Hogyan fogom én tudni? A tanulásmódszertan kérdései

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Az olvasástanítás módszere:
Matematika kompetencia
Komplex Instrukciós Program
Kulcsárné dr. Papp Enikő:
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Iskolánkról.
Széchenyi tehetségműhely
Digitális technika, digitális áramkörök
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Antalné Szabó Ágnes: A mentor szerepei és feladatai
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Beiskolázási tájékoztató december
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
„Ismerje meg a tanuló a legfontosabb nyersanyagokat és szerszámokat, legyen találékony, ötletes, élje át az alkotás gyönyörűségét.” (Polgári iskola, Műhelygyakorlatok,
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Készítette: Bártfai Lászlóné
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Differenciálás a tehetséggondozás szolgálatában
Igazgató: Zsolnai Györgyné
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TANÍTÁS - TERVEZÉS Műhelyfoglalkozás földrajztanárok részére
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Kompetensek lettünk? június 27..
Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban
Gyermekvilág régen és ma
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Összeállította: Patakfalvi Attiláné közoktatási szakértő
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Módszerek 5/5.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Tanórai szokásaim 5/14.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Az óvodapedagógus és tanító – ideát szolgáló gyakorlati képzés fő jellemzőinek meghatározása, alapelvek ÓVODAPEDAGÓGUS ÉS TANÍTÓ SZAK MEGÚJÍTÁSA TUDOMÁNYOS.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
MODULÁRIS OKTATÁS A TANULÁS TANÍTÁSA Megvalósító: Kisné Takács Ágnes
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Szegedi Tudományegyetem
„Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát,
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Közösen a bántalmazás ellen
Előadás másolata:

Hogyan fogom én tudni? A tanulásmódszertan kérdései Nagyné Hajnák Zsuzsanna BDF Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

„ Az ember úgy közelít a tudáshoz, mint ahogy háborúba megy: éberen, félelemmel, tisztelettel és teljes meggyőződéssel. Háborúba indulni, vagy tanulásba kezdeni bármilyen más módon hiba, és aki másként tesz, élete végéig bánni fogja.” (Carlos Castaneda)

Mire való az iskola? Az ember megtanuljon tanulni Felébredjen tudásvágya Megismerje a jól végzett munka örömét Megízlelje az alkotás örömét Megtanulja szeretni, amit csinál Megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog Szent-Györgyi Albert nyomán

A tanulás tanítása

Tanulón kívüli problémák A tanulás-hoz való viszony: ?jövőkép? Tanulón kívüli problémák Mi a probléma? Nem tudnak tanulni. Tanulási szokások hiánya Tanulási képességek szintje: gyenge Tanulási módszerek elégtelen-sége

WWW.TANULASMODSZERTAN.HU

TMT beillesztési lehetőségei Intenzív kurzus tanév elején Szakaszos intenzív kurzus az év során Hálóterv alapján Órarenden kívül választhatóan Tantárgyszerűen – szöveges értékeléssel Egyéni foglalkozás Táborban Segítő, kulturális intézményekben művelődési ház könyvtár nevelési tanácsadó AZÉRT „piros” MERT EZ A RÉSZ A LEGNEHEZEBB AZ ÜGYBEN

Tanítási – tanulási technikák Tanítva tanulás Felfedezve tanulás Minden érzékszervvel való tanulás Belső látással való tanulás Tanórán való tanulás

A tanulásmódszertani foglalkozások célja: A tanulás tanítása Tanulási szokások ki-átalakítása Képesség- és tehetségfejlesztés Személyiség sz-építés A tanuláshoz való v-iszony formálása

A Dinamikus olvasás gyakorlattípusai Szövegértés Lényegfelfogás Szövegreprodukció Absztrakció Memóriafejlesztés Regressziógátlás Adatkeresés Ritmikus szemmozgás Periférialátás-növelés Fixációszélesség-növelés

Lufi

ABC - nyolcas + ELEFÁNT

Az otthoni egyéni tanulás algoritmusa 1. ráhangolódás, rendcsinálás 2. a délelőtti órák áttekintése, megerősítése 3. a következő napi órarendi tárgyak eszközeinek előkészítése, sorrend elhatározása 4. az egyes tárgyak tanulása visszatekintés füzet áttekintése írásbeli elkészítés (ha megy) szóbeli megtanulás próbafelmondás (folyamatos beszéd, 1 perc) írásbeli elkészítése (ha nem ment)

Át + kialakuljak? Hogyan? LLL ! 1. TERV - 2 óra 2. LISTA „+,-” 3. TECHNIKÁSAN, IZGALMASAN 4. CSOMÓZVA 5. ÉRTSD MEG 6. VÁGÓ-D? 7. 5+1+1 ÉRZÉKKEL 8. PIHI 5,5 HP 9. 60% + 40% 10. PAPÍRON

Képességfejlesztés

TARTALOMJEGYZÉK * Napkezdő énekek * Memoriterek * Tanulási tanácsok és módszerek Memoriterek tanulása Helyes tanulási szokások kialakítása Figyelmi képességek fejlesztése A tiszta és helyes beszéd elsajátítása Az élőbeszéd gördülékennyé tétele A szókincs gyarapítása A felolvasás gyakorlása A szövegértés fejlesztése Az emlékezet erősítése A gondolkodás művelése A testi és lelki egyensúly fenntartása

* Gyakorlatok Figyelemfejlesztés Beszédtechnika Szókincsgyarapítás Élőbeszéd Felolvasás Szövegértés Emlékezetfejlesztés Gondolkodtatás * Önvizsgálatok * Tanulási képesség mérése

EDUKINESZTETIKA

Neuro- Lingvisztikus Programozás Az új lehetőség NLP Neuro- Lingvisztikus Programozás Az új lehetőség

A szemmozgásból leolvasható modalitások Vizuális Konstruált Vizuális Emlék Akusztikus Konstruált Akusztikus Emlék Akusztikus Digitális belső Kinesztétikus Olfaktorikus Gusztatorikus

Apu, csinálj nekünk hintát! Amit szerintem tőlem kértek… Amit a nagybátyámnak elmagyaráztam… Ahogy ő megtervezte… Ahogy a nagybátyám építette… Ahogy én felszereltem… Amit tulajdonképpen szerettek volna…

Tehetségfejlesztés

A tanuláshoz való viszony formálása

Megéri tanulni ? / !

„ Válasszál olyan szakmát, amit szeretsz és aztán egy percet sem kell dolgoznod.” Konfucius

Matekpélda + = x = TANULÁS 3 MÓDSZER SIKER Céltudatos Rendszeres Ellenőrzött 3 MÓDSZER Egyénileg Kidolgozott Változatos 3 SIKER Fantasztikus Örömteli Hosszú távú 9 x =

necc.hu

Men-Tő-Csónak Papírhajó : Origami--Emlékezet

További feladatok mindenkinek:

Köszönöm figyelmüket. Véleményüket, kérdésüket. szeretettel várom: Köszönöm figyelmüket! Véleményüket, kérdésüket szeretettel várom: trimini@freemail.hu