Vásárlásösztönzés (sales promotion)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Eladásösztönzés (Sales promotion)
A direkt marketing fogalma
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
MARKETING.
DPR kommunikáció alapelvei
A szolgáltatásmarketing sajátosságai
A szolgáltatásokról.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Reklám.
Értékesítési csatornák
Reklámok a médiában Magyari Alexandra.
Személyes eladás az Avon Cosmetics Hungary Kft esetében
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
Marketingkommunikáció
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
REKLÁM ötletek, termékek, szolgáltatások bármilyen, beazonosítható szolgáltató (szponzor) által fizetett, nem személyes bemutatása és népszerűsítése azonosítható.
A kommunikációs mix elemei
Közönségkapcsolat (public relations)
Személyes eladás (personal selling)
A kommunikációs mix elemei
Személyes eladás (personal selling)
Kommunikációs politika
Marketingkommunikáció
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
Szeretettel köszöntöm az Etikus cégek üzleti fórumán megjelenteket!
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Reklámozás, Public Relations
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
Sponsorare necesse est
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
Termék & Márka Kopcsay László.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Pénzügyi-számviteli mutatók
Torma Dorisz május 29. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Marketing alapok Kopcsay László.
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
Az üzletek operatív működtetése
Beszerzések hatékonyság növelése
2/18/2018 Marketingterv Név.
Országos nagykereskedelmi menedzser
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Értékesítés, kereskedelem
Reklám (advertising).
Előadás másolata:

Vásárlásösztönzés (sales promotion) A kommunikációs mix elemei

Marketingkommunikációs mix reklám (advertising) személyes értékesítés (personal selling) vásárlásösztönzési eszközök (sales promotion) közönségkapcsolat (PR) direkt marketing (DM)

Vásárlásösztönzés célja: időlegesen több termék vagy szolgáltatás értékesítése a vevőket vásárlásra ösztönzik az értékesítés növelésére terelődik a hangsúly sokszor ellentétes érdekű a reklámmal szemben Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena. 227. oldal

A vásárlásösztönzés jellemzői előnye: rövid távú, gyors, mérhető hatás kiaknázható a pillanatnyi előny a fogyasztónál (a márkahűségnél erősebb) általában alacsonyabb költségű, mint a reklám hátránya az értékesítés növelésén túl nyereségesnek is kell lennie rövid távú érdekeket tart szem előtt nem számít pl. a márkaimázs szolgáltatásfajtánként eltérő eszközök

Vásárlásösztönző eszközök eladószemélyzet ösztönzése szolgáltatásnál frontszemélyzet vevőket ösztönző eszközök eladáshelyi vásárlásösztönző eszközök kereskedők (viszonteladók) szolgáltatásnál ritkán fordul elő az eszközök korlátozott alkalmazása kiállítások, vásárok Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena. 224. oldal

Frontszemélyzet ösztönzése forgalmi jutalék verseny prémium munkakörnyezet Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena. 224. oldal Képek forrása: http://www.7torony.hu/scroll.php?u=1517 forgalmi jutalék, prémium munkakörnyezet: olvasószoba

Vevőket ösztönző eszközök árkedvezmények fizetéskor akció mennyiségi hirdetésben, vásárláskor kupon bónusz fizetés után (gyártó fizeti) ajándék fizetésnél, verseny, sorsolás, játék után eszközei: bónusz, pont, tárgy ingyenes kipróbálás (megismertetés) márkaklubok tagjai számára árkedvezmény, ajándék ajándékkártya Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena. 224. oldal A kép forrása: http://www.hbmk.hu/szolgaltatas/szolgaltatas.html

Eladáshelyi ösztönzés kirakat plakát feliratok bemutatók terméknél vevőáramlás rögzítése impulzus- vásárlás a pénztárnál Kiállítás a Somogyi-könyvtárban Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena. 224. oldal A kép forrása: http://farm3.static.flickr.com/2303/2054755806_e87b8e0a61.jpg?v=0 http://szegedma.hu/hir/2009/07/%E2%80%9Eokumenere-vezerlo-kalauz%E2%80%9D-a-somogyiban/ Bemutató: szakkönyvvásár

Kereskedők ösztönzése a kereskedők jelenléte a szolgáltatásoknál nem jellemző ha a gyártó terméket ad el, akkor a kereskedők (viszonteladók) a következőképpen ösztönözhetők mennyiségi árengedmény ingyenes áruminták termékbemutatók ajándékok, kereskedők képzése tárolóeszközök biztosítása segítség az eladótér kialakításában kereskedőknek szóló reklám közös reklám a kereskedőkkel polcpénz átvállalása számítógépes kapcsolattal gyors rendelés fizetési feltételek enyhítése Vágási (2007): Marketing- stratégia és menedzsment, Aliena. 224. oldal

Kiállítás, vásárok nem valóságos piac fő funkciója közönség lehet iparág(ak)eredményeiket nemzeti vagy nemzetközi téren bemutassák közönség lehet szűkebb szakmai tágabb nagyközönség részvételi célok új termék, eljárás bemutatása új üzleti kapcsolatok, régiek ápolása tájékozódás (versenytársakról, szakami irányvonalakról) eladő és vevő közvetlen találkozása (kereskedő nélkül) szervezeti imázs ápolása sajtókapcsolat koncentrált reklámtevékenység

Vásárlásösztönzés folyamata tervezés célok meghatározása felkészülés: érintettek meghatározása milyen szolgáltatásra terjedjen ki mekkora mértékű legyen az előny ösztönzés, támogatás formája (eszközök meghatározása) költségvetés a hirdetés lehetősége reklámüzenet tervezése médiaválasztás (üzenet forrása) informálás, hirdetés időzítés időtartam, kezdete, vége megvalósítás előzetes teszt (esetleg) > tervmódosítás? vásárlásösztönzés kivitelezése ellenőrzés, értékelés hatékonyság vizsgálata (feedback)

A vásárlásösztönzés online eszközei

Az online marketing eszközei vevőket ösztönző eszközök honlap internetes jegyrendelés kedvezményesen játékok, tesztek kitöltésével kedvezmények (szak)dolgozat készítéshez tanácsok kedvezményekről értesítés kommunikációs lehetőségek író, költő, színész, sportoló válaszai egy fórumban, chaten vagy e-mailben e-mailben kedvezmények a rendezvényeken a regisztrált olvasók részére

Gyakorló feladat

Csoportmunka A vásárlásösztönzés lépéseit tervezze meg az alábbi esetben: A hang- és videotár kihasználtságának növelése

Felhasznált irodalom Forgó Sándor (2001): Kommunikációelmélet. Üzleti kommunikáció. Médiainformatikai kiadványok. EKF Líceum Kiadó, Eger. Lackó L. Balázs - Zsom László (2004): Sales&Marketing Szakszótár. Angol - magyar - angol. KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Sándor Imre (2006): A marketingkommunikáció kézikönyve. Aula, Budapest. Veres Zoltán (2003): Szolgáltatásmarketing. KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Vágási Mária (2007): Marketing - stratégia és menedzsment. Alinea, Budapest.