Ritmikai „fejlesztés” az óvodában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma
Advertisements

GYERMEKDALOK KICSIKNEK
Az olvasástanítás módszere:
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
A kompetencia a tudásnak arra a formájára utal, amelynek elsajátítása természetes közegben, életszerű tapasztalatok révén történik. Hasonlóan ahhoz, ahogy.
LámpásLámpás Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport.
Óvoda.
Szülői elégedettség mérés eredménye
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
Matematika és módszertana
és a legkevésbé teljes az
A fejhallgatók története
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Mikor, hogyan és miért történik? 3- 5 évesek
1. Budakeszi Város Német Önkormányzata kiemelt feladata A német nemzetiségi oktatás megvalósítása és fejlesztése Készítette: Kóthyné Herczeg Mária.
Magyar Akkreditált Grafológiai Iskolák Fóruma Grafológiai Konferencia augusztus „A tehetség kibontakozásának göröngyei és gyöngyszemei.”
Színjátékos tehetséggondozó projekt
„Hozzon a gyermeknek mindenki, amit tud: játékot, zenét, örömet...”
Á T M E N E T E K I S K O L Á S K O R I G
A tudatos zenehallgatás
A DIFFERENCIÁLT OKTATÁS
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Fejlesztési koncepció
A kisgyermekkori zenei nevelés jelentősége és alapelvei
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Az iskolaérettség kérdése
Bevezetés a pszichológiába
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
A ZENEI ISMERETSZERZÉS ÚTJA
A Kovács-módszer alapismeretei
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
Az ember mint evolúciós rejtvény
Bevezetés a neveléstudományba
11 Az ózdi Vasvár Úti Általános Iskola differenciált képességfejlesztő programja Magyar Könyvtárosok Egyesülete 41. Vándorgyűlés Debrecen, 2009.júl.10.
Látható hangok Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek
„A hátrányos helyzetű gyerekek anyanyelvi kompetenciáinak megalapozása, fejlesztése” c. könyvtári program gyakorlati tapasztalatainak összegzése.
1. osztályos példa Bubernik Eszter
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Zene Játék dallami készségfejlesztés
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Albertné Balogh Márta tankönyvszerző
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Ének-zene, énekes játék…, és amit egy ilyen helyzetben érdemes elmondani! Óvodával…, annak zenéjével foglalkozni nem mellékes kis kérdés…, országépítés!
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
A figyelem pedagógiai szempontból legfontosabb aspektusai (Eisert 1991
1. Rész: óvodai matematikai nevelés
Tehetséggondozás színesen
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Iskola előtti zenei nevelés
Óvodahívogató Bárka Baktalórántházi Református Óvoda
differenciált képességfejlesztés az iskolában
Ének, zene, énekes játék, gyermektánc (2012!)
Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János.
Variálható Sport Létra 3D a kosárlabdázók fejlesztésében
A zene története készítette: Szabóné Lukács Éva
Csépai cigány hagyományok és megjelenítésük az óvodai nevelésben Készítette: Szabóné Bódi Dorina Óvodapedagógus Témavezető: Dr. Rigó Róbert főiskolai docens.
A JÁTÉK SZEREPE A HABILITÁCIÓS- REHABILITÁCIÓS MUNKÁBAN Benedek Elek Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Alcím mintájának szerkesztése Demens lakók képességmegőrző, rehabilitáló programja Evangélikus Diakóniai Otthon Kaposszekcső Kaposszekcső,
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Határtalan Egészségnevelés Lehetőségei Program
Oktatási segédlet a Kommunikáció-akusztika c. tantárgy tanulásához
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Sándor-Schmidt Barbara
Előadás másolata:

Ritmikai „fejlesztés” az óvodában Kezdetben vala a ritmus...? Szarka Júlia 2009. október 6.

A zene keletkezése 100.000 évek! Csak következtetések, többféle elmélet: Darwin: madárhang Rousseau, Spencer, Herder: beszéd, érzelmek, kiáltás…

Ősember (leletek, rajzok) Ókor: Isteni eredet Differenciálatlan hangzások: ritmus hangmagasság nélkül hangzások ritmus nélkül A zenei elemek együttes hatása!

Óvodai feladatok Csak elméleti elkülönítés, de fontos a kiemelt zenei feladat miatt!

Alapvető zenei feladataink az óvodában Ritmusérzék (nem ritmusfejlesztés!!!) A zenei hallási – dallami – képességek Tiszta éneklési képesség Zenehallgatóvá nevelés Zenei alkotókedv

Ritmikai feladatok Lüktetés – egyenletes – metrum Ritmus megkülönböztetése - Összekapcsolás Tempó (gyorsabb – lassabb fogalom)

Lehetséges kiemelt ritmikai feladatok a „foglalkozáson” / 1 Egyenletes lüktetés érzékeltetése: höcögtetéstől a táncig!!!! Anya - gyerek Óvónő – gyerek (járás, papucs, modell) Gyerek – gyerek Probléma: az óvodai néptánc, tánc?

Lehetséges kiemelt ritmikai feladatok „foglalkozáson” / 2 A ritmus kiemelése (megkülönböztetés): „Úgy tapsold, ahogy mondod…” (szótag); Tevőleges segítség (kézfogás); Nagyon „erőteljes, szuggesztív” modell, (pl. tapsban, járásban) Ritmusvisszhang-játékok (köszönés, ritmizált beszéd, nevek ritmizálása)

Lehetséges kiemelt ritmikai feladatok „foglalkozáson” / 3 Egyenletes lüktetés és a ritmus összekapcsolása: Járás és taps? Egyik kéz – másik kéz? (óvónői feladat) Egyik csoport – másik csoport! Óvónő – csoport!

Lehetséges kiemelt ritmikai feladatok „foglalkozáson” / 4 Tempó érzékelése, átvétele, megtartása

Jótanácsok! Fokozatosság, differenciálás Bábok Hangszerek

Köszönöm a figyelmet! szjul@freemail.hu