Panaszok kezelése Forgalomból kivonás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
Advertisements

Általános áruismeret Termékfelelősség
Dokumentáció dr. Gál Lívia.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
G M P Dr. Hetényi László.
 2001/95/EK (általános termékbiztonságról szóló) irányelv 12.cikke hozta létre a RAPEX-et  Az irányelv 11. cikke tartalmazta az értesítési eljárásra.
Online pénztárgépek üzembe helyezése Indul az éleslövészet!
Vizsgabizottsági tag nyilvántartó rendszer működése, koordinálása
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
Gyógyszerek Gyártása Szerződésben
Környezetvédelmi termékdíj tanácsadó
Európai Betegjogi Karta. Európai Betegjogi „Karta” Célja: A betegek tizennégy jogának proklamációja, alapvető jogok gyakorlati megvalósíthatóságát szolgálják.
10. Tétel.
DOKUMENTUMKEZELÉS.
Validálás & verifikálás
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Készítette: Magyar Orsolya
Előnyök és alkalmazási területek
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
AZ ÉLETTANI PARAMÉTEREK MINŐSÉGELLENŐRZÉSE
Önellenőrzés és Audit SOTE Gyógyszerész-továbbképzés
Az inspektor A gyártás részletes és kollegiális felügyelete.
Gyógyszerek minőségbiztosítása GMP alapelvek
A Vasúti vizsgaközpont. 49 /2004. EK, ,. 59 /2007. EK. ,
Környezeti kontrolling
eEgészség – Digitális Aláírás (TTP) státusz a projekt 11. hetében „A digitális aláírás egészségügyben való alkalmazhatóságát lehetővé tévő módosítandó.
Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) = Európa Terv Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) 4.4 intézkedés: Egészségügyi információ- technológiai.
Ellenőrzés, visszacsatolás
Konzultációs nap – Minőségfejlesztési Iroda szeptember 18. Fekete Krisztina Fókuszban a formahibák.
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
Informatika a gyógyszertárban
Projektzárással kapcsolatos teendők
Szállítmányozás és fuvarozás
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
A Vasúti vizsgaközpont
Évi 1 tonnánál nagyobb mennyiség? Mit tegyek? Honnan kérjek segítséget? El tudja dönteni, hogy CMR anyag-e? Előzetes bejelentés REACH-IT, ICLUID5 CMR anyag?
A MINŐSÉG GARANCIÁJÁNAK EGYIK VETÜLETE: KOCKÁZATELEMZÉS Sipos Gáborné Minőségirányítási vezető.
Projekt adatlaphoz csatolandó dokumentumok 1. célterület Nyilatkozat a Helyi Akciócsoporttal való együttműködésről Nyilatkozat honlapon történő megjelenésről.
AZ ÁNTSZ HATÓSÁGI FELADATMEGOSZTÁSÁNAK ÉS MŰKÖDÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI
AZ IVÓVÍZVIZSGÁLATOK VÉGZÉSÉNEK, ÉS A LABORATÓRIUMI EREDMÉNYEK JELENTÉSI RENDSZERÉNEK VÁLTOZÁSAI Laczkó András közegészségügyi felügyelő.
A vis maior esemény bekövetkezését követően az érintett Önkormányzatnak 5 munkanap áll rendelkezésére, hogy azt bejelentse az ebr42 rendszeren, valamint.
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
1169/2011/EU jelölési rendelet
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség Nemzeti Hulladékgazdálkodási Igazgatóság 1 Bonyhádi Emese OKTF NHI Támogatás Elszámolási Főosztály.
Felvételivel kapcsolatos információk Hrabacsik Mihály.
Kitöltési segédlet a zöldség-gyümölcs termelői csoportok beruházási támogatásához kapcsolódó B0471 nyomtatványhoz Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal.
Rövid áttekintés a MOK/HEFOP kártyák használhatóságáról Készítette: Nádor Szabolcs,
április 19. Dokumentumkezelés a gyógyszertörzskönyvezésben április 19. Kovács Lajos CHINOIN.
Gyakorlat. postafiók készítése: 1. Nyissuk meg a oldalt! 2. Válasszuk a Fiók létrehozása gombot! 3. Töltsük ki az űrlapot! 4. A nyitólap.
Tanúsítási tapasztalatok és változások Stipkovits István információbiztonsági auditor SGS Hungária Kft., 1124 Budapest, Sirály u. 4.
Az intézményi felkészülés módszertana 14. előadás.
A katasztrófavédelem és a vis maior események Zelei László tű. alezredes polgári védelmi felügyelő 20/
Folyamat-, illetve állapotjelentés
Adatvédelem – közérdekűség, átláthatóság, nyilvánosság
KBSZ ÚJ BEJELENTŐ FELÜLETÉNEK BEMUTATÁSA
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Önértékelési projektterv
Dr Pallós Júlia Budapest, április 20.
Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév
A MINISZTERELNÖKSÉG ELLENŐRZÉSI TAPASZTALATAI MÁTÉ GERGŐ (KFF)
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 4
Őszintén a dokumentumkezelésről
Kérjük, adja meg felhasználónevét és jelszavát!
Főnyilvántartó könyv 1. minta.
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Mogyorósi Dorottya dr med. dr. jur. SE Adatvédelmi felelős
Csoport neve dátum Tárgy neve és kódja Előadó neve.
Előadás másolata:

Panaszok kezelése Forgalomból kivonás Subainé dr. Farkas Veronika GMP szakértő és auditor subaine@freemail.hu SOTE Gyógyszerésztovábbképzés 2012. okt. 29-31.

2. Panaszok és fajtái   Panasz Szóban, írásban vagy elektronikus úton érkező bejelentés, amely a termék azonosságára, minőségére, stabilitására, megbízhatóságára, biztonságára, hatékonyságára, megjelenésére vagy használhatósá-gára vonatkozik.   Orvosi jellegű panasz A termék használatából eredő mellékhatás.   Technikai jellegű panasz Szemmel látható, organoleptikus, minőségi, mennyiségi vagy a termék használatát befolyásoló hiba.   Külső panasz Betegtől, gyógyszertártól, nagykereskedőtől vagy egészségügyi intézménytől érkező panasz.   Cégen belüli vagy belső panasz A gyártó cég különböző leányvállalatainál vagy szerződött part-nereinél bekövetkezett hibák, amiket a minőségbiztosítónak, a, szerződött partnerei felé jeleznie kell amennyiben őket is érinti. Gyógyszerész továbbképzés 2012. okt. 29-31

Panaszok súlyossága  Eltérések vagy deviációk 3. Panaszok súlyossága  Eltérések vagy deviációk Minden olyan változás, amelynek következtében a termék minő-sége kérdésessé válhat.   Kritikus hiba Minden olyan hiba, amely a termék hatását leronthatja vagy a termék elcserélését okozhatja. Például helytelen termékfelirat, valóságtól eltérő hatóanyagtartalom, elcserélt vagy hibás kísé-rőirat, olvashatatlan lejárati idő, esetleg tűszúrás nyoma az elsődleges csomagolóanyagon, stb.   Jelentős hiba Ugyan komoly minőségi hiba, de nincs egészséget veszélyeztető hatása. Például üres, vagy hiányosan töltött, de eredeti zárású palackok, bliszterek, szállítás közben megsérült kiszerelés, stb.   Kis hiba  Olyan hiba, amely enyhén befolyásolja a minőséget, de nincs egészséget befolyásoló hatása. Például külső szennyezés. Gyógyszerész továbbképzés 2012. okt. 29-31.

Panaszok fogadása Bejelentés dátuma: Bejelentés időpontja: 4. Panaszok fogadása XYZ Rt Kiadás: 1 Minőségbiztosítás 1. számú melléklet Oldal: 1/1 Panaszok Felvétele Jóváh : F-MB –06-1- 1 Érvénybe lép Bejelentés dátuma: Bejelentés időpontja: Panasz bejelentője: Panasz bejelentő címe: Bejelentő tel. száma: Bejelentő e-mail címe:   A panasz leírása   A panaszfelvevő neve: A panaszfelvevő aláírása: A panasz továbbítása min. bizt. gysz.-nek: Gyógyszerész továbbképzés 2012. okt. 29-31

Panaszok kivizsgálása I 5. Panaszok kivizsgálása I XYZ Kft 2. számú melléklet Min.Biztosítás F-MB – 06-1-2 A panaszkivizsgáló csoport résztvevői: 1. Név: Funkció: 2. Név: A panasz értékelése: Kritikus:  Jelentős:  Kis hiba:   Javasolt intézkedések a hiba okának kiderítésére:  Felelősök:  Határidők: OGYI értesítése szükséges-e? Igen  Nem  OGYI értesítés elküldve (dátum):  Rendelkezésre áll-e minta? Igen  Nem  Gyógyszerész továbbképzés 2012. okt. 29-31

Panaszok kivizsgálása II. 6. Panaszok kivizsgálása II. XYZ Kft 2. számú melléklet II. Min.Biztosítás F-MB – 06-1-2   A panasz kivizsgálásával kapcsolatos jelentések (mint mellékletek) száma:  A panasz oka a vizsgálatok alapján:  További teendők:   Felelősök: Határidők:  A kivizsgálás eredménye:  Panaszjelentés lezárásának időpontja:  Panaszos értesítése: Levél: e-mail:  A panasz ügyének lezárása és a dokumentumok archiválása: Aláírás: Név: min. bizt. gyógyszerész Gyógyszerész továbbképzés 2012. okt. 29-31.

Gyógyszerész továbbképzés 2012.okt.29-31 7. XYZ Kft JELENTÉS A PANASZOKRÓL I. Minőségbiztosítás F-MB 06-1-3 Panasz azonosítási száma: Jelentette: Jelentés időpontja: Jelentést felvette: Termék: Gyártási szám: Panasz leírása (Lényegi pontok): Azonnali intézkedések: Panasz oka, ha kideríthető volt: Forgalomból kivonás (ha szükséges volt): Teljes tétel: Honnan: Tétel egy része: Más tételek is: Gyógyszerész továbbképzés 2012.okt.29-31

Gyógyszerész továbbképzés 2012. okt. 29-31 8. XYZ Kft JELENTÉS A PANASZOKRÓL II. Minőségbiztosítás F-MB 06-1-3 A panasz megismétlődését megelőző intézkedések Sorszám: Intézkedések: Felelős személy: Bevezetés időpontja: 1. 2. 3. Visszavont termék: Megsemmisítve: Egyéb intézkedések: Megjegyzések Jóváhagyók: Név, aláírás: Dátum Gyártás: Raktár: Minőségbiztosítás: Gyógyszerész továbbképzés 2012. okt. 29-31

PANASZOK NYILVÁNTARTÁSA Gyógyszerész továbbképzés 2012. okt. 29-31 XYZ Kft Minőségbiztosítás FORMANYOMTATVÁNY PANASZOK NYILVÁNTARTÁSA F-MB-06-1-4 Kiadás: 1 Oldal:1/1 Jóváhagyta: Érvénybe lép: Panaszok nyilvántartása …………..évben A panasz Bejelentő Termék Gyártási szám A jelentés időpontja Lezárás időpontja Intézkedés Dátum: Aláírás: Gyógyszerész továbbképzés 2012. okt. 29-31

Gyógyszerész továbbképzés 2012. okt. 29-31