A nyelv megismerése mint Kommunikációs eszköz A tanulás eszköze Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről A társadalom belső kohéziójának alapja a nyelv Szóbeli és írásbeli kommunikáció képessége: ideértve a hangzó és az írott szövegek mellett az audiovizuális közlés és az internet, CD- ROM, mobilkommunikáció eszközeinek ismeretét
Folyamatos fejlődés nyomon követése Különféle szövegműfajok normáinak, a morális, esztétikai és kulturális elvárások ismerete Irodalmi művekkel folytatott aktív párbeszéd Interdiszciplinaritás! Nyelv és irodalom összefonódása
1. Beszédkészség, szóbeli szövegek megértése, értelmezése és alkotása 2. Olvasás, írott szöveg megértése 3. Írás, szövegalkotás 4. A tanulási képesség fejlesztése 5. Anyanyelvi kultúra, ismeretek az anyanyelvről 6. Irodalmi kultúra, irodalmi művek értelmezése 7. Az ítélőképesség, az erkölcsi, esztétikai és történeti érzék fejlesztése
Önkifejezés Megértés Önálló produkció Változatosság Magabiztos fellépés
Értő hangos és néma olvasás Szerzői álláspont azonosítása Alkalmazni tudás Eltérő műfajok, témák értelmezése
írástechnika, olvasható betűformák, esztétikus íráskép, lényegkiemelő, áttekinthető jegyzetelés és vázlatkészítés, biztos, problémaérzékeny helyesírás műfajokhoz kötődő hagyományok, nyelvi- stilisztikai és kommunikációs jellegzetességek szerepének felismerése és kreatív alkalmazásuk saját írásműben saját álláspont megfogalmazása
Az alapműveltség elsajátításához szükséges tudás megszerzésének és feldolgozásának csoportos és egyéni technikái, e technikák megismerése, használatuk gyakorlása.
A mai magyar nyelv árnyalt és igényes használatához szükséges nyelvtani ismeretek elsajátítása A szövegre, annak felépítésére, működésére, jelentésére és stílusára vonatkozó ismertek A nyelvi kultúra fejlesztése
3 X 7 fős csoportok TÉMÁK: KÖNYVTÁRHASZNÁLAT MESE, TÖRTÉNETMONDÁS DRÁMAJÁTÉKOK Csoporton belül minden fejlesztési feladat jelenjen meg alsó, felső és középiskolai szinten. Egyéni időbeosztás Portfólió!