Szeretne Ön 2010-ig : › több jövedelmet és biztonságot ? › több időt és örömet ? › jobb kilátást és több bizalmat? Egy új.
AZ PALACKOZOTT ÍVÓVÍZ…. SZÜKSÉGES?...
Az Élet Igéje augusztus.
Olvasd lassan és csendben!
„Igazságok”.
Meg tudod különböztetni a színeket?! OK, Akkor nézd meg ezt a képet...
GLOBÁLIS FALU A Globális Falut, úgy kell elképzelni , hogy az ott élő 100 ember arányosan reprezentálja a Földünk teljes népességét, amely az alábbi populációs.
Valószínűleg nem jön elhinni, de 100%-ig igaz.
Bölcsességek, aforizmák
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
A világ legjobb és legkönnyebb pénzkereseti lehetősége ! SOHA vissza nem térő alkalom ! Volt már lehetősége egy olyan üzletben részt venni, ami nem rég.
JÓLÉT ÉS IDEOLÓGIÁK: FEJLETTSÉG ÉS BÉREK
ben Európában telepítették a világ napelemes rendszereinek 70%-át, 2013-ban ez az arány már csak 28% volt, - az új PV (photovoltaic - fotovillamos.
Kereskedelemtan 9 Pénzt vagy életet Fogyasztás, anyagiasság, pénz és boldogság Tóth Gergely.
IVSZ AKADÉMIA, október 2. Cégműködtetésről, gyakorló vezetőknek Dr. Kornai Gábor, elnök AAM Tanácsadó Zrt.
A nemzetközi migráció globalizálódása
Amikor a természet kitör…
EBSCO Information Services
Mértékadó vélemények a könyvről
Előadás másolata:

Magyarország nemzetközi szemszögből Monarchia borok az USA-ban

Néhány alapigazság Egy ország és borainak imázsa elválaszthatatlan A magyar borok világhírűek, de sajnos csak Magyarországon Eddig az USA-ban a magyar bort csak a csanda „bikavér” és a karamellázott „aszú” reprezentálta Az USA-nak nem hiányoznak a magyar borok

Mi az a Monarchia? Egy 2000-ben alakult cégcsoport, a jó ár-értékarányú és szép borok felkutatására és kereskedelmére Ennek értelmében a cég egy vertikálisan integrált struktúrát alakított ki - termelés: Monarchia Winery Eger és Starry Night Winery California - negociant tevékenység: Evolution, Olivier, Noir Gold, Z, JT Cellars, Sfida, etc. - nagykereskedelem: MMI, Five Star, Eclipse, etc. - kiskereskedelem: üzletek, website-ok, Select Wines A külföldre „menekülést” a magyar piac kuszasága indokolta Ezért 2003-ban elkezdődött az USA „meghódítása”

Bepillantás az USA borpiacába Évente az USA-ban kb. 20 milliárd USD értékű bor fogy el, ami a világ borpiacának 20%-a A 4 nagy állam (NY, CA, TX, FL) reprezentálja kb. 30 %-át a fogyasztásnak A 20 milliárd USD-ból 75% vagy 15 milliárd USD az amerikai boroknak jut, és 25%-on (5 milliárd USD) osztozik a többi ország Ennek az 5 milliárdnak 35%-a az olasz, 20%-a a francia, és 20%-a az ausztál boroké

Bepillantás az USA borpiacába A megmaradt 25%-on osztozik mindenki más, Spanyolország, Dél-Afrika, Dél-Amerika, Új-Zéland, Ausztria és Németország Az icipici megmaradó részen nekünk, magyaroknak verekedni kell az „emerging regions” boraival, vagyis Kanadával, Mexikóval, Közel-Kelettel és a többi Kelet-európai országgal Mégegyszer említvén, az amerikaiaknak nemcsak, hogy nem hiányoznak a magyar borok, de ha volt is tapasztalatuk magyar borral, az élmény nem volt nagyon pozitív

Szóval mit tettünk? Megcéloztuk az „early adapter” borivó szegmenst, aki nyitott az érdekes és különleges,de ár-érték arányban korrekt borok irányába Kialakítottunk egy magyar borportfóliót, amelybe kisebb tételű és főleg magyar fajtákból készült borok és cuvee-k tartoznak, mint például kékfrankos, leányka zengő, irsai olivér, etc.

Szóval mit tettünk? A marketing –és eladási stratégia a kóstolásra és a „world of mouth”-ra támaszkodik, az ún. Jé! faktorral Emellett, hogy mennyiséget is tudjunk mozgatni, meg kellett vásárolni néhány kereskedő céget, megcélozván az előbb említett nagy borfogyasztó államokat 2006-ban közel palack magyar bort fogunk az USA-ban eladni, üvegenként átlagosan 10 és 30 USD között

Dilemma Érdekességképpen, a megvásárolt keresekdőcégekkel jöttek a külföldi bormárkák is, állandóan föltéve a kérdést, hogy: magyar bort akarunk árulni, vagy pénzt csinálni? A válasz természetesen, hogy mind a kettőt, kérdés, hogy hogyan?

Dilemma Úgy, hogy a kiválasztott magyar boraink szépen beilleszkedjenek a nemzetközi portfólióba, úgy, hogy ár-érték arányban ott legyenek a világ borainak közelében, de valamivel olcsóbban, amíg „még mászzuk a hegyet.” Emellett a magyar borainkat ki kellett emelni az amerikai borkereskedelem „alsópolcos” süllyesztőjéből, a bolgár és a macedón borok mellől és átpozicionálni a „középpolcos” osztrák borok mellé, mint „édes- unokatestvéreket”. Hála Istennek, lassan de biztosan ott leszünk, ahol kell.

Mit jelent ez Magyarországnak? A mi kis szerény tevékenységünk igazán egy úttörő munka, a Hankiss Elemér „Találjuk ki Magyarországot!” mozgalom szellemében Szóval, mi is lenne ez? –Koncentráljunk arra, amiben jók tudunk lenni –Ez már nem a vakok világa, ahol az egyszemű ember a király –A sikerhez fontosabb az attitűd, és a realitás elfogadása, mint a pénz Attitude determines altitude –„Vezess, kövess vagy állj el az útból!” –Jó lenne, ha a magyar állam is támogatná a minőséget, de ha nem is, ne támogassa a haverokat és a gagyit –Egy mosoly és egy dicséret nem kerül semmibe