A franchise gazda elengedhetetlen tulajdonságai és felelőssége Tóth-Zsédely Rita Otthon Centrum KKV Akadémia - 2013. április 24.
piacvezető kiszámítható barátságos nagy biztonságos családias nyerő csapat védelmező kevesebb kockázat folyamatos fejlesztés és fejlődés
A vízió - cél definiálása Piac felmérése Mekkora a piac? Kik a szereplők? 2. Elemzések 3. Előkészítés Mit akarunk elérni a piacon?
Mindezek alapján mit tudunk meghatározni célként?
A piac felmérésekor: ki van a „pakliban” és ki lehet a király? Elemzés: mi kell ahhoz, hogy királyok lehessünk? Franchise hálózatok célja, hogy erős piaci szereplők legyenek - versenyelőny Franchise – hosszú távú üzlet Franchise hálózatok célja, hogy erős piaci szereplők legyenek - versenyelőny
A franchise hálózat, mint lehetőség Megvalósítás - HOGYAN? A franchise hálózat, mint lehetőség Dinamikus terjeszkedés Tulajdonos kezdeti nagyobb tőkeinjekciója után franchise partnerek befektetése
Alappillérek – a franchise gazda felelősségei Brand Marketing Technológia/ Fejlesztés Oktatás Átadó és átvevő kötelességei
Átadó: brand kiépítése, menedzselése – értékteremtés BRAND = ÉRTÉK Átadó: brand kiépítése, menedzselése – értékteremtés Átvevő: brand további építése lokális szinten - értékmegőrzés Fejlesztés, fejlődés = jelen, ami a jövőbe vezet Átadó: folyamatos innováció - a hálózati tapasztalások alapján - piac változása miatt Átvevő: folyamatos fejlődés, tapasztalatok megosztása MARKETING = A MÁRKA MEGJELENÍTÉSE Átadó: hálózati marketing, marketing kézikönyv kidolgozása Átvevő: arculat, marketing előírások betartása OKTATÁS = MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS Átadó: könnyen elsajátítható tudás belső képzési rendszer – a szolgáltatási színvonal folyamatos fejlődése best practice Átvevő: önképzés, vállalkozásfejlesztés
Technológia/ Fejlesztés Biztonság Kockázat csökkentése Nyerő recept Egyéniség, képességek megjelenése Brand Marketing Technológia/ Fejlesztés Oktatás
Legnagyobb felelősség az átadóé, Szabályok követése Recept alkalmazása Egyéniségek, akik önmagukat adják, de közösségi tudatuk is magas színvonalú – hosszú távú gyümölcsöző kapcsolat alapja Közös felelősség, hogy a név makulátlan maradjon Legnagyobb felelősség az átadóé, hogy mindezt konzisztens módon ellenőrizze
A siker kulcsa Emberi tényező Céltudatos hálózatban legfontosabb: folyamatos fejlesztés, fejlődés - Vállalkozáshoz fontos az önismeret, ki milyen vállalkozással kompatibilis Jó üzleti házasság alapja - őszinteség Mindenki szeretne egy nyerő csapathoz tartozni Emberi tényező
Kiválasztás
piacvezető nagy családias kiszámítható barátságos biztonságos nyerő csapat védelmező kevesebb kockázat innovatív
Köszönöm a figyelmet!