Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”"— Előadás másolata:

1 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!” Konczosné dr. Szombathelyi Márta

2 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 1 Tananyagbeosztás ^1.Public Relations, a szervezeti kommunikáció része ^2.PR-elméletek ^3.A PR szakma története ^4.A PR tevékenység tervezése, folyamata, értékelése ^5.A PR tevékenység eszközei ^6. A PR tevékenység részterületei ^7.Belső kommunikáció (Internal PR) és külső PR tevékenység (CSR) ^8.Hírnév, imázs ^9.Sajtókapcsolatok (Media Relations) ^10.Public Affairs, Goverment affairs és a lobbi ^11.A PR szerepe a válságkezelésben (kríziskommunikáció) ^12. Eseményszervezés, támogatás (szponzoráció,adományozás) ^13.A PR szakma etikai előírásai és jogi szabályozása ^14. A házi dolgozatok értékelése

3 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 2 11.A PR szerepe a válságkezelésben (kríziskommunikáció) ^Fogalomértelmezések ^A válságok csoportosítása vA válság súlyossága, jellege, kontrollálhatóság szerint vKemény és puha válságok ^Válsággörbe és a válság szakaszai ^Válságkezelés vVálságterv vVálságkommunikáció vA médiával való kapcsolattartás válság esetén ^Katasztrófakommunikáció

4 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 3 Fogalomértelmezések/1. ^Rokon fogalmak vGond, probléma, veszély, konfliktus, krízis, katasztrófa, ^Válság vAz egyén, a csoport, a szervezte életében megnyilvánuló súlyos zavar, nehéz helyzet, amelynek kimenetele jó vagy rossz egyaránt lehet ^Kapcsolódó fogalmak vVálságtünet, válsággóc, válsághelyzet, válságmenedzsment, kockázatmenedzsment, válságkommunikáció stb. ^A válság veszélyeztethet vEmberi életet vSzociális jólétet vGazdasági stabilitást vA környezet egyensúlyát vKulturális integritást

5 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 4 Fogalomértelmezések/2. ^A válságot lehet kezelni, ha elfogadunk 3 szabályt: vA válság elkerülhetetlen vA válságra fel lehet készülni vA válságmenedzselés minden vezető tevékenységének szerves része ^Katasztrófa vHirtelen alakul ki vVégzetes vTömegesen érinti a lakosságot (tulajdon, egészség, élet) vTetemes anyagi kárral párosul, vagy következményeik helyreállítása igényel jelentős anyagi áldozatot vKülönleges intézkedések szükségesek vA legnagyobb média publicitást kapja

6 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 5 A katasztrófa típusai ^Természeti vFöldrengés, árvíz, járvány, viharkár, jégeső, földcsuszamlás, tömeges étel-, levegő-, víz-, termőföldszennyezés ^Technikai/technológiai vIpari vagy közlekedési baleset, tűzeset, robbanás, radioaktív sugárzás ^Társadalmi vTerrorizmus, háború ^Totális vValamennyi együtt

7 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 6 A válságok típusai ^A válság súlyossága szerint vProblematikus, kritikus, válságos, katasztrofális ^A válság érintettjei szerint vEgyéni, közösséget érintő, országos, regionális, globális ^A válság eredete szerint vTechnológiai, rosszindulat okozta, konfrontációból adódó, vállalatvezetési hiba okozta, előre nem látható esemény ^A válságot elszenvedő szervezet szempontjából vBelső és külső válság ^A válság menedzselhetősége szerint vKemény és puha válság ^A válság időtartama szerint vGyors, elhúzódó, ciklikus

8 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 7 A válságok típusai Kemény válságok ^Természeti katasztrófák ^Bankcsődök ^Közúti szerencsétlenségek ^Emberrablások ^Termékhamisítások ^Vegyi szennyeződések ^Tüzek, robbanások, épületek összeomlása (erős hatású, hirtelen kialakuló, komoly veszély) Puha válságok ^Munkabeszüntetések ^Sikkasztások ^Zsarolási kísérletek ^Megvesztegetések ^Pereskedések (lassan, hosszú időn keresztül, nem haláleset, nehéz kezelni)

9 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 8 Reagálás a válságra ^A PR iroda irányít ^„Jobb a nyilvános temetés, mint szekrényben rejtegetni a csontvázakat” ^Egyeztetett nyilatkozat ^A válságkezelés alapelvei (Grunig) vKapcsolattartás elve vFelelősség elve vKözzététel elve vSzimmetrikus kommunikáció elve ^A sajtó kezelése vIrányított forma w Saját médiaeszközök, tömegkommunikáció vNem irányított forma w A sajtó érdeklődése


Letölteni ppt "SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések