Tanórai keretekbe illeszthető figyelemfejlesztő gyakorlatok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A VILLÁMOLVASÁS TITKAI
Advertisements

A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Közösségi pedagógiai gyakorlat
Több játékot az oktatásba Honti Pál. Előítéletek.
Világnagy iskola Tanulás túl a csengőhatáron
Az olvasástanítás módszere:
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
prizma tárház-projekt
A depresszió korszerű kezelése
Komplex Instrukciós Program
Rehabilitáció és dementia
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
A fogyatékosok szakképzése, a szakképzés fogyatékossága.
A tudatos zenehallgatás
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A Móra Ferenc Ált. Isk. tehetséggondozó programja
Gyermekkori depresszió
Mesterséges intelligencia
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Neveléstudományi doktori iskola A tapasztalatok hatása a pedagógusok szakmai életútjára (Nádasi Mária – Hunyady Györgyné) Speciálkollégium november.
Gondolkodás, intelligencia
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Civil Kezdeményezések Programja
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Intelligencia és képességrendszerek elmélete és vizsgálata
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Tervezett szenzomotoros tréning TSMT
Varázslatos játékok iskolába készülőknek
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Gyermek újraélesztése
Az integrált terápiák elvének szakmai modelljei
Inklúzív nevelés Magyarországon
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
A figyelem pedagógiai szempontból legfontosabb aspektusai (Eisert 1991
Integráció és inklúzió
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
Készítette: Berzlánovich Krisztián
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Kistérségi szociális gondozó-ápoló képzés United Way Kisalföld Alapítvány Kistérségi szociális gondozó-ápoló képzés United Way Kisalföld.
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Foglalkozásterv összeállítása irodalmi alkotás alapján Készítette: Csanádi Sára Erika Dencs Krisztina Mészáros Réka.
"KÖ- ZÖS- SÉ- GI" MÉ- DI- A. új lehetőségek sora alapvető értékek rendeződnek át PARA- DIGMA- VÁLTÁS.
Fodorné Tóth Krisztina PTE Regionális Távoktatási Központ Multimédia az oktatásban 2009.
Szöveg beírásához kattintson ide Kritikus vasúti esemény munkapszichológiai elemzése Zerkovitz Dávid munka szakpszichológus KBSZ.
A korai felismerés és a státuszdiagnózis jelentősége és konzekvenciái a nyelv- és beszédfejlődési zavarral küzdő gyermekek logopédiai terápiájában Konzulens:
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
A szakiskola jelene és jövője
Készítette: Lőrincz Ágota óvodapedagógus
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Játszótéri biztonság az új szabályozások tükrében
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.
Szolnoki Tagintézmény
Műtét előtt- műtét után
Esély a szülőknek, lehetőség
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Tanórai keretekbe illeszthető figyelemfejlesztő gyakorlatok Előadó: Némethné Szelle Krisztina gyógypedagógus szaktanácsadó

Mi a figyelem? az ember egyik mentális képessége a fokozott éberség és felfogóképesség állapota ennek segítségével vagyunk képesek a környezet diffúz hátteréből egyes tárgyakat kiemelni feltétele minden pszichomotoros és gondolkodási képességnek

A figyelem pedagógiai szempontból legfontosabb aspektusai (Eisert 1991 Szelektív figyelem Tartós figyelem és éberség A figyelem intenzitása A figyelem megosztása Tartós figyelem: bizonyos ingerek felvételének képessége rövid időre megnő, vagy hosszabb időre fennmarad – monotónia tűrés, feladattartás

Az aktív figyelem átlagos időtartama az egyes életkorokban 5-7 éves korban max. 15 perc 7-10 éves korban max. 20 perc 10-12 éves korban max. 25 perc Prepubertás idején a koncentrációs képesség valamelyest csökken 14 éves kortól kb. 30 perc (Ortner 1979) Feltűnő javulás tapasztalható a tartós figyelmi teljesítményben a 11-13 éves életkor körül. A lényeges és a lényegtelen ingerek megkülönböztetésében drámai emelkedés. Oka: A homloklebeny érése.

Az átlagos napi teljesítménygörbe A figyelmi működést sokféle tényező befolyásolja: a nap, a hét, az év mely szakaszában vagyunk. A testi, pszichés állapot, az életmódja, táplálkozása, alvásigénye, fáradékonysága,az információ érdekessége, újszerűsége, a tanóra üteme, a pedagógus stílusa.

A figyelemzavarral küzdő gyermekek csoportjai Probléma a figyelem összpontosításával Probléma az intenzív figyelemmel Probléma a figyelem megosztásával Probléma a figyelem terjedelmével

Figyelemfejlesztő gyakorlatok, játékok „Egy taps-két taps” Szólánc Szólánc + gesztus „1-2-3-4” és variációi „Lábfej-sarok” Számok körbe Zsip-zsup Cowbolyos

Figyelemfejlesztő gyakorlatok, játékok „Kié a kéz?” Állj! Mehet! Kiálts! Tapsolj! Te voltál! Nem én voltam! „Ez egy kiskutya. Mi ez?” Botos kör Kinti játékok: Kacsintós párkereső Fekete-fehér fogó Te voltál variáció: Nem 0, hanem 2nem 2 hanem 4

Köszönöm a figyelmet és az aktív együttműködést! Elérhetőségem: a. nemeth4@chello.hu