A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A vállalkozó szellem érvényesülése a hazai TDM rendszerben Dr Lőrincz Katalin Dr Raffay Ágnes.
Advertisements

Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
Turisztikai desztinációs menedzsment szervezetek létrehozása és fejlesztése.
Új esély a turisztikai desztinációk számára - amit a TDM-ről tudni kell Zalaegerszeg Február 24. Ligeti Ádám.
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Az ÁFSZ szervezetfejlesztési törekvései különös tekintettel.
TISZATÉR LEADER EGYESÜLET célterületei és eljárásrend 2011.
Előadó: Mihály Mariann TDM menedzser TDM szervezetünk működéséről, eddigi munkájáról.
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
A „FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt keretében megvalósuló szakmai tevékenységek TÁMOP /
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
1 „Az FSZH hosszú és rövidtávú elképzelései a foglalkoztatási célú civil szervezetekkel való együttműködésre, különös tekintettel a szolgáltatás-vásárlásokra.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Információs irodák menedzsmentje Szegedi Tudományegyetem
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Balogh Károly elnök Mór, november 10.. Turizmus Desztináció Menedzsment Professzionalizmus Partnerség Kooperáció Konszenzuskeresés Kontroll Innováció.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Közép-Európai Innovációs Központ – Forrás Informatika Kft. Ágazati Kutatás – Szoftverfejlesztés Május 17. Eger Tóth András Senior Projekt Menedzser.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
kiemelt projekt bemutatkozása
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Civilek a területfejlesztésben Dr.G.Fekete Éva MTA RKK, Miskolc.
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
Balaton régió turizmusában
Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
TOURINFORM IRODA BADACSONY SZIGLIGET
A Tisza-tavi Turisztikai Desztináció Menedzsment Szervezetek alakításának lehetőségei Molnár Anita Igazgató Magyar Turizmus Zrt. Tisza-tavi Regionális.
TÁMOP-2.1.2/ Az eTanácsadó hálózat szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
VI. Siklósi Idegenforgalmi Konferencia június 2. Sarkadi Eszter titkár, TDM munkaszervezet vezető Harkányi Turisztikai Egyesület.
A PAKSI BŐVÍTÉS LEHETSÉGES HATÁSAI TOLNA MEGYÉRE: KAPCSOLÓDÁSI PONTOK, EGYÜTTMŰKÖDÉSEK A TELLER-LÉVAI PROJEKTEKHEZ NASZVADI BALÁZS TERÜLETFEJLESZTÉSI OSZTÁLYVEZETŐ.
Pécs és térsége turizmusának helyzete. Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi.
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar „Gyakorlatorientált képzési programok kidolgozása a turisztikai desztináció menedzsment és a kapcsolódó ismeretanyagok oktatására” TÁMOP /1/A projekt Regionális turisztikai menedzsment /BSc/ /Differenciált szakmai ismeretek modul/ Információs irodák menedzsmentje /A tantárgy neve/

19. Előadás témakörei Az információs irodák létrehozatala, hálózatépítés Az információs irodák országos hálózata kialakításának lehetőségei; A tourinform irodák hálózata, működési tapasztalatai; Az információs irodák és a tourinform irodák együttműködési lehetőségei; Az együttműködés nehézségei, azonosságok és különbségek;

19. ELŐADÁS ANYAGA Az információs irodák létrehozása, hálózat építése; TDM- ek folyamatos alakulása, egymással együttműködő TDM szervezetek hálózata, és TDM információs irodák létrejötte és hálózatban való működtetése az ideális állapot; - a hálózatban való működtetés lehetőségei időbeli, pénzbeli és tudati korlátai; Mivel nem egységes a desztinációk megalakításának feltételrendszere, ezért a folyamat lassú és nehézkes; Fontos teendő a szemléletformálás, a felkészítő rendezvények szervezése, (fórumok, study tourok, konferenciák), a tényleges megalakulást segítő tanácsadások, pályázatok segítése; A TDM szervezet létrejöttével, párhuzamosan az információ iroda létrehozási feltételeinek megteremtése; Lehetőségek: - új iroda létrehozása- bérelt vagy saját épületben;

19. ELŐADÁS ANYAGA - meglévő turisztikai irodával közös integráció révén (Tourinform Irodák hálózata) Új iroda létrehozása: - a helyi TDM-ek számára általában a település központjában, a turisták és látogatók számára elérhető helyen ideális kialakítani; - a helyi információs irodák elsődleges feladatai közé tartozik a front office tevékenység, a közvetlen ügyfélszolgálat, ezért az is feltétel, hogy az iroda utcafrontra nyíljon, portálja egyértelmű eligazítást nyújtson; Az új iroda előnyei: - kialakításában a feladatok figyelembe vétele az elsőrendű elv; - nem kell igazodni más szervezet már kialakult fizikai, technikai, személyi feltételrendszeréhez; - a legújabb technológia, berendezés beszerzése lehetséges; Hátrányai: - a kialakítása drága (épület vásárlás, vagy bérlet, berendezés)

19. ELŐADÁS ANYAGA - a személyzet kiválasztása, betanítása hosszabb időt igényel; - bevezetése, elfogadtatása több energiát, erőteljes marketingtevékenységet igényel; A meglévő hálózatra épülő iroda: A tourinform irodák: - egy térség, település turizmusának képviselői; - a meglévő budapesti iroda után létrejöttük a 90-es évek eleje; azóta számuk 143-ra növekedett; - értékes hálózatot képeznek, a turisták ismerik és beazonosítják; - hátterükben jellemzően az önkormányzat áll; - működési névhasználati szerződés alapján a Turizmus Zrt -vel; - feladatkörük sokrétű, amelyek részben TDM szerű feladatok is;

19. ELŐADÁS ANYAGA Különbségek a TDM –ek és a Tourinformok között TourinformokTDM VersenysemlegességTagjaiért dolgozik MT Zrt-nek felelTagjainak felel Egyéni egzisztenciaKözös érdekek Szakmai érdekképviseletRészvétel a döntéshozatalban „kiadványgyűjtés”Egységes arculat

19. ELŐADÁS ANYAGA A Tourinform Szövetség céljai és feladati között szerepel: „A kialakulóban lévő turisztikai desztináció menedzsment (TDM) szervezetek létrejöttében segítő szerepet vállalunk, tekintettel arra, hogy a TDM szervezetek többnyire a Tourinform irodákban felhalmozódott szakmai ismeretekre és emberi erőforrásra támaszkodnak majd” A TDM célok által: a Tourinform irodákban lehetőség nyílik: - a szakmai munka megerősítésére; - új alapokra helyezésre (megerősített együttműködés, szolgáltatók hatékonyabb képviselete) - marketingeszközök fejlesztése; A TDM pályázatok tapasztalatai: A pályázatok alapján a Tourinform Irodát integrálni szükséges a TDM szervezetbe;

19. ELŐADÁS ANYAGA A pályázati felhívás lehetőséget ad az irodák infrastrukturális, technikai fejlesztésére: - épület/irodahelyiség fejlesztése, fogadótér kialakítása (külső-belső átalakítás); - irodabútorok beszerzése; - műszaki berendezések beszerzése; - informatikai eszközök beszerzése; A TDM szemléletmód előtérbe kerülésével átstrukturálódik a fenntartók szerkezete, az önkormányzati dominancia háttérbe szorul; A létesítő megbízhat az iroda üzemeltetésével non-profit, turisztikai profilú szervezetet. Az üzemeltetés átadásához a Magyar Turizmus Zrt. előzetes jóváhagyása szükséges; - Napjainkban már 20 iroda működik TDM elveknek megfelelően (egyesület, vagy non-profit Kft.)

19. ELŐADÁS ANYAGA Az önkormányzat által működtetett irodák aránya a korábbi 90 %-hoz képest 67%-ra csökkent; Mik a tourinform irodák lehetősége? Ha együttműködik: - a vezető lehet a TDM menedzsere; - integrált szereplőjévé válik a helyi, térségi turisztikai tevékenységnek; Ha nem működik együtt: - mellékes szereplő lehet; Érvek a Tourinform Irodák részvétele mellett a TDM pályázatban: - 25 éves a hálózat; - tagjai évente több mint 2,5 millió vendéget személyesen szolgálnak ki; - nagy részét (67 %) az önkormányzatok működtetik; - a turisztikai információkkal keresletet gerjesztenek, amely a vállalkozók/turisztikai szereplők bevételeiben realizálódik;

19. ELŐADÁS ANYAGA - a humán erőforrás magas színvonala: diplomás, több nyelvet beszélő, tapasztalattal rendelkező munkatársak; - központi elhelyezkedés, infrastruktúra megléte; - élő kapcsolatrendszer, szakmai információ és operatív gyakorlat; Ellenérvek: (felmerülő kérdések) - a Tourinform hálózat nem egységesen vesz részt a pályázatban – lesznek” fehér foltok”; - a pályázatot csak közösen, összefogással lehet benyújtani (önkormányzatok, vállalkozások, civil szféra és az információs iroda); - a névhasználati szerződés betartása; - a versenysemlegesség kérdése – kit képviseljen az iroda? - irodai létszám, elhelyezkedés, és a költségvetés; - hosszú távú elkötelezettség a fenntartásra; - hozzáállás és bizalom – munkaerő, működtetés és fejlesztés;

19. ELŐADÁS ANYAGA A versenysemlegesség kérdése, mint a legnagyobb megoldandó probléma: A feladatok differenciálása; A szolgáltatások szétválasztása: profit- nonprofit szolgáltatásokra; A finanszírozás kérdéseinek tisztázása; Szerződések aktualizálása az új felálláshoz (Turizmus Zrt., önkormányzatok) A már megalakult TDM információs irodák létrehozásának és működtetésének tapasztalatai; Példák a TDM információs irodák működésére: (a vezetők prezentációja felkérés alapján) Keszthely; Badacsony; Bükkfürdő; Példák az osztrák TDM információs irodák működésére (felkért előadó)

AZ ELŐADÁS ISMERETANYAGÁNAK ÖSSZEFOGLALÁSA A TDM információs irodák létrehozásának lehetőségei, formái; Új információs iroda létrehozásának feltételei, előnyei, hátrányai; A Tourinform Irodák hálózata, működésük alapelvei és gyakorlata; A tourinform hálózat lehetőségei TDM pályázatokban való részvétel esetében; A részvétel melletti érvek és ellenérvek; A TDM információs irodák működésének hazai és külföldi tapasztalatai;

Előadás tananyagához kapcsolódó kérdések Vizsgakérdések: 1./ Milyen előnyei és hátrányai vannak új TDM információs iroda létrehozásának? 2./ Milyen érvek szólnak a tourinform irodával közös pályázat mellett? Gyakorlatorientált, kompetenciát fejlesztő kérdés/ek: Hogyan lehet a versenysemlegességet megoldani a közös működtetés esetén?

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! A KÖVETKEZŐ ELŐADÁS TÉMAKÖRE: A TDM információs irodák minőségirányítása Az előadás anyagát készítette: Kálmánné Bodó Edit