Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ajánlások.
Advertisements

A Kerékpáros Műszaki Szabályozás elemei - vitaindító Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter kerékpáros ügyekért felelős megbízottja.
ÚTÁTJÁRÓS BALESET Rákoshegy és Maglód, AS október 18
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
Közúti közlekedési előéleti PONTRENDSZER (2000. évi 128
Közlekedési balesetek okairól, statisztikai adatokkal, tanulságokkal
TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, Győri esettanulmány: Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja Készítette: Sümegi Péter & Szabó.
BALATONAKARATTYA – BALATONKENESE ÁLLOMÁSOK KÖZÖTT – AZ AS380 JELŰ FÉNYSOROMPÓNÁL – AZ 1972 SZÁMÚ VONAT ÜTKÖZÉSE SZEMÉLYGÉPKOCSIVAL KBSZ SZAKMAI NAPOK -
1 Kerék-Pár a várospolitikában Kerékpárosbarát úthálózat tervezési eszköztára kis- és nagyvárosok számára Dalos Péter november 18.
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Műszaki okú kockázatok kezelése a közlekedésben
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
A KBSZ ÉVI BESZÁMOLÓJA A KORMÁNY FELÉ KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, október 25. Mészáros László főigazgató.
2007. ÉV ÖSSZEFOGLALÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Gincsai János főosztályvezető.
Előadó: Dávid Béla – GYSEV Zrt május 7
bekövetkezett baleset ismertetése
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
Történelmi visszatekintés
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
A közlekedők információ-feldolgozó tulajdonságainak figyelembevétele az úttervezésben HTE Kongresszus Győr, november 28 Koren Csaba.
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
Csomóponti elemek I.:.
Ipari Katasztrófák3. előadás1 A technika. Ipari Katasztrófák3. előadás2 A technológia kialakulása 1.Alapkutatás: a természettudományos össze- függések.
Pesti Béla MÁV ZRt. Pályavasúti Üzletág
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
Óberling József r. ezredes
„Vám-és Pénzügyőrség - A gazdaság védelmében, mindannyiunk érdekében”
Önálló és rendőrrel közös polgárőri tevékenység és ehhez kapcsolódó rendőri karjelzések ismertetése +
TÓCÓVÖLGY – BALMAZÚJVÁROS AS 41 VASÚTI BALESET KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Karosi Róbert balesetvizsgáló.
Gyorsulás, lassulás. Fékút, féktávolság, reakció idő alatt megtett út
Emelt sebesség Alapok Rétlaki Győző TEB Központ.
Különleges jelzések.
JELZÉSI RENDSZEREK 2013 Követelmények, osztályozás
Biztosítóberendezési ismeretek Sorompók szigetelése
Rétlaki Győző TEB Központ
Biztosítóberendezések karbantartása
Biztosítóberendezési ismeretek Szigetelések elhelyezése Rétlaki Győző TEB Technológiai Központ.
VASÚTI IRÁNYÍTÓ ÉS KOMMUNIKÁCIÓS RENDSZEREK I.
Vonatveszélyeztetés Sopron állomáson Dávid Béla üzembiztonsági szakért ő vasúti balesetvizsgáló GYSEV Zrt. KBSZ nap –
„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN.
A 4. számú főút közlekedésbiztonsági projektje. A 4. számú főúton bekövetkezett balesetek aránya a Jász-Nagykun-Szolnok megyében bekövetkezett személyi.
1. Mi az ábrán látható jelzőtábla neve? a) Különleges útvonal. b)
Gyalogos és kerékpáros közlekedés
Városi közlekedés, forgalomtechnika 6. előadás
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Körforgalmú csomópontok fejlődése, kialakításuk
Különböző csomópont-típusok
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Innovatív közlekedésbiztonsági eszközök
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Közlekedési ismeretek
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Előadás másolata:

Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása Készítette: Márkus Tímea 2005.05

Történeti áttekintés

Biztosítatlan Andráskereszt Teljes csapórúd (személyzet) Szakállas sorompó Fény és félsorompó (automatizálás)

Milyen tényezők követelték meg a fokozott védelmet? A mobilitási igények ugrásszerű növekedése A közlekedés sebességének növekedése (mindkét érintett, résztvevő fél részéről) Fékutak jelentős növekedése Közlekedési hálózat bővülése A vasúti hálózat egyre nagyobb része található lakott területen belül

A balesetmentes közlekedés lebonyolítása érdekében alkalmazott módszerek Közúti forgalom Gyalogos és kerékpáros forgalom Vasúti jármű

I. Közúti forgalom Vasúti keresztezést előjelző KRESZ táblák Szegéllyel festésének változása Útburkolatra festett jelek Útburkolatba beépített jelzések Fényvisszaverő felületek alkalmazása Fény és hangjelzések (ismétlőjelzők) Közrezárás megakadályozása (félsorompó, járdasziget) Rálátás biztosítása

II. Gyalogos és kerékpáros forgalom Labirintkorlát Fényjelző Félsorompó Rálátás biztosítása

III. Vasúti jármű Figyelj! Jelzés (Füttyjelző oszlop) - szabályozás F1 utasítás szerint Egyszerű és különleges útátjáró jelző (függés, rálátás a fékút függvényében) Éberség ellenőrzés Vonatbefolyásolás (védelmi reakció)

Egyéb, biztonságos áthaladást elősegítő tényező Útburkolat minősége Közút és a vasúti pálya közötti átmenetek akadálymentes kiépítése lényeges a kerékpáros és gyalogos átkelőhelyeken (babakocsi, kerekesszék) Rálátás biztosítása Lehetőség szerint közel 90º-os keresztezési szög

A lezárási folyamat indítása Állomási sorompók esetén - félautomata Vágányút lezárása Vonali sorompók esetén - automatizált Behatási pontok Kettős behatás (sebességfigyelő)

Tervezési szempontok Adott pályaszakaszra meghatározott menetsebesség Vasúti űrszelvény mérete és elsodrási határ Biztonsági távolságok betartása A keresztezés szöge A forgalom intenzitása A keresztezendő közút típusa + biztonsági időpótlék

Számítandó adatok Ürítési idő Minimális lezárási idő Behatási pont(ok) helye Veszélyeztetett útszakasz hossza A berendezések helyének pontos meghatározása

 Balesetek okai Figyelmetlenség Megengedett max sebesség túllépése Szándékos szabálysértés Fékhiba Biztosítóberendezési hiba Elalvás

Lehetséges esemény-megelőzési stratégiák A figyelemfelkeltő jelzések megfelelő karbantartása, üzemképesség biztosítása Kikerülés és közrezárás megakadályozása A közúti közlekedésben résztvevők közlekedési moráljának javítására, befolyásolására irányuló közérdekű hirdetmények Minél több meglévő keresztezés biztosítása önműködő berendezések segítségével A vasúti pálya felépítményének és a közút burkolatának szakszerű kialakítása, karbantartása (talajmechanikai vizsgálatok, megfelelő alapozás)

VÉGE