A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A vállalkozó szellem érvényesülése a hazai TDM rendszerben Dr Lőrincz Katalin Dr Raffay Ágnes.
Advertisements

Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Turizmuspolitika Turizmus irányítási eszközei: Turizmuspolitika
A Helyi LEADER Akciócsoportok szerepe a vidék turizmusában
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A turizmus rendszer környezete
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Településmarketing Értékaudit.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
AZ ÁTALAKULÓ ÉLELMISZER-GAZDASÁG FŐBB TERÜLETI, TÁRSADALMI, KÖRNYEZETI ÖSSZEFÜGGÉSEI Prof. Dr. Villányi László Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Kérdések a második zh-hoz
kiemelt projekt bemutatkozása
Tourinform iroda működtetése április Amit eddig megvalósítottunk: -Tourinform iroda zökkenőmentes átvétele rövid idő alatt -Turizmus Zrt.
Az EEM helye a menedzsmentben
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Munkavédelem és controlling
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
Civilek a területfejlesztésben Dr.G.Fekete Éva MTA RKK, Miskolc.
Mezőföldi Híd Térségfejlesztő Egyesület. Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengely intézkedései 1. Mikrovállalkozások létrehozásának.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Megállapításunk célja:  biztosítani a termelés megszervezését és hozzáigazítását a kereslethez, különösen a minőség és a mennyiség tekintetében;  Ösztönözni.
Balaton régió turizmusában
Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Vállalkozásmenedzsment I.
MAGYAR-ROMÁN EGYÜTTMŰKÖDÉSI LEHETŐSÉGEK A FALUSI TURIZMUSBAN Prof.Dr. Hanusz Árpád egyetemi tanár
Desztináció-marketing
HVS felülvizsgálat 6/2011. (II. 04.) IH közlemény.
A határtérség.
Kérdések a második zh-hoz
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar „Gyakorlatorientált képzési programok kidolgozása a turisztikai desztináció menedzsment és a kapcsolódó ismeretanyagok oktatására” TÁMOP /1/A projekt Regionális turisztikai menedzsment /BSc/ /Differenciált szakmai ismeretek modul/ Kooperáció és integrációmanagement /A tantárgy neve/

Előadás témakörei Kooperatív feladatok a desztinációban

ELŐADÁS ANYAGA A desztináció elnevezésű vállalat legutóbb megismert sajátosságaiból és a turisztikai termék jellegzetességeiből következően számos funkciót kooperatív módon - például egy turisztikai szervezet formájában - kell ellátni. Ezek a funkciók: Freyer szerint: A település képének (attraktivitásának) javítása, pl. a települési infrastruktúrával kapcsolatos helyi intézkedésekben való részvétel, az építési és ingatlanhasznosítási tervek elkészítésében való részvétel, a természeti erőforrások védelmében való részvétel, stb. Tanácsadás a helyi vállalkozások és a lakosság számára a turizmus helyi támogatottságának és feltétel-javításának érdekében Információ szolgáltatás, szobainformáció, a szobaminősítések egységesítése, városnéző túrák, rendezvények, stb. Vendégek akvirálás megfelelő marketing-tevékenység révén, amely a piackutatástól a desztináció kifelé való egységes megjelenítésén át az eladásösztönzésig, hirdetésig a marketingkomm. teljes területét felöleli

ELŐADÁS ANYAGA Kaspar szerint: Általános települési- és regionális turizmuspolitikai feladatok: Üdülőhelyi, illetve turisztikai politika kidolgozása és megvalósítása Piac- és turizmus orientált egyesületi politika Az általános turisztikai érdekek védelme A kulturális, népi hagyományokat érintő, társadalmi és sportélet támogatása Irányítási feladatok: Információs iroda fenntartása A turizmussal kapcsolatos panaszok, javító szándékú javaslatok, ötletek kezelése

ELŐADÁS ANYAGA A turisztikai kínálat alakítása és működtetése: Tevékeny részvétel a kaínálat alakításában és koordinálásában Üdülőhelyi és tuirsztikai létesítményekben üzemeltetése és a bennük való részvétel PR, markkomm: Hatóságokkal, szálláshelyekkel, vendéglátó helyekkel, közlekedési vállalatokkal, utazási szervezetekkel, egyesületekkel, sajtóval, rádióval, szervezetekkel való kapcsolatok ápolása Marketingkommunikációs feladatok ellátása

ELŐADÁS ANYAGA Heath és Wall szerint: Koordinált turizmusstratégia kidolgozása a térség számára a helyi hatóságokkal és a térség más érdekköreivel való együttműködésben A térség érdekeinek képviselete nemzeti szinten és a szakma érdekeinek védelme a térségben A turisztikai előnyök és létesítmények fejlesztése, melyek megfelelnek a folyamatosan változó piac elvárásainak A térség marketingje, vendégfogadás és információ-szolgáltatás biztosítása, kiadványok, marketingkommunikációs anyagok elkészítése és terjesztése, PR

1. ELŐADÁS ANYAGA A turisztikai termék egyik legszembeötlőbb tulajdonsága, hogy szolgáltatás-csomagként jelenik meg Szállítás, szállás, ellátás, szabadidős tevékenységek, stb közösen alkotják a terméket, amit a turista fogyaszt Az egyes turisztikai szolgáltatók az atomjai annak a molekulának, amit a desztináció jelent Az úti cél egy olyan sokszínű termékpalettával rendelkező vállalat, amely kollektív termelési folyamatban messzemenően koordinálatlanul és egymástól függetlenül állítja elő a kínálatot Ennek megfelelően minden szerző másban látja a turisztikai szervezetek feladatait Ahhoz tehát, hogy meghatározhassuk a turisztikai szervezetek legfontosabb funkcióit, a turisztikai termék/kínálat sajátosságaiból kell kiindulnunk

1. ELŐADÁS ANYAGA Ahhoz, hogy a termék a fogyasztó észlelésében egységként jelenhessen meg, szükség van némi koordinációra, más szóval - akár egy holding esetében - szükség van valamiféle átfogó stratégiára A kooperatív turisztikai szervezet egyik legfontosabb feladata tehát, hogy kidolgozzon egy desztináció szintű stratégiát, valamint alkalmazza és megvalósítsa azt a a desztinációban mint nagyvállalatban Az elkülönülő szolgáltatások ilyen rendszerében mindig akadnak olyan szolgáltatások, amelyek közösségi jellegűek, tulajdonképpen köztulajdonban vannak, s ezekből minden turista és minden szolgáltatás részesül (túraútvonalak, információs iroda, animáció, rendezvények, stb) Ugyanígy feladata a kooperatív turizmusszervezetnek olyan részszolgáltatásokat nyújtani, amelyek hiányoznának a desztinációból, mivel privát alapon nem finanszírozza őket senki (információs iroda, rendezvények, bizonyos infrastrukturális létesítmények üzemeltetése, útvonalak karbantartása, stb.). Ezekből a szolgáltatásokból minden vendég és minden szolgáltató profitál, nemcsak azok, akik másért fizetnek

1. ELŐADÁS ANYAGA A turizmus ezen felül számos külső tényezővel is kapcsolatban van: Részben pozitív, részben negatív gazdasági, társadalmi, ökológiai hatással van a térség egészére nézve A köz- és politikai szférának ezért alapvető érdeke, hogy befolyással legyen a turizmus működésére. És fordítva: a turizmus is rá van utalva a politikai döntésekre, hiszen a térség maga, ahol működik, a maga társadalmi, gazdasági, ökológiai jegyeivel alapvető meghatározója a terméknek Ezért a turizmus gazdaság számára hatalmas jelentősége van az érdekképviseleti funkciónak, a turisztikai szervezetnek tehát ennek is meg kell felelnie A turisztikai termék - mint a szolgáltatás-termékek általában - absztrakt, magyarázatra szoruló termék, ám amazoknál jóval inkább kapcsolati termék: a desztináció a megvásárolt előnyök jó részét a vendéglátókkal, a helyi lakossággal kapcsolatba lépve nyújtja a vendég számára, ezért az utazás eredményessége nehezen garantálható Ezt a kiszámíthatatlanságot hivatott csökkenteni a márka, amennyiben feladata az, hogy minőségi garanciaként funkcionáljon A kooperatív marketingnek tehát nem elegendő egyszerűen kommunikálni, hanem márkát kell fejlesztenie

AZ ELŐADÁS ISMERETANYAGÁNAK ÖSSZEFOGLALÁSA A kooperatív turizmusszervezetek 4 alapfunkciója tehát: Stratégiai funkció Kínálati funkció Érdekképviseleti funkció Marketingfunkció

Az egyes funkciókhoz köthető konkrét feladatok: I. Tervezés Fejlesztési stratégia kidolgozása Desztinációs stratégia (verseny- és vállalati straégia) kidolgozása II. Kínálatszervezés Információs központ fenntartása (IT-renszer, adatbázis), információs iroda Piacképes termékek fejlesztése Vendéggondozási és animációs szolgáltatások biztosítása Minőségfejlesztési és biztosítási rendszer működtetése a szolgáltatási láncolatban Képzés Panaszkezelés Nagy rendezvények szervezése és lebonyolítása AZ ELŐADÁS ISMERETANYAGÁNAK ÖSSZEFOGLALÁSA

III. Marketing Marketingstratégia kidolgozása Piackutatás, ill. a piackutatás eredményeinek kiértékelése Márkamanagement Marketingkommunikáció Árstratégia kidolgozása Aktív részvétel az értékesítésben (incoming) IV. Érdekképviselet A szakma és a lakosság informálása A turizmus-tudatosság fejlesztése Konkrét projektekben politikai érdekképviselet, de semmilyen politikai jellegű tevékenység a keretfeltételeket illetően AZ ELŐADÁS ISMERETANYAGÁNAK ÖSSZEFOGLALÁSA

Előadás tananyagához kapcsolódó kérdések Vizsgakérdések: 1./ Milyen alapvető funkciói vannak a kooperatív turisztikai szervezetnek? 2./ Hogyan függenek össze a turisztikai szervezet funkciói a desztináció mint termék sajátosságaival? 3./ Mik a kooperatív turisztikai szervezet egyes funkcióihoz tartozó fő feladatok?

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! A KÖVETKEZŐ ELŐADÁS TÉMAKÖRE: Az előadás anyagát készítette: Semsei Sándor A turisztikai szervezet fogalma