Marketingmenedzsment 2008

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tökéletes verseny Közgazdaságtan 10. hét.
Advertisements

Marketing mix Holt (1995).
Szirmai Andrea PhD hallgató 2005.
ELEKTRONIKUS KERESKEDELEM
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Termék és márka politika
Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka
Az árpolitika (ismétlés) Marketing-mix Ár fogalma Árpolitika
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások
Versenyelemzés 8.fejezet.
Tökéletes verseny és monopólium
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Piaci korlátok.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Vállalattal kapcsolatos fogalmak
Bevezetés a közgazdaságtanba2006/2007. tanév, 1. félév 3. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
1 Bevezetés a közgazdaságtanba I.2006/2007. tanév, 1. félév 5. előadás A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
A kurzus programja Dátum Témakör november 10.
A külső környezet elemzése
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
(1) A marketingkörnyezet
Költségelemzés, költséggazdálkodás
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Marketing BA 2. Az árpolitika alapjai
Célköltségszámítás (Target costing)
KOCKÁZAT – HOZAM.
A marketing alapjai.
Marketing mix.
A fedezeti pont szerepe a távhőszolgáltatásban
Kérdések a második zh-hoz
Gyakorló feladatok Mikroökonómia.
Árképzési gyakorlat 8. szeminárium
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Költségek, költségfüggvények
Nyereség, fedezetei pont fedezeti hozzájárulás
Gazdasági időtávok A közgazdasági időtávok arra utalnak, hogy milyen módon képes a vállalat reagálni a piaci eseményekre.
I. Vállalatalapítás.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Gépészmérnöki kar BSc Levelező képzés szeptember-október
Termék & Márka Kopcsay László.
ÁRBEVÉTEL ÉS PROFIT, FEDEZETI PONT ÉS ÜZEMSZÜNETI PONT
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Ár, árstratégiai döntések
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Az árképzés szempontjai
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Mintacím szerkesztése Nemzetközi és interkulturális marketing Árpolitika Oktató: Eisingerné Balassa Boglárka Nemzetközi és interkulturális marketing Árpolitika.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Monopolisztikus verseny, Oligopólium
Marketing I. 7. előadás Árpolitika
2/18/2018 Marketingterv Név.
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
ÁRPOLITIKA.
Költségek és költséggörbék
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Üzleti terv bemutatása
Kapacitástervezés.
Szirmai Andrea PhD hallgató 2005.
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Cégnév Üzleti terv.
Előadás másolata:

Marketingmenedzsment 2008 (4) Árpolitika Marketingmenedzsment 2008

Az ár szerepe a marketing mixben Jövedelmezőség (a jövedelem P-je) Rugalmasság (legrugalmasabb P) Promóció (promóciós eszköz is) Célpiac-árstratégia (differenciált árstratégia) Pozicionálás (az ár a minőség fokmérője a vevő szemében)

Árat befolyásoló tényezők (1) Belső tényezők Marketingcélok Marketing mix stratégia (target costing / nonprice position) Költségek Szervezeti megfontolások (2) Külső tényezők Kereslet természete Verseny Egyéb környezeti tényezők tovább

Rövid távú költségek: rezsi és változó költségek vissza

Átlagköltség hosszú távon vissza

Vevőorientált árképzés $ → ???

Ár-kereslet kapcsolat Milyen esetekben érdemes árat emelni? Egyedi a termék Jó minőségű, presztízs termékről van szó Kevés a helyettesítő termék, vagy nem könnyű a minőségüket felmérni A termék ára jövedelmükhöz képest jelentéktelen P Q Demand Rugalmatlan kereslet Rugalmas kereslet

Árazási stratégiák Kötség-alapú: Érték-alapú: Versenytárs-alapú Költség-plusz árazás (egységktg+árrés) Fedezeti-pont elemzés Érték-alapú: Value pricing Every Day Low Price (EDLP) High-low pricing Versenytárs-alapú

Cost-plus Pricing (unit cost + markup) VC=$10.0 FC=$300.000 Elvárt forgalom: 50.000 db 1 toaster ktge: $10+($300e/50edb)=$16 20% nyereség esetén az eladási ár: $16/(1-0,2)=$20 50%-os viszonteladói részesedés esetén: P=$40 Probléma: Mi történik ha csak 30e db toastert tudunk eladni $20 nagykeráron??? → emelni kell a nagykerárat !? vissza

Fedezeti (nem ráfizetéses) pont elemzés (Break-Even Analysis) Adott áron mennyi terméket kell eladni, hogy legalább a ktgek megtérüljenek Fedezeti mennyiség (TR=TC) → FC/(P-VC) Kérdés: Különböző árak mellett mekkora a fedezeti mennyiség, a kereslet, az összbevétel, az összktg? vissza

Árazási stratégiák új termék bevezetése esetén Market-Skimming Pricing (lefölöző) Magas kezdeti ár Market-Penetration Pricing (behatoló) Alacsony kezdeti ár

Termék mix árazási stratégiák Product Line Pricing (termékvonal árazás) Optional-Product Pricing (opcionális termék árazás) Captive-Product Pricing (rabul ejtő termék árazás) By-Product Pricing (melléktermék árazás) Product Bundle Pricing (termékcsomag árazás)

Alkalmazkodó stratégiák Diszkont árazás Bizonyos feltételek esetén vagy időszakosan Engedményes árazás Engedmény a marketing közvetítőknek Szegmentált árazás Pszichológiai árazás Árkategóriákban gondolkodunk Promóciós árazás Loss leaders Egy „referencia árat” veszünk alapul Földrajzi árazás FOB Uniform árazás Bázispont árazás Fuvar-átvállalás Nemzetközi árazás Ugyanolyan ár Eltérő árak