Dilemmák a növendék felfogása körül (dilemma= tépelődésre való kérdés, nincs abszolút válasz) Ki lehet növendék? Ki a nevelés tárgya? Kit nevelünk? 1.Csak.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sporttehetségek kiválasztása
Advertisements

Gyermekvédelmi tanácskozás
Gondolatok és dilemmák
A filozófia vizsgatárgy története Világnézetünk alapjaiBevezetés a filozófiába 1990-től bizonytalanság: kötelező - nem kötelező Részt vettünk a nemzetközi.
Neveléselmélet, nevelésfilozófia
Az emberi élet előzményei, A mai ember kialakulása
Internet: az anyák megmentője Futó Judit, Ferencvárosi Nevelési Tanácsadó.
Pedagógiatörténet Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem február 16. Körmendy Zsolt.
Az angyalmentők száma: 333. Ez egy különleges meditáció, amelynek segítségével vészhelyzetben is pillanatok alatt kapcsolatba léphetünk az angyalokkal,
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
1-2.óra: Bevezetés a biológiába
Geometriai transzformációk
Globalizáció és oktatás
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
Biokémia Szarka András
Biokémia: az élő anyagok kémiája
375 éves az Egyetem „A természettudományos oktatás és kutatás jelene és jövője” Környezetünk jelene és jövője március 25.
A változó éghajlattal összefüggő változások, problémák bemutatása
Nevelés- és oktatásszociológia
Erkölcsi fejlődés és erkölcsi nevelés
A magyar lírai költészet története a romantika korában és a századutón
Nemzetközi politikai gazdaságtan I.
Komplex számok (Matematika 1.)
Lyonel Feininger Vitorlások.
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Feladatírói tréning Történelem. Dr. Dárdai Ágnes, PhD pte
Átadása - közvetítése - kialakítása - fejlesztése - kialakulásának segítése.
HOGYAN nevelünk? A dichotómiák közti skálán bárhol.
A nevelés, mint célszerű tevékenység
A család szerepe, jellemzői
Bevezető előadás ANDRAGÓGIA IFJÚSÁGSEGÍTŐKNEK Az akkreditált, iskolai rendszerű, felsőfokú szakképzésben 1. előadás.
A „hűséges kéz” és az „állhatatos szem” viszonya x A taktilis és a vizuális megismerés összekapcsolhatósága a XVII. században Szerző: Pintér Lilla Témavezető:
Szocializáció és személyiségfejlődés
A felvilágosodás nevelésügye Európában
Bevezetés a neveléstudományba
Nemzeti konfliktus és egyetemesség Öllös László Intézményi logó.
Az abszolút értékes függvények ábrázolása
Másodfokú függvények ábrázolása
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
„Egészségedre” témahét. „Egészségedre” témahét „Egészségedre” témahét.
7. téma A környezettudományi kutatások rendszere, sajátosságai, hazai intézményei, azok tevékenysége.
Bemutatkozik a Microsoft Surface A számítástechnika megérinthető jövője.
1 A MAGYAR GAZDASÁG VERSENYKÉPESSÉGE ÉS BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐI Chikán Attila a Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézetének egyetemi tanára,
Biosz=élet Botanika- Zoológia- Antropológia- Szisztematika- Ökológia-
Lamarck a fajok változnak a környezet hatására
 Kutatási kérdés  Euroszkepticizmus – és hogyan kell viszonyulni hozzá   Módszertani probléma: EU-val kapcsolatos attitűdök mérése  pontosan mekkora.
Tudomány,hit,apologetika
Az emberi agresszió.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
Rocket team Hajdúszoboszló Engedjék meg, hogy néhány percben bemutassuk a Hajdúszoboszlói Bárdos Lajos Általános Iskolát.
A személyiség ösztönző – reguláló sajátosságcsoportja
Integráló iskolák a közoktatásban
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Mert kell egy rendszer (legalábbis a biológiában)
AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!
Egyed alatti szerveződési szintek
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Reflektív gondolkodás
Jelenkori társadalmi problémák és konfliktusok Tantárgyfelelős: Dr
A NEVELÉS CÉLJA. Emil Durkheim: A homo duplex modell szerint az embernek két oldala az individuális, önző biológiai, továbbá az erkölcsi értékekre fogékony.
A pedagógia mint tudomány Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
A FELVILÁGOSODÁS PEDAGÓGIÁJA
Magasabb rendű idegtevékenység
Alapvetés, az emberi jogok rendszere
„A belső fegyelem megtart, mint testet a csontváz
Jelen lenni nem elég, szakértelem kell
Előadás másolata:

Dilemmák a növendék felfogása körül (dilemma= tépelődésre való kérdés, nincs abszolút válasz) Ki lehet növendék? Ki a nevelés tárgya? Kit nevelünk? 1.Csak a homo sapiens egyedei Az emberutód nem nő nevelés nélkül, s (alighanem) csak neki és nevelőinek vannak (jövő)képei 2.Csak a homo sapiens éretlen egyedei Fiziológiai (kopunk), jellembéli (megszilárdult), jogi korlátok 3.Csak a nem-fogyatékos egyedek A teljes értékűség értelmezése

Csak a homo sapiens egyedei - minden élőlény? - magasabb rendű emlősök, főemlősök? - és a kutyák? az emberutód nem nő nevelés nélkül, s (alighanem) csak neki és nevelőinek vannak (jövő)képei

2. Csak a homo sapiens éretlen egyedei -mikortól számít az érettség? -mik az érettségről alkotott konvenciók (biológiai- társadalmi) -jó pap holtig…, azaz lifelong….? Fiziológiai (kopunk), jellembéli (megszilárdult), jogi korlátok

Csak a nem-fogyatékos egyedek - morális kérdésfelvetés – etikus válasz - néhány extrém példa – mi is az a SNI? a teljes értékűség értelmezése Nyomasztó kérdés: miért ruház be az emberiség egyre többet a teljes értékűvé nem váló tagjainak nevelésébe? (nemcsak fogyatékos probléma, de a globalizáció „feleslegesember” negatív utópiája is!)