Az érzelmek fejlődése.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marcali; Szalay Miklós pszichológus
Advertisements

Az edzői hatékonyság pszichológiája
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV):
Első előadás.
A felnövekvő ember: EGY GYERMEK LELKE.
Az éghajlatváltozás problémája egy fizikus szemszögéből Geresdi István egyetemi tanár Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kar.
A társadalmi környezet hatása a gyermekek fejlődésére
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Szociális beszéd, egocentrikus beszéd, belső beszéd
A játék és a nevetés “Életünk napjai közül egyik sem annyira kárba veszett, mint az, amelyen nem nevettünk.” Szerkesztette: Dr. Hídvégi Márta pszichológus.
Hetedik előadás.
Gyermekkori depresszió
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
Rokszin Mónika Pszichológus
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Szocializáció Dr. Szabó-Tóth Kinga.
A pszichoszociális fejlődés elméletei
Az óvodáskorú gyermek.
Korai anya – gyerek kapcsolat
CSALÁD.
A pszichológiai fejlődés
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Új dolgozóval bővül szalonja. Milyen járulékfizetési kötelezettségei vannak? Hasonlítsa össze a mellékletek segítségével egy START kártyás foglalkoztatott.
 Genetikai hatások › temperamentum  hangulattal kapcsolatos egyéni jellegzetességek  temperementum és otthoni környezet közti kölcsönhatás › ikervizsgálatok.
A család szerepe, jellemzői
Kilencedik előadás.
Második előadás.
A megismerés fejlődése
Negyedik - ötödik előadás
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
A SZOCIALIZÁCIÓ.
Harmadik előadás.
Hatodik előadás.
Nyolcadik előadás.
A gyermek erkölcsi fejlődése
Személyiség - lélektan
Az óvodás korú gyermekek második legkedveltebb időtöltése a rajzolás,
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A krónikus kórházi kezelést igénylő gyermek ápolása
LIFE-SPAN DEVELOPMENT
Vizuális kommunikáció kiskamaszkorban
Apor Vilmos Katolikus Főiskola A gyermekek helyzete a családban
A vizuális nevelés új lehetőségei a közművelődésben műhelytanácskozás Kecskeméti Kulturális és Konferencia Központ május Vitaindító előadás.
Egyéni állapot, válasz a külvilág változásaira
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Az iskoláskor küszöbén
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Építsünk jó értékesítési csapatot! Sikerorientált értékesítés.
1. Anya – gyermek kapcsolat
A szülői példa jelentősége az utódok életében
Az OGYEI kiemelt programjai
Speciális gyermekvédelem
A borderline személyiségzavar
Az egynapos sebészet helyzete Magyarországon, jövőbeni elképzelések
Jó játék a mozgás !.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
A láthatatlant megadni
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Az érzelmi és az értelmi szabályozás egyensúlya a kisgyermek fejlődésében  (Az iskolai életre való felkészülés érzelmi társas meghatározói) A játék, mint.
„GYERMEKTÜKÖR" a gyermekek fejlődését, fejlesztését segítő útmutató alkalmazása a gyakorlatban Budapest, augusztus 31.
Családbarát Turizmus Konferencia 2017
Az óvodás korú gyermekek második legkedveltebb időtöltése a rajzolás,
Szabó Krisztina & Szemere Alexandra
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
Csókay László KPSZTI április 13.
Előadás másolata:

Az érzelmek fejlődése

Az első életév

Érzelmek: elemi érzelmek (öröm, fájdalom, félelem), tanult érzelmek megjelenése, rövid lefolyás, intenzív kifejezés. szociális mosoly kíváncsiság

Anya – gyermek kapcsolat jelentősége és hiányának következményei: biztonságélmény, kötődés, imprinting, szeparációs félelem, hospitalizáció.

Érzelmek a kisgyermekkorban: erősen polarizáltak, látványosan kifejezettek, rövid lefolyásúak, a tanult érzelmek köre bővül.

Az óvodás érzelmei: rövid lefolyásúak, látványosan kifejezettek, a tanult érzelmek köre jelentősen bővül, érzelmeit már képes szabályozni, esztétikai érzelmeit a forma (szín, ritmus) kelti, erkölcsi érzelmei szokásnormákhoz kapcsolódnak (árulkodás, káröröm, szégyen), intellektuális érzelmeit a kíváncsiság jellemzi (mi ez? , miért?, mit lehet vele csinálni? - játék).

A kisiskolás érzelmei: kiegyensúlyozott időszak, gyakoriak az ambivalens érzelmek, helyzethez igazodó intenzív átélés, adekvát kifejezés, nem jellemzőek a tartós érzelmek (harag, rokonszenv, ellenszenv), egyre inkább az akarat szabályozása alá kerülnek, jelen vannak a magasabbrendű érzelmek.

Érzelmek a serdülőkorban az átmeneti érzelmi labilitás időszaka, az érzelmi kifejeződések sokszor kicsúsznak az akarat szabályozása alól, jellemzőek a szélsőséges, végletes megélések, a hangulathullámzások, az érzelmi kifejeződések gyakran inadekvátak, a serdülőkor a tartós érzelmek (harag, rokonszenv, ellenszenv) kialakulásának az időszaka, a magasabbrendű érzelmek szabályozó hatása egyre erőteljesebb.

Köszönöm a figyelmüket!