Az Amerikai Egyesült Államok Költségvetési és Intézményrendszere

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
 nov. 4-én fogadták el  szeptemberében lépett hatályba  Cél: alapvető emberi jogok fenntartása+realizálása  Kötelezettségek kikényszeríthetőségéért.
Humán rendszerek, közszféra
Az ÉARFÜ NONPROFIT KFT - szerkezete, felépítése, a színes mozaik.
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
A távközlési piac állami felügyelete dr. Orosi Renáta Hírközlési Felügyelet Hírközlési Felügyelet.
Tájékoztatás a as EMVA társfinanszírozású vidékfejlesztési program évi éves végrehajtási jelentésben foglalt eredményekről ÚMVP MB 2013.
Központi bankok kialakulása, hazai fejlődés és hatályos szabályozás
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
A környezetvédelem intézményrendszere
Közigazgatási alapismeretek
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
A POLGÁRI DEMOKRÁCIA MODELLJEI, II.
12.4 A választási rendszer. A helyi önkormányzatok feladatai, szervezetei és működésük. Középszint A választójog: az általános, egyenlő, közvetlen és titkos.
Az Európai Unió intézményrendszere
NÉMETORSZÁG. A költségvetési folyamatok jogi szerkezete Áttekintés.
Az Európai Unió intézményrendszere Unger Anna december 1.
A KÉPVISELETI DEMOKRÁCIÁK
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Jogszabályi háttér Alaptörvény Alaptörvény átmeneti rendelkezései
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Politikai rendszerek típusai II. Állam és kormányformák
Politológia 6.előadás Politikai intézmények I. A törvényhozás működése.
II. Gazdasági unió A, Pénzügyi unió Közös pénz → összemérhetőség, könnyebb elszámolás - Euro bevezetése 2002-ben.
Titkosszolgálatok és a demokráciák Titkosszolgálatok a században  kurtán 2011.
Döntések a magyar parlamentben 2. Kormányzati és politikai döntéshozatal  kurtán 2012.
alkotmány – állam- és kormányformák
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
Európai Parlament kontra az Európai Közösségek Tanácsa és az Európai Közösségek Bizottsága C-181/91. és C-248/91.
Készítette: Bakos Bálint Európai Közösségek Tanácsa kontra Európai Parlament Ügyszám:C-284/90.
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
Transzparencia, információszabadság és közérdekű adatok nyilvánossága Dr. Fazekas Judit Igazságügyi Minisztérium európai uniós ügyekért felelős helyettes.
A helyi önkormányzatok az Alaptörvényben
A választási eljárásról szóló évi XXXVI. törvény EP választásra vonatkozó különös részi szabályai Előadó: Dr. Molnár Krisztián főjegyző, TVI vezető.
Gazdasági Tanácsok a felsőoktatási intézményekben január 13.
Az Országgyűlés szerkezete és működése Egy- vagy kétkamarás parlament Intézményes létezés Törvényalkotás.
A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
Készítette:Makra Betti Dátum:
Az Európai Unió költségvetése Balogh Zoltán Nyíregyházi Főiskola – főiskolai tanársegéd Az Európai Unió pénzügyei2006/2007. tanév.
Az államháztartásról szóló törvény
Helyhatósági és nemzetiségi választások október 12. FELKÉSZÜLÉS A POLGÁRMESTEREK, HELYI ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐK ÉS A NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐK.
KÖZHASZNÚ SZERVEZETEK. irányadó jogszabályok: az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról.
RWE Power AG Lorsee/TR BudapestSEITE 1 „Szociális párbeszéd“ RWE Power AG Wolfgang Lorsee A Központi Üzemi Tanács elnökhelyettese.
Közigazgatási Jog 4. Európai Közigazgatás, 13. előadás december Az európai közigazgatás fogalma Kiindulópont: annak ellenére, hogy az EU esetében.
A BEJELENTŐ-VÉDELEM HELYE ÉS SZEREPE AZ OMBUDSMANI TEVÉKENYSÉGBEN
Az ÖNET megújításának lehetséges módja Schmidt Jenő, ÖNET munkacsoport vezetője, TÖOSZ elnök Budapest, május 19. „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar.
ÁLLAMTAN I.A magyar államszervezet II.Az egyes szervtípusok III. A jogforrási hierarchia.
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
Adózói fórum – A végelszámolás számvitele „röviden” Kovács Lajos
A közbeszerzések elméleti háttere I. A szeptember 15-től hatályos Kbt. alapján.
Országgyűlési választások Magyarországon. A választásokat szabályozza: az1989. évi XXXIV. törvény Ideje: négy évente tavasszal A köztársasági elnök írja.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
ÁLLAMTAN I.A magyar államszervezet II.Az egyes szervtípusok III. A jogforrási hierarchia.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
Önkormányzat és állam.
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
A civil és egyéb cégnek nem minősülő szervezeteket érintő anyagi és eljárási szabályok évi változásainak áttekintése.
Az ügyészi szervezet és feladatok
Az EU intézményrendszere
A hivatalos statisztikára vonatkozó új jogszabályok bemutatása Dr
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
A jogforrási rendszer II.
Megjelent a végrehajtási rendelet!
A magyar kormányzati rendszer
Közbeszerzési szabályok változása és
Előadás másolata:

Az Amerikai Egyesült Államok Költségvetési és Intézményrendszere

Az Egyesült Államok Alkotmánya

USA Alkotmány /Részlet/ „Mi, az Egyesült Államok népe attól vezetve, hogy tökéletesebbé tegyük az Uniót, megvalósítsuk az igazságosságot, biztosítsuk a belső nyugalmat, gondoskodjunk a közös védelemről, előmozdítsuk a közjót, biztosítsuk a szabadság áldásait magunk és utódaink számára, meghagyjuk és bevezetjük az Amerikai Egyesült Államok jelen alkotmányát.” Az alkotmányt 1787. szeptember. 12-én fejezték be és 1789. március. 4-én lépett érvénybe, miután a szükséges 13 államból 9 aláírta. USA Alkotmány /Részlet/

A 13 állam: - Delaware - Pennsylvania - New Jersey - Georgia - Connecticut Massachusetts Maryland - Dél-Karolina - New Hampshire - Virginia - New York - Észak-Karolina - Rhode Island

John Adams 1825-1829 James Madison 1809-1817

1786. szeptember: Annapolisi találkozó, Konföderációs Cikkelyek felülvizsgálata Ezt követte a Philadelphiai ülés Eredmény: 2 nézet alakult ki: Virginia terv New Jersey terv Alexander Hamilton

Virginia terv: Ez a nagyobb államok érdekeire helyezte a hangsúlyt. /Föderalista támogatottság/ - Erős kétkamarás törvényhozás, Képviselőházzal és Szenátussal - A törvényhozás által választott végrehajtó elnök - Bírói testület életre szóló mandátummal, gyenge hatalommal - A nemzeti törvényhozás vétójoggal rendelkezne az államok szintjén meghozott törvényekkel szemben

New Jersey terv: A kisebb államok támogatták, egyenlő jogot az államoknak. /Antiföderalista támogatottság/ Cél: Közös álláspont kialakítása A kompromisszum kovácsa: Roger Sherman Javaslata: - A képviselőházat népességarányosan válasszák - A Szenátusban az államok egyenlő képviseletet kapjanak - A törvényhozás helyett elektorok válasszanak egy erős elnököt

Ahhoz, hogy a 2 tábor álláspontja közelebb kerüljön, kidolgozták a Bill of Rights-ot, az első 10 alkotmány kiegészítést. 1787. szeptember. 7: Befejezték az Alkotmányt Philadelphia-ban, Benjamin Franklin záróbeszéde Itt kérte a jelenlévő 13 állam jóváhagyását függetlenül attól, hogy korábban már megegyeztek arról, hogy elég lesz 9 állam támogatása Benjamin Franklin

Az alkotmány ratifikálása Több államban is heves viták 1788. június. 21: New Hampshire-i jóváhagyás, elérték a kilences határt. 1789. március. 4: elkezdődött az első kormány munkája, mely már az alkotmány szerint működött. Az alkotmány ratifikálása

USA Alkotmány /Részlet/ Legfontosabb európai hatás: Montesquieu A zsarnokság kialakulását csak egymást ellenőrző erők egyensúlya tudja megelőzni. A preambulum, ami leírja az alkotmány öt célját: - Az államok közti jobb összhang megteremtése - Igazság és béke biztosítása - Támadások elleni védekezés - A nép jóllétének előtérbe helyezését - A szabadság biztosítása USA Alkotmány /Részlet/

Az alkotmány által megjelölt 3 legfőbb hatalmi ág: - Törvényhozó - Végrehajtó - Bírói hatalom

Az alkotmány hét főcikkelyből áll: 1. A törvényhozói hatalom A törvényhozó hatalom a Kongresszusé 2 háza van: a Képviselőház és a Szenátus Képviselőház: - Tagjait az egyes államok választják kétévente Képviselő az a 25. évét betöltött személy lehet, aki legalább hét éve az USA állampolgára és a választáskor az adott állam lakosa Szenátus: Minden állam két szenátort delegál, akiket az államok törvényhozása választ Mandátumuk hat évre szól, de harmaduk helyett kétévente újat választanak Szenátor az a 30. évét betöltött személy lehet, aki legalább kilenc éve az USA állampolgára és a választáskor az adott állam lakosa

Szenátus elnöke az USA alelnöke, de szavazati joggal csak szavazategyenlőség esetén rendelkezik. A speaker a második legfontosabb közjogi méltóság. A szenátusi bizottság feladata: részvétel a törvényalkotásban és a kormány ellenőrzése 2. A végrehajtói hatalom Feje az elnök Megválasztása: - Minden állam törvényhozása a képviselőinek és szenátorainak megfelelő számú elektort jelöl ki, akik két személyre szavaznak. A szavazatok száma szerinti abszolút többségű lesz az elnök - Elnök az a 35. évét betöltött személy lehet, aki az USA állampolgáraként született vagy az Alkotmány elfogadásakor már az és 14 éve annak lakosa

A végrehajtó ág: Az elnökből A kormányból Különböző minisztériumokból és további hivatalokból áll A végrehajtó ág hatalma kizárólagosan az elnökre száll át. Az elnök 15 titkárt osztályvezetőnek nevez ki, a további tisztviselőket pedig a fennmaradó hivatalok vezetőivé 3. Bírói hatalom - Az Egyesült Államok Legfelsőbb Bírósága elsőfokú és fellebbezési hatáskörrel rendelkezett. Egyesíti a szövetségi legfelsőbb bíróság és az alkotmánybíróság funkcióit - A bírósági törvény megerősítette a kongresszusnak azt a jogát, hogy ellenőrzést gyakoroljon az alacsonyabb szintű szövetségi bíróságok ítélkezése felett - Tárgyalás esküdtszék jelenlétében minden bűnügyi perben - A hitszegés büntetése

4. Államok hatalma Az államok és a kormány közti viszony leírása: Miben van az államoknak saját hatásköre, és miben dönthet csak a Kongresszus. - Az államok közti szabad költözés joga 5. Változtatás az alkotmányon - Leírja, hogy milyen módon és hogyan lehet változtatást javasolni az alkotmányban 6. Az Egyesült Államok törvényei - Minden köztisztviselőnek és bírónak esküt kell tennie az alkotmányra 7. Aláírások Eredetileg a 13-ból csak 9 államnak kellett aláírnia, hogy törvénybe lépjen 1790. május. 29-én a tizenharmadik állam, Rhode Island is aláírta

A GAZDASÁG JOGI SZABÁLYOZÁSA AZ EGYESÜLT ÁLLAMOKBAN 1790: Alexander Hamilton föderalista párti kincstárnok gazdasági programja Az antiföderalista Jefferson célja a mezőgazdaság fejlesztése Előbbi győz, melynek eredményeként lefektetik a mai amerikai bankrendszer alapjait, melyhez jelentős mértékben járult hozzá maga a Rotschild család is Federal Reserve Mayer Amschel Rotschild (1744-1812) Rotschild család címere

Kulcslépések a költségvetés megalkotásának folyamatában, a végrehajtó hatalmon belül napjainkban

Az április-májusi időszakban az OMB igazgatója körlevéllel fordul az ügynökségekhez, ez által méri fel az intézmények költségvetésre vonatkozó igényeit, a következő költségvetési évre, ami 18 hónap múlva fog csak kezdődni Az OMB az ügynökségekkel együttműködve azonosítja és elemzi a főbb feladatokat Júliusban az OMB körlevelet ad ki a Szövetségi Intézmények számára, hogy hogyan kell előkészíteni és benyújtani a költségvetést az OMB-nek Szeptemberben ezek az intézmények előzetes költségvetési tervezetet nyújtanak be

Az OMB munkatársai elemzik az ügynökségek költségvetési tervezeteit, az elvégzendő programok és elnöki prioritások fényében Az OMB levélben értesíti az Elnököt és az egyéb végrehajtó szerveket a benyújtott javaslatokról Az intézmények vezetői kérhetik az OMB bizonyos döntések megváltoztatására, vagy visszavonására Február első hétfőjén az Elnök benyújtja a Kongresszusnak a költségvetési tervezetet

A költségvetés elfogadásának folyamata a Kongresszuson belül

Február 15-én a CBO(Kongresszusi Költségvetési Hivatal) jelentéseket nyújt be a költségvetési bizottságoknak Az Elnöki benyújtás után 6 héten belül az egyes szakbizottságok is benyújtják javaslataikat a költségvetési bizottságoknak Április 15, a Kongresszus elkészíti a teljes bevételi-kiadási mérleget az elkövetkező költségvetési évre Május 15, a Képviselőház vitázik a költségvetésről Június 15, a Kongresszus tovább egyeztet az esetleges változtatásokról Június 30, a Képviselőház elfogadja a költségvetést Október 1, kezdődik a költségvetési év

A szövetségi költségvetés magában foglalja az összes szövetségi intézményt és ügynökséget törvényhozást bíróságokat Elnöki Hivatalt, független ügynökségeket kb. 90 kisebb ügynökséget Testületet Tanácsot Hivatalt. A szövetségi költségvetés nem tartalmazza a tagállamok és a helyi önkormányzatok költségvetését.

A szövetségi költségvetésnek vannak költségvetésen kívüli alapjai is (off-budget) Tb-alapok Nyugdíj alapok Fogyatékosok biztosítása Postai szolgáltatás

A költségvetési törvényt kísérő egyéb dokumentumok

Az elnöknek be kell nyújtania egy összegzést minden költségvetéshez, aminek részletes információkat kell tartalmaznia az elnöki prioritásokról és költségvetésről, valamint az egyes intézmények programjairól. Analitikus perspektívák: Elemzések Specifikus célok megnevezése gazdasági szempontból Adatok a szövetségi kiadásokról, bevételekről, hitelekről Történelmi áttekintés: Adatokat tartalmaz bevételekről, kiadásokról, hitelekről, többletről, deficitről, foglalkoztatottságról egy kiterjesztett történelmi periódusban (kb. 1940-től), és a jövőre nézve is (a költségvetési éven túl plusz 4 évre Függelék: Részletes információk az egyéni programokról, az egyes intézmények gazdálkodásáról, bizonyos alapok szükségességéről, illetve olyan tevékenységekről, melyeknek kiadásai nincsenek benne a teljes költségvetésben

Ideiglenes költségvetés Ha nem fogadják el a költségvetést „folyamatos határozat”- mintha törvény lenne Ha ezt sem fogadja el a Kongresszus az intézmények leállnak (kivéve létfontosságú ügynökségeket), ez ritka, de politikai okokból előfordulhat A Kongresszusnak korlátlan hatalma van a költségvetés módosítására-alkotmányban lefektetve.

Pénzeszközök átvitele és kölcsönök a következő évre Források elfogadása A kongresszus hatásköre adókat és illetékeket kivetni és beszedni(alkotmányban rögzítve). Minden ilyen jellegű intézkedés a Képviselőháztól ered. Pénzeszközök átvitele és kölcsönök a következő évre El nem költött pénzek (működési költségek), vissza a Kincstárba az év végén. Kivételes körülmények: fizetések és bizonyos ügynökségek költségei átvihetők a következő évre-törvényhozói jóváhagyás.

Költségvetés elfogadása, nyilvánosságra hozatala, vétó Költségvetés életbelépése és kihirdetése a Kongresszus elfogadja az Elnök aláírja Az elnök vétó joggal élhet, de ezt a Kongresszus felülírhatja kétharmados többséggel. Kiegészítő költségvetések Az Elnök benyújthat kiegészítő költségvetést bármikor Nevesíteni kell a változatás okát És, hogy miért nem volt benne a rendes költségvetésben Pl. 2003 március és október, két kiegészítő költségvetés elfogadása (Iraki, és Afganisztáni háborúk finanszírozása)

Az éven belüli pénzáthelyezések Végrehajtó hatalom: korlátozott joga az elfogadott költségvetés módosításának. Erre a kongresszusnak van joga. Ő adhat átcsoportosítási hatáskört bizonyos szerveknek. Pl. Védelmi Minisztérium részlegén belüli pénzmozgásokra van lehetőség (de ez kb. néhány 100 ezer dollárig terjedhet)

A költségvetési folyamatot irányító jogi keretrendszer Áttekintés

Az Egyesült Államok a költségvetést érintően egy nagyon összetett jogi szabályozórendszerrel rendelkezik Az Alkotmány szerepe a költségvetésben A hiányok kitöltésére jogszabályok születnek Megalkották az 1921-es költségvetési és elszámolási törvényt Létrehozza: A költségvetési irodát Felügyelete alá tartozott: A költségvetési folyamat figyelése a végrehajtásban és az Általános Elszámolási Hivatalban 1975-ös Kongresszusi Költségvetést és Lefoglalást Szabályozó törvény megteremti a törvényhozó testület költségvetési aktivitásaihoz szükséges koordinációs és irányítási keretfeltételeket Általános Felügyeleti Törvény (IGA) Szövetségi Vezetők Pénzügyi Irányítását szabályozó törvény (FMFIA) Kormányzati Teljesítmény és Eredmény törvény 1993 Költségvetés Megerősítő törvényeket 1990, 1997

Minden törvényt a US Code-ban kodifikálnak Ennek 31. fejezete tartalmazza a pénzügyekkel kapcsolatos törvényeket Alkalmazási Bizottság (Appropriations Comitee) A Szenátus Pénzügyi Bizottsága Ház Irány és Eszközök Bizottsága OMB (Office of Management and Budget) körrendeletekkel irányítja a költségvetési előkészületeket és a végrehajtási folyamatot

A költségvetési rendszer törvényeinek reformjai

Az 1920-as évektől több nagy reform Megjelenik az igény egy jobban központosított elnöki vezetésre a költségvetési folyamatokban. Az 1974-es, a kongresszusi költségvetést és lefoglalást szabályozó törvény (CBA) a kongresszuson belül egy új költségvetési folyamatot hozott létre A CBA megalkotta azokat az eljárásokat, amelyek segítségével kialakult az éves kongresszusi költségvetés keretrendszere és a vétókat irányító rendszer 1985-ben elfogadják az ún. GRH törvényt. Cél a költségvetés egyensúlyba hozása 1990-ben elfogadták a BEA-t, a Költségvetés Megerősítése nevezetű törvényt

A BEA főbb részei: Korlátlan kiadások fedezete: Bizonyos források kimerülése után nyúlnak hozzá, szükség van az elnök ellenjegyzésére. Ő határozza meg az egyéb területekről történő elvonások mértékét, mindig egy adott százalékban A PAYGO követelmények: Lényege az, hogy ha egy törvény hatására növekedne a deficit, akkor olyan törvényt kell hozni annak ellentételezésére, amely a deficit csökkenéséhez vezet. Tehát, ha a bevételek csökkenek, a magasabb kiadások miatt, akkor arra kell törekedni, hogy ahhoz a magasabb kiadáshoz növeljék a bevételeket.

Irányelvek melyek alátámasztják a költségvetési jogot

Az 1789-es alkotmány meghatározza a Kongresszus közvagyonok feletti való rendelkezésének hatályát Az Egyesült Államokban Október 1-től szeptember 30-ig tart a költségvetési év A GPRA bevezetését követően a végrehajtásnak kötelezővé tették, hogy jelentse milyen teljesítményt ért el a kongresszus felé Ezt az elszámolási irányelvet számos jogszabályban lefektették Egy másik fő irányelv az átláthatóság elve Erre az alkotmány egy erős és jól bejáratott keretrendszert biztosít, mely tisztán definiálja a végrehajtás szerepét és törvényhozói jogkörét a fiskális irányításban A költségvetési adatok, információk könnyen elérhetőek a nyilvánosság számára

A kormányzati vagyonok és adósságok pénz tervezése és irányítása

Az USA törvénykönyvének 31 Az USA törvénykönyvének 31. fejezete határozza meg a legális alapokat a pénztári funkciók ellátására A Pénzügyi Irányító Szolgálat (FMS), mely a Kincstár égisze alatt működik az elsődleges elosztója a fizetéseknek, és a szövetségi ügynökségek nevében dolgozik Június elseje előtt, vagy legkésőbb aznap, a Kincstár elnöke köteles jelentést adni a Képviselőház Irány és Eszköz Bizottságának, a Szenátus Pénzügyi bizottságának, a Kincstár közkölcsön tevékenységeiről és a Szövetségi Pénzügyi Bank ügyleteiről

Belső felülvizsgálat

A Vezető Pénzügyi Hivatalnokokra vonatkozó törvény(CFOA), a Kormányzati Irányítási Reform törvény (GMRA) 1994-ből, a Szövetségi Pénzügyi Irányítás Növelésére vonatkozó törvény (FFMIA), 1996-ból, és a már ismert GPRA bevezetése a ‘90-es évek során. E törvények legfőbb feladata az volt, hogy segítse a pénzforrások helyes felhasználását, védje a szövetségi programokat csalás, veszteség, visszaélés és hűtlen kezelés ellen.

Kormányzati számvitel és fiskális jelentések

A 31. fejezetben foglaltak szerint a Számviteli Vezető írja elő a számviteli irányelveket, normákat és követelményeket mely minden egyes végrehajtó ügynökségnek irányadó szabály 1990-ben együtt létrehozták a Szövetségi Számviteli Normák Tanácsadó Testületét (Federal Accounting Standards Advisory Board), hogy átfogó számviteli alapelveket ajánljanak külön a szövetségi kormány részére A legtöbb tranzakciót készpénz alapon forgalmazzák

A kormányzat banki rendezései

Szövetségi rendelet szerint, a Federal Reserve Bankjai, mint pénzügyi ügynökökségek és bankfiókok üzemelnek a Pénzügyminisztérium égisze alatt A legtöbb szövetségi bevételt ami a kincstárba kerül, először magánszemélyek és társaságok helyezik el kereskedelmi bankokba, mely ezt követően jóváíródik a Pénzügyminisztérium számláin Ezek után a Kincstár, válaszként biztosítja, hogy ezek a pénzek átkerüljenek a FED bankszámláira Egy pár különös kivételtől eltekintve, pl. Védelmi Minisztérium, tengerentúli nagykövetségek, minden tranzakció, ami a szövetségi kormányhoz tartozik, a Pénzügyminisztérium fő számláján kell, hogy áthaladjon, amely a New York-i FED banknál található

Éves jelentés a törvényhozásnak

A jog megköveteli az elnöktől, hogy jelentést küldjön a Kongresszusnak a költségvetési számításokról július 16-a előtt A pénzügyi évre tekintve, az alapvető változásokat a kiadások számításánál és az adóknál a költségvetés elfogadását követően, vagy egyéb más információt erre vonatkozólag az elnöknek javallott jelenteni a Kongresszus felé A költségvetés elfogadása után négy költségvetési évre, a számított kiadásokra vonatkozó információkat, kötelezettségeket a jog szerint közölni és tartani kell A jövő költségvetési éveit tekintve, a számított kiadással kapcsolatos információk, kötelezettsége az egyensúlyt tekintve ugyanúgy érvényesek minden költségvetési évre, nem szűnik meg hatályuk az év lejárta után Ha valamelyik pénzügyi bizottságnak szüksége van információkra a költségvetéssel kapcsolatban, az OMB-nek, a Kincstár-nak, és a szövetségi kormányügynökségeknek is kötelességük azokat kiszolgáltatni

Éves számvetés és jelentések

A CFOA és az egyéb törvénybeli kiegészítések biztosítják a keretet a pénzügyi jelentésekhez a szövetségi ügynökségek számára Az ügynökségeknek is át kell esnie egy éves felülvizsgálaton, melyet egy független szervezet végez el Mindezeknek szervezeti keretei vannak. Az eljárásban legfőbb szerepe van a Számviteli Vezetőnek és a következő ügynökségeknek: Internal Revenue Service, Federal Reserve Board, Federal Reserve Bank, Federal Deposit Insurance Corporation

A vizsgálódás hatalmai

A törvény igencsak nagy jogkört biztosít a vizsgálatok számára Minden egyes ügynökség köteles információkkal szolgálni a Számviteli Vezetőnek, viszont ő felelős az ügynökségek kötelességeit, hatalmát, tevékenységeit, szervezeteit és pénzügyi tranzakcióit illetően Pl. ha egy ügynökség jelentése nem érhető el a meghatározott időpont után, akkor a Számviteli Vezető levélben utasítja az ügynökség vezetőjét, hogy legfeljebb 20 napon belül készüljön el a szükséges jelentéssel Ha ez mégsem sikerül, akkor erről tájékoztatják az elnököt, az OMB-t és a Kongresszust és ennek tekintetében járnak el