Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

Marketing mix Holt (1995).
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Eladásösztönzés (Sales promotion)
A direkt marketing fogalma
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A TURISZTIKAI TERMÉK FELÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ A BRIT PIACON.
A vállalkozások környezete
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
Marketingkommunikáció
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
(1) A marketingkörnyezet
Közönségkapcsolat (public relations)
Személyes eladás (personal selling)
A kommunikációs mix elemei
Személyes eladás (personal selling)
Kommunikációs politika
Közönségkapcsolatok (PR)
Marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
A marketing mix, a marketingkörnyezet és a piac
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
SZEMÉLYZETI MARKETING
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Reklámozás, Public Relations
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
Marketing eszközrendszere
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Sponsorare necesse est
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkommunikáció
A marketingkörnyezet elemzése
Hiszünk minden egyes ügyfél fontosságában. Minden egyes vásárlásuk, látogatásuk fontosságában. Annak részleteiben, ahogyan Ők ezt megélik. Kiváló ügyfélkiszolgálás.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
Termék & Márka Kopcsay László.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Marketing alapok Kopcsay László.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
2/18/2018 Marketingterv Név.
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Előadás másolata:

Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció Jogász-közgazdász szak Budapest, 2006/2007. I. félév

Főbb témakörök Kommunikáció – marketingkommunikáció, alapfogalmak, összefüggések; A kommunikáció és a márka összefüggései; Az innováció hagyományos és új értelmezései; Belső kommunikáció – humánmarketing; A kommunikáció és az információs rendszer összefüggései; On-line kommunikáció.

A vállalat piaci környezete (Kotler) Gazdasági Természeti Politikai és jogi Versenytársak Termelők Vállalat Piaci Fogyasztók közvetítők Közvélemény Technológiai Társadalmi és kulturális Demográfiai

Négytényezős marketing mix („4P”) TERMÉK (jellemzők, választék, forma, márkanév, csomagolás, méret, szolgáltatás, garancia, visszavétel) ÁR (katalógusár, engedményes árak, részletfizetési kedvezmények, a törlesztés időtartama, hitelfeltételek) Hely (csatornák, hálózatsűrűség, elhelyezkedés, készlet, szállítás) PROMÓCIÓ (reklám, személyes eladás, vásárlásösztönzés, direkt marketing, PR)

Kommunikáció és …? Kommunikáció Metakommunikáció (megjelenés, viselkedés, vásárlási szokások stb.) Információ Infokommunikáció (megváltozott platform, megváltozott kommunikációs szokások…)

Kommunikációs döntések Vállalaton belüli relációk Tulajdonos(ok) – alkalmazottak Vezetők – beosztottak Stratégia – taktika Vállalaton kívüli relációk Beszállítók – vevők –egyéb partnerek Marketingkommunikáció

A szervezeti szintű kommunikáció fő jellemzői szervezeti célok megvalósításának stratégiai fontosságú irányítási eszközrendszere; a szervezet iránti bizalom kiépítése, ápolása; hangsúly a kapcsolatszervezésen; tartalma a szervezet filozófiájától, küldetésétől függ; formája, stílusa a szervezet referencia névjegye; megjelenik a márka, mint kommunikációs eszköz.

A „Versenyképesség 3P modellje” A fejlett gazdaságban, a változó környezethez való folyamatos alkalmazkodás miatt, az egyes vállalati versenyképességi faktorok szükségképpen átértékelődnek.     Product termék termékpolitika Innováció Price ár A termékpolitika részeként kezelhető értékesítés-poltika Vállalati kapcsolatok Place hely Promotion promóció kommuniká-ciós politika Vállalati kommunikáció   A „Versenyképesség 3P modellje” (saját modell)

Ipari/szervezeti piac Kínálati lánc (értéklánc, ellátási lánc, az áru útja) példa: autógyártás Közvetett beszállítók: Du Pont Autógyártók: FORD, OPEL Dealerek, közvetítők Autó- vásárlók: személyek, családok Közvetlen beszállítók: Pirelli Flotta- vásárlók: Hertz, Avis Fogyasztói piac Ipari/szervezeti piac

A termék életciklusa

A kommunikáció lényege Ki vagy mi küld információt? Kinek szól? Mit közöl az üzenet? Hogyan és hol jelenik meg? Milyen az üzenetközlés hatékonysága?

A kommunikáció általános modellje Információ forrás (Adó)   kódolás Üzenet (Csatorna) dekódolás Címzett (Vevô) Zajforrás (zavarás) Visszacsatolás Visszacsatolás

Marketing kommunikáció I. Kommunikációs mix elemek: Reklám (nyomtatott és egyéb, médiumok); Értékesítés ösztönzés; PR; Direkt marketing; Személyes eladás.

Marketing kommunikáció II. AIDA modell; Reklámüzenet; Időzítés; Hatékonyság vizsgálat.

A kommunikációs eszközök fontossági   A kommunikációs eszközök fontossági sorrendje Fogyasztási cikkek piaca Termelôeszközök piaca reklám értékesítés ösztönzés DM személyes eladás Public Relations

Reklám-kategóriák Informatív, meggyőző, emlékeztető vs. életgörbe! Push és pull stratégiákhoz kapcsolódó: PUSH: nagykerek.-nek, piaci közvetítőknek: jutalék, személyes eladás ösztönzése, közös reklámkampányok stb. PULL: reklám és sales promotion eszközök (mass marketing)

Szolgáltatási kerék Elégedett fogyasztó Alacsonyabb dolgozói elvándorlás Kevesebb fogyasztói panasz Magasabb dolgozói elégedettség Magasabb profitráta

Vásárlási döntés és a vevőelégedettség összefüggése Problémafelismerés (észlelt szükséglet) Információ keresés Értékelés Döntés Vásárlás Elégedettség/elégedetlenség