Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Advertisements

Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Mozgókép és médiaismeret
Lobbizás az egészségügyben
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
A sajtó története.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Public Affairs – Issues management
A térkép és a propaganda kapcsolata Bobák Szilvia.
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Kommunikációs Főosztály
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
Az adománygyűjtés kezdeti lépései a Magyar Természetvédők Szövetségénél Ladányi-Benedikt Ildikó kommunikációs munkatárs szeptember 20.
Közönségkapcsolatok (PR)
A nemzetközi üzleti élet etikája
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
PUBLIC RELATIONS - PROPAGANDA - KÖZÖNSÉGSZOLGÁLAT - KAPCSOLATSZERVEZÉS
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2012/13 1. félév 3. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
CSR.
TÖRTÉNELEM TANTÁRGYBÓL
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Szponzoráció az egészségügyben 2011.február 18. Marketing, public relacitons és reklám az egészségügyben XIV. Országos Konferencia HunguestHotel Grift,
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
MAGYARORSZÁG AZ ELSŐ VILÁGHÁBORÚBAN
SZINTEK ÉS SZEMPONTOK AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉGBEN Előadás a Felsőoktatási Kutatóintézet és az Oktatásügyi Közvetítői Szolgálat „Felsőoktatási konfliktusok”
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Jogi informatika, 2. előadás Az információs társadalom lényegi ismérvei és egyes modelljei szeptember 21. Témakörök: 1.Az IT-ről általában 2.Az IT.
BEMUTATKOZÓ. A SZAKKOLLÉGIUMRÓL A KommON 2012-ben alakult a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, elődszervezetei, a Mesterhallgatók Tanszéki.
Az ősi tudomány Geodézia Készítette: Jakab Csaba Lóránd.
ELMONDJUK TÖRTÉNETÉT BEMUTATKOZIK A PREMIER KOMMUNIKÁCIÓS IRODA.
A vállalati önkéntesség népszerűsítése Eger, június.
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
A KOMOLYZENEI CSR TRENDJEINEK HAZAI ÉS NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÁSA Ásványi Katalin PhD Egyetemi adjunktus.
Kultúra értelmező kéziszótár alapján három jelentés
CSR.
Márkaépítés 2015 konferencia Bőhm Kornél, Spindoc alapító Kommunikációs Hálózat.
PUBLIC RELATIONS Wekerle Sándor Üzleti Főiskola 2015/16-os tanév, II. félév Tóth Attiláné dr. első foglalkozás.
BYTE Projekt FP 7 Gergely László MBA NIIF Intézet Big Data 2016 Európában és a világban – nem csak a szakma, esettanulmányok is.
Közösségszervezés BA.
CSR.
Kereskedelmi Eszközök Specialista
Gazdálkodástudományi Szakmai Kollégium
Országos nagykereskedelmi menedzser
Sales Back Office Specialista Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
Információvédelem Menedzselése XX. Szakmai Fórum
EBSCO Information Services
Kooperatív Képzés - Avaya
A globalizáció - a globális világgazdaság
Előadás másolata:

PR, a bizalomépítés művészete „Dolgozz jól és beszélj róla!” Konczosné dr. Szombathelyi Márta

Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations) 10.Public Affairs, Goverment affairs és a lobbi 11.A PR szerepe a válságkezelésben (kríziskommunikáció) 12. Eseményszervezés, támogatás (szponzoráció,adományozás) 13.A PR szakma etikai előírásai és jogi szabályozása 14. A házi dolgozatok értékelése 1.Public Relations, a szervezeti kommunikáció része 2.PR-elméletek 3.A PR szakma története 4.A PR tevékenység tervezése, folyamata, értékelése 5.A PR tevékenység eszközei 6. A PR tevékenység részterületei 7.Belső kommunikáció (Internal PR) és külső PR (CSR)

3.A PR szakma története A PR szakma kezdetei, fejlődésének korszakai A magyar PR szakma története A PR szakma történetének kiemelkedő alakjai

A PR szakma előtörténete/1. A pr és a propaganda alapjai sokáig egybeestek A közvélemény befolyásolása egyidős a civilizációval Egyiptom i.e.2200. a fáraó tanácsadója, Ptah-hotep: „szükség van az őszinte és tényeken alapuló kommunikációra és a hallgatóság érdekében történő megnyilvánulásokra…” Mezopotámia i.e. 1800: terményekről szóló hirdetések Görögország i.e. V.sz: a közösség, a nép akaratának jelentősége (majd Szókratész, Platón, Arisztotelész) Nagy Sándor arany- és márványszobrai szerte a birodalomban Róma („Vox populi vox dei”) Julius Caesar i.e. I.sz: Acta Diurna – állampolgároknak készített hírlevél

A PR szakma előtörténete/1. Kereszténység Kommunikációs aktivitás Keresztelő szent János Evangelisták (Máté, Márk, Lukács, János): ugyanaz a történet más-más hallgatóságnak Mohamed próféta VI.sz, Korán Beszédek, írások, szimbólumok Középkor a keresztény világban a katolikus egyház vezető szerepe a kommunikációban (plébániák, kolostorok hálózata): keresztes hadjáratok, szónoklatok, lobbi, kormányzati kapcsolatok Sacra Congregatio de Propaganda Fide (1622, XV.Gergely pápa): a hit terjesztése a szó erejével

A korszerű PR szakma története/1. Az első vállalati PR osztály 1889, USA: Westinghouse cég Intézményi rendszer: 1900-as évek kezdete A 100 év történetének 5 szakasza (Franz M. Bogner szerint): „Manipuláció” (a hibák eltusolása, szépítgetés, bújtatott reklám) „Információ” egyirányú információáramlás, híradás, imázs növekvő fontossága) „Kommunikáció” (Kétirányú információáramoltatás, dialógus) „Konfliktus-menedzsment” (1970-es évek, a PR a vállalatvezetés fontos eszköze a szervezet és környezete közti konfliktusok feloldásában. Cél: konszenzusteremtés) „Alkalmazkodás” (jelenleg: beágyazódás a társadalomba)

Bogner-lépcsők 1. lépcső 2. lépcső 3. lépcső 4. lépcső 5. lépcső Manipuláció Információ Kommunikáció Konfliktus-menedzsment Környezeti integráció Ingyenreklám Mire vagy kiváncsi? Szervezeti és közérdek együtt: párbeszéd Proaktivitás: image-védelem Beágyazódás a társadalomba

A korszerű PR szakma története/2. A PR fogalom megjelenése mintegy 200 évvel előzte meg a marketingfogalom megjelenését 1756-ból való az első írásos emlék, amelyben az angol W. Blackstone már használta a PR fogalmát Rohamos fejlődése a XX. században indult meg A XX. század hajnalán az angol és amerikai vállalatok tulajdonosai - az ipari forradalom nagymérvű felfutása miatt - önelégültekké váltak. Csak saját érdekeiket vették figyelembe, s nem tanulmányozták a tömegek véleményét. Az elégedetlenség mindinkább növekedett. Sztrájk sztrájkot követett, és megindult a küzdelem a korrupció, a túlkapások és az üzleti körök visszaélései ellen. A tömegkommunikáció és a reklámtevékenység rohamos fejlődésnek indult.

A korszerű PR szakma története/3. 1900: megalakulnak az USA-ban az első sajtóügynökségek, majd reklámügynökségek, és ezeket követik az első PR konzultációs irodák Ivy Lee fiatal amerikai újságíró és riporter volt az első PR- tanácsadó, ő alkotta meg a PR - akkor még forradalminak számító - új munkamódszerét. Megbízói számára vállalta, hogy egy-egy témakörben megismeri a közönség véleményét, ill. törekszik az érdekelt közönség bizalmának megszerzésére. A népszerűsítési feladatok között szerepeltek különböző bánya- és vasúttársaságok, a Harward Egyetem stb. Ivy Lee végül Rockefeller tanácsadójaként dolgozott. 1914: Wilson elnök felállította az első kormányzati szintű PR szervezetet( Comittee on Public Information ). 1922: az első PR könyv. Edward Bernays volt az első, aki az új tevékenységről könyvet írt. Híres művében ( Crystallizing Public Opinion - A közvélemény kikristályosítása ) összefoglalta a PR elveit és legfontosabb módszereit.

A korszerű PR szakma története/4. 1923: az első tanfolyam (Edward Bernays kezdeményezésére) a New York-i egyetemen. Mind későbbi könyvei, mind egyetemi előadásai híresek voltak 1930-s évek: A PR széles körben elterjedt, a szakemberképzés is rendszeressé vált, miután megkezdték oktatását az amerikai egyetemeken. 1945 után Európában is megjelenik a PR Sorra alakulnak a szervezetek, szövetségek. A Nemzetközi PR Szövetség az IPRA Fontosabb szaklapok Európából: PR Revue ( Svájc ), Absatzwirtschaft ( Németország ), Werbung Publicite (Svájc), Up to Date ( Ausztria ), PR Journal ( Anglia )

A magyar PR szakma története 1960-as évek végén és a ‘70-es évek: a PR- szemlélet részkérdéseinek megjelenése: tömegkapcsolatok, közvélemény-formálás, közönségkapcsolatok, bizalomkeltés. 1991: A Magyar PR Szövetség megalakulása. 1996: a MÚOSZ Kommunikációs és PR Szakosztály megalakulása. Feladata között szerepel a PR- képzés is. 1970-es évek: a PR felsőfokú oktatása a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen. 1994 szeptemberétől : az első hazai PR tanszék a Külkereskedelmi Főiskolán, amely tanszék egyúttal tagja az UNESCO ORBICOM szervezetének, amely összefogja a világ kommunikációs tanszékeit. Az országban több egyetemen és főiskolán oktatják a PR ismereteket. PR vonatkozású cikkeket lehet olvasni az alábbi szaklapokban: Marketing és Menedzsment, PR Herald, PR Hírlevél (a Magyar PR Szövetség belső lapja).

A PR felértékelődésének és a téma aktualitásának okai Verseny-centrikus piacgazdasági változások és fejlődési folyamatok Megszűnnek a kényelmes pozíciók, a sikerért komolyan meg kell küzdeni Alapvetően más, újfajta, piacorientált vezetői gondolkodásmódot , munkatársi kapcsolatot és viszonyt, modern szemléletű személyzeti munkát feltételez A hazai társadalmi, politikai és gazdasági történések a napi érdeklődés középpontjába állítják a nyilvánosság, a kommunikáció kategóriáit is A PR tevékenység kitágult hatókört és széles értelmezést kíván. Ma már nemcsak vállalatok és intézmények, de a nemzetgazdaságok makroszintű irányító szervezetei is érdeklődnek iránta, gyakorlati munkájuk hatékonyság-javításának eszközét látják benne

A PR szakma történetének kiemelkedő alakjai Ivy Lee az első PR- tanácsadó Edward Bernays az első, aki az új tevékenységről könyvet írt Arthur W. Page 1927: alelnök, az első PR igazgató egy profitorientált cégnél

Esettanulmány A Gyagilev balett Amerikában