EU KÖLTSÉGVETÉS MEGÁLLAPÍTÁSA ÉS SZERKEZETE. IDŐZÍTÉS Április 1-ig: tervezett összegek Július 1-ig: becslések Szeptember 1-ig: előzetes költségvetési.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A hatályos és a január 1-jén hatályba lépő közbeszerzési szabályozás
Advertisements

Új közbeszerzési törvény évi CVIII.
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
A komplex felülvizsgálatok és a fogyatékos emberek foglalkozási rehabilitációját megvalósító intézményrendszer működésének tapasztalatai,  a megváltozott.
Az Európai Unió szervezeti felépítése
16/88. sz. ügy - Európai Közösségek Bizottsága kontra Európai Közösségek Tanácsa „A Bizottságnak a 145. cikk alapján adott felhatalmazás és a költségvetés.
Az Európai Unió költségvetése Magyar esélyek és veszélyek Dr. Surján László október 10.
HELYI VIDÉKFEJLESZTÉSI STRATÉGIA FELÜLVIZSGÁLATA 2013.
Önkormányzati Pénzügy „Változások”-2010 Budapest
Az ETT tagi jóváhagyási eljárás magyar sajátosságai és a tagállami jóváhagyó hatóságok gyakorlatai Előadó: Dr. Csonka Ernő Területi Közigazgatásért és.
A költségvetés szerkezete: I. Összbevétel II. Parlament III. Tanács IV. Bizottság V. Bíróság VI. Számvevőszék VII. Európai Gazdasági és Szociális.
Az Európai Unió intézményrendszere Unger Anna december 1.
Az EK Rendelet felülvizsgálatának magyar javaslatai és ETT jó gyakorlatok Előadó: Dr. Szabó Erika Területi Közigazgatásért és Választásokért Felelős Államtitkár.
A KÖLTSÉGVETÉSI RENDELET ÖNKORMÁNYZATI RENDELET
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Döntések a magyar parlamentben 2. Kormányzati és politikai döntéshozatal  kurtán 2012.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
204/86. sz. ügy Görög Köztársaság kontra Európai Közösségek Tanácsa.
1605/2002/EK RENDELET FŐ CÉLOK es Rendelet óta bekövetkezett változások miatti módosítások -Pénzügyi tervek – tervezési eljárás -Intézmények bővítése.
Európai Parlament kontra az Európai Közösségek Tanácsa és az Európai Közösségek Bizottsága C-181/91. és C-248/91.
Készítette: Bakos Bálint Európai Közösségek Tanácsa kontra Európai Parlament Ügyszám:C-284/90.
Miként viszonyul egymáshoz az EU általános költségvetése és az Európai Fejlesztési Alap?
1 Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) Dr. Tóth Róbert Jogi és Igazgatási Főosztály Szeptember 11.
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
Transzparencia, információszabadság és közérdekű adatok nyilvánossága Dr. Fazekas Judit Igazságügyi Minisztérium európai uniós ügyekért felelős helyettes.
Költségvetési kockázatok Domokos László az Állami Számvevőszék elnöke Adóegyetem, nov. 29.
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Összeállította: Kiss Péter pénzügyi.
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
Szemelvények a Kbt. legfrissebb módosításaiból február 10. dr. Fribiczer Gabriella főosztályvezető-helyettes Közbeszerzések Tanácsa Titkárság.
Kézdi Árpád Államháztartási Szabályozási Főosztály
Az Európai Unió szervezeti felépítése
A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata
A nemzeti eljárásrend szabályozása -uniós kitekintés
Az Európai Unió költségvetése Balogh Zoltán Nyíregyházi Főiskola – főiskolai tanársegéd Az Európai Unió pénzügyei2006/2007. tanév.
Az államháztartásról szóló törvény
2014. szeptember 12.. A 4 FŐSZEREPLŐ : Az Európai Unió Tanácsa Az Európai Bizottság Az Európai Unió Bírósága Az Európai Parlament.
Company LOGO Csepregi Csaba tűzvédelmi mérnök tűzvédelmi szakértő Fővárosi Tűzoltóparancsnokság.
Az Európai Unió költségvetési eljárása
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Közigazgatási jog 4. Európai közigazgatás, 2. előadás szeptember 21. Témakörök: 2. Az EU központi közigazgatása 2.1. Az EU központi szervei, avagy.
ZRt.-vé alakulás Készítette: Budánovics Noémi. ZRt.-vé alakulás I. Tulajdonosi elhatározás II. Megvalósíthatósági tanulmány III. Közgyűlési döntés az.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) Országos Statisztikai Tanács szeptember 16 Mezősiné Rózsár Erika KSH Igazgatási osztály.
A KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL - új szabályozás, új feladatok január 1-jétől - Dr. Tari Beatrix – főosztályvezető április 19.
Az Európai Unió gazdasági joga III. Dr. Nagy Csongor István egyetemi docens.
Az EU felépítése és alapelvei
Országos Statisztikai Tanács
Az új rendeletek hatálya az uniós tagállamokra
Tágabb, mint a kereskedelmi szerződések köre
Az EU intézményrendszere
Európai Uniós ismeretek
Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) tervezete
A jogforrási rendszer II.
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
Dr. Sutyinszki Petra Jogi tanácsadó
Megjelent a végrehajtási rendelet!
Közbeszerzési szabályok változása és
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
Nagyobb biztonság vagy több adminisztráció? - Górcső alatt a GDPR
1/15/2019 Az uniós bel- és igazságügyi informatikai rendszerekkel és az interoperabilitással kapcsolatos jogharmonizációs kérdések október 10. Belügyminisztérium.
Jogharmonizáció az Európai Unióban Dr
A közbeszerzési törvénynek a Közbeszerzési Hatóság
AZ EURÓPAI UNIÓ JOGA NKE.
Jogharmonizáció az Európai Unióban
Az LMBTI-személyek egyenlőségének előmozdítása az Európai Unióban
AZ EURÓPAI UNIÓ TÖRTÉNETE, INTÉZMÉNYEI
A statisztikai adatvédelem szabályozása az Európai Unióban
Új adatvédelmi szabályok – Az EU adatvédelmi rendelete
ECRIS-TCN dr. Borza Gabriella Nemzetközi és Belső Koordinációs Osztály
Előadás másolata:

EU KÖLTSÉGVETÉS MEGÁLLAPÍTÁSA ÉS SZERKEZETE

IDŐZÍTÉS Április 1-ig: tervezett összegek Július 1-ig: becslések Szeptember 1-ig: előzetes költségvetési tervezet Október 5-ig: költségvetési tervezet Eltérési, módosítási lehetőségek

SZEREPLŐK Szervek (költségvetésben érintett) Intézmények (Parlament, Tanács, Bíróság, Számvevőszék, Gazdasági és Szociális Bizottság, Régiók Bizottsága, ombudsman, európai adatvédelmi biztos) Bizottság Tanács Parlament

1. SZAKASZ (ÁPR.1-IG) Bevételek – kiadások tervezett összegeinek elkészítése: Érintett szervek -Létszámterv -Munkaprogram Érintett szervek – Bizottság Bizottság – ktsv. Hatóság: tájékoztatás (kivétel: létszámterv)

2. SZAKASZ (JÚL.1-IG) Intézmények – Bizottság: becslések előterjesztése Intézmények – ktsv. Hatóság: tájékoztatás Bizottság – ktsv. Hatóság: saját becslések előterjesztése

3. SZAKASZ (SZEPT.1-IG) Bizottság – Tanács: előterjesztés (előzetes költségvetési tervezet) Bizottság – Parlament: továbbítás Előzetes költségvetési tervezet: -összefoglaló kimutatás -csatolmányok

Folyt. Csatolmányok: -Előző évről elemzés + fennálló köt.váll. -Intézményi tervezetekről eltérő vélemény (indokolással) -Szükséges munkaanyagok -Tevékenységi nyilatkozatok (új célkitűzések, előirányzatokban javasolt változtatások, uniós szintű beavatkozások – indokolással, előző év vh. Információi) -Korábbi köt.váll. esedékes kifizetési ütemterv

KÖZBEESŐ SZAKASZ LEHETŐSÉGE Bizottság lehetősége: módosító indítvány Alapja: új információ Időzítése: Parlamenti első olvasat – 30 nap Kivétel: intézményközi megállapodás, kivételes körülmény Eljárásrend: -Bizottság – Tanács -Tanács – Parlament (első olvasat – 15 nap)

4. SZAKASZ (OKT. 5-IG) Tanács – Parlament: előterjesztés (költségvetés tervezet) Tanács jogalapja: Szerződés 272.(3) Tanács indokolási kötelezettsége: előzetes ktsv. tervezettől eltérés okai

VÉGLEGES ELFOGADÁS Parlament elnöke: kihirdetés, közzététel Tagállamok kötelezettsége: esedékes befizetések teljesítése Közösségek felé Időzítés: -Következő pénzügyi év (január 1.) -Ktsv. végleges elfogadásának időpontjától

MÓDOSÍTÁSI LEHETŐSÉG Bizottság: előzetes költségvetés-módosítási tervezetek + intézményi vélemények Alapja: elkerülhetetlen, kivételes, előre nem látható körülmény Időzítése: szeptember 1-ig (kivétel: előre nem látható esemény) Eljárás: - Intézmények – bizottság: kérelmek - Bizottság – Tanács: előterjesztés

Folyt. Tanács: korábbi eljárásrend alapján jár el Tanács – Parlament Bizottság lehetősége: időpontok előrehozatala -megegyezés: Bizottság – ktsv. Hatóság -Szerz alapidőszakok nem rövidülhetnek vagy hosszabbodhatnak

KÖLTSÉGVETÉS SZERKEZETE 1.ÁLTALÁNOS BEVÉTELI ÉS KIADÁSI KIMUTATÁS 2.EGYES INTÉZMÉNYEK BEVÉTELI ÉS KIADÁSI KIMUTATÁSAI (külön szakaszok) ÁLTALÁNOS SZABÁLY: NEM lehet negatív bevétellel számolni

KÖLTSÉGVETÉS TAGOLÁSA CÍMEK = politikai területre -Működési előirányzatok -Igazgatási előirányzatok FEJEZETEK = tevékenységre - Egy címhez tartozó igazgatási előirányzatok egy fejezetben TÉTELCSOPORTOK TÉTELEK

„ELŐZETES ELŐIRÁNYZATOK” Külön cím Feltételek: - Költségvetés megalkotásakor NINCS megalapozó jogi aktus -Megkérdőjelezhető előirányzati megfelelőségek és végrehajthatóság -Eljárásrend: Rendelet szerinti átcsoportosítás -Kivételes eljárás: Bizottság javaslatára (előirányzatok átcsoportosítása „előzetes előirányzatokhoz”)

BIZOTTSÁG EGYÉB LEHETŐSÉGEI „negatív tartalék” képzése -max. 200 millió euro -Külön címben -Lehet: kötelezettségvállalási és kifizetési előirányzat Sürgősségi segély képzése -3. országok felé -Ktsv. Bizottsági szakaszában lehetséges -Eljárásrend: átcsoportosítás

BEVÉTELEK - KIADÁSOK 1. BEVÉTELEK: -Adott pénzügyi év becsült bevételei -Előző pü. Év becsült bevételei -N-2 év tényleges bevételei 2. KIADÁSOK: -Adott pénzügyi év kötelezettségvállalási és kifizetési előirányzatai -Előző pü. Év azonos előirányzatai -N-2 év azonos tényszámai

Ktsv. Folyt. INTÉZMÉNYEK SZEMÉLYZET HITELNYÚJTÁSI ÉS HITELFELVÉTELI MŰVELETEK TEKINTETÉBEN KÜLSŐ FELLÉPÉSEK GARANCIAALAPJAI TEKINTETÉBEN