Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az érzelmi és az értelmi szabályozás egyensúlya a kisgyermek fejlődésében  (Az iskolai életre való felkészülés érzelmi társas meghatározói) A játék, mint.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az érzelmi és az értelmi szabályozás egyensúlya a kisgyermek fejlődésében  (Az iskolai életre való felkészülés érzelmi társas meghatározói) A játék, mint."— Előadás másolata:

1 Az érzelmi és az értelmi szabályozás egyensúlya a kisgyermek fejlődésében  (Az iskolai életre való felkészülés érzelmi társas meghatározói) A játék, mint szabályozó funkció, a fejlődés egészében DR. PÁLI JUDIT Neuropszichológus, pedagógiai szakpszichológus Károli G. R. Egyetem

2 Kontinuumszemlélet Alapvető bizalom ………………… alapvető bizalmatlanság
Autonómia… szégyen és kétely Kezdeményezés…… …………….bűntudat Teljesítmény………………………………….csökkentértékűség Identitás……………………………………………………. konfúzió Intimitás………………………………………………………. izoláció Generativitás………………………………………………. stagnálás Integritás…………………………………………………kétségbeesés

3 A SZOCIALIZÁCIÓ ÉRZELMI ÚTJA
Remény Akarat Szándék Kompetencia Hűség Szeretet Gondoskodás Bölcsesség

4 Táguló szociális tér Anya Szülők Család
Szomszédság, óvoda, napi gyermekellátás Iskola, kortárscsoportok, idegenek csoportjai Társaság a barátságban, szexben, versengésben Munkamegosztás, családi logisztika Emberiség, nemzet, leszármazottak

5 Az élet eleje „a csecsemőkor, az elismertség kölcsönössége”
ALAPVETŐ BIZALOM VS. BIZALMATLANSÁG Hajtóerő és Remény REMÉNY „Az vagyok, amiben reménykedem, s amilyen reményt nyújtok!”

6 Korai gyermekkor A korai gyermekkor, a „légy önmagad” akarata
AUTONÓMIA VS. SZÉGYEN ÉS KÉTSÉG Önuralom és Akaraterő AKARAT „Az vagyok, amit szabadon akarhatok!”

7 Gyermekkor A gyermekkor és a szerepek előlegezése
KEZDEMÉNYEZÉS VS. BŰNTUDAT Irányulás és Szándék SZÁNDÉK „Az vagyok, amit működtetni tudok”

8 Táguló szociális tér Anya Szülők Család
Szomszédság, óvoda, napi gyermekellátás Iskola, kortárscsoportok, idegenek csoportjai Társaság a barátságban, szexben, versengésben Munkamegosztás, családi logisztika Emberiség, nemzet, leszármazottak

9

10 10

11 Főleg hiperaktív-impulzív típusú figyelemhiányos/hiperaktivitás zavar F90.0x
Leginkább ingerlékeny Robbanékony (hyperaroused) Sokszor nagyon ügyes mozgású Lehet jó dorzolaterális funkciók mellett is Veszélykereső Baleseti veszélyeztetettség A magas arousal mellett is veszély az érdektelenségbe való átbillenés

12 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET ! 12


Letölteni ppt "Az érzelmi és az értelmi szabályozás egyensúlya a kisgyermek fejlődésében  (Az iskolai életre való felkészülés érzelmi társas meghatározói) A játék, mint."

Hasonló előadás


Google Hirdetések