Közönségkapcsolat (public relations)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
CORPORATE IDENTIY (C.I.)
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Marketing-kommunikáció
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
MARKETING.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
DPR kommunikáció alapelvei
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
A szolgáltatásmarketing sajátosságai
A szolgáltatásokról.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Reklám.
Közönségkapcsolatok (PR)
A személyes részvétel előnyei Legyünk jelen! Piac & Profit Demcsák Mária alapító főszerkesztő.
A TURISZTIKAI TERMÉK FELÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ A BRIT PIACON.
Corporate Identity a szállodaiparban
Marketingkommunikáció
A könyvtár marketing stratégiája
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Teljesítménymenedzsment
REKLÁM ötletek, termékek, szolgáltatások bármilyen, beazonosítható szolgáltató (szponzor) által fizetett, nem személyes bemutatása és népszerűsítése azonosítható.
MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ
A kommunikációs mix elemei
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
Személyes eladás (personal selling)
A kommunikációs mix elemei
Személyes eladás (personal selling)
Szemeszter vázlat (1. órán)
Kommunikációs politika
Közönségkapcsolatok (PR)
Marketingkommunikáció
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Reklámozás, Public Relations
tevékenység a könyvtárban
Public relations/ learning community relations tevékenység az iskolai könyvtárban.
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
Marketing mix.
Vállalati arculat.
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
KOMMUNIKÁCIÓS DILEMMÁK ÉS MEGOLDÁSOK A Sopron Régió Csatornázási és Szennyvíztisztítási Program tapasztalatai alapján március 17.
Sponsorare necesse est
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
Hiszünk minden egyes ügyfél fontosságában. Minden egyes vásárlásuk, látogatásuk fontosságában. Annak részleteiben, ahogyan Ők ezt megélik. Kiváló ügyfélkiszolgálás.
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
Marketing alapok Kopcsay László.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Reklám (advertising).
Előadás másolata:

Közönségkapcsolat (public relations) A kommunikációs mix elemei

Marketingkommunikációs mix reklám (advertising) személyes értékesítés (personal selling) vásárlásösztönzési eszközök (sales promotion) közönségkapcsolat (PR) direkt marketing (DM)

Közönségkapcsolat intézményi marketingkommunikáció, ami nem eladási célú üzeneteket, eszközöket, tevékenységeket tartalmaz a külső PR céljai: ismertség, bizalomkeltés, elfogadás, kedvező imázs az érintettek körében a belső PR céljai: a szervezet és munkatársai, tulajdonosai jó viszonyának elősegítése előnyei a közönség objektívebbnek tekinti más információknál (főként a tömegkommunikációnál) a legolcsóbb kommunikációs eszköz Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena. 227. oldal

Érintettek (stakeholder) vevők szállítók kereskedők más üzleti partnerek potenciális befektetők sajtó tágabb közvélemény ...

A szervezeti imázs a külső és a belsőérintettek, a „közönség” tudatában élő kép vélemények értékítéletek szervezeti törekvés ismertség számukra kívánatos kép kialakításának elősegítése > elsősegíti a vásárlók megnyerését, megtartását

Imázsvizsgálat helyzetelemzés milyen kép él a közönségben rólunk mennyire ismert sose hallottam róla valamit hallottam róla kicsit ismerem elég jól ismerem nagyon jól ismerem mennyire kedvelik (utóbbi 3 esetén) egyáltalán nem kedvelem nem nagyon kedvelem közömbös valamelyest kedvelem nagyon kedvelem

Imázs kialakítása formális eszközökön keresztül nem formális eszközökkel szolgáltatások kiváló minősége innovációra törekvés vevői problémákra figyelés törvénytisztelő magatartás környezetvédelmi követelményekhez való pozitív viszony...

A szervezeti arculat szervezeti imázs része CI = egyedi arculat kialakítása (CI - Corporate Identity) vizuális elemei logó (emléma) tárgyi tartozékok épület, levélpapír, névjegykártya... személyzet öltözködés, stílus rögzíthető az ún. arculati kézikönyvben

A PR eszközei kommunikációs anyagok és elektronikus kommunikáció éves jelentés, cégújság, brosúra, honlap... rendezvények, események sajtótájékoztató, szeminárium, bemutató, kiállítás, évfordulós ünnep hírek a sajtóban szervezetről, vezetőiről szóló rendszeres társadalmi elvárásoknak való megfelelés szponzorálás (reklám), mecenatúra (támogatás), jótéonyság, környezetvédő magatartás, lobbizás eseménymarketing különleges rendezvények: művészeti, szórakoztató, jótékonysági, sportrendezvények belső vagy külső közönség számára

Példák a konzultáción Arculati kézikönyv bemutatása Elektronikus bemutató a Balaton új imázsának kialakításáról

Gyakorló feladat

Csoportmunka Az előzetes felmérések szerint Egerben és környékén csak nem ismerik a folyóirat olvasó szolgáltatást. Tervezze meg a kedvező imázs kialakításnak lépéseit az elkövetkezendő 2 évben! Érveljen a lépések mellett!

Felhasznált irodalom Forgó Sándor (2001): Kommunikációelmélet. Üzleti kommunikáció. Médiainformatikai kiadványok. EKF Líceum Kiadó, Eger. Lackó L. Balázs - Zsom László (2004): Sales&Marketing Szakszótár. Angol - magyar - angol. KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Sándor Imre (2006): A marketingkommunikáció kézikönyve. Aula, Budapest. Veres Zoltán (2003): Szolgáltatásmarketing. KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Vágási Mária (2007): Marketing - stratégia és menedzsment. Alinea, Budapest.