2011. 01. 03..  A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Advertisements

A magyar irodalom és nyelvtan vizsga a 8. évfolyamon
Tájékoztató a kötelezően választható szakirányokról és specializációkról Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A kulcskompetenciák.
Életvitel és gyakorlati ismeretek. Célok  Tanításának fő célja hogy olyan ismereteket adjon, mely megalapozza a tanulókban a technikának.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Informatikai Szaknyelvi Vizsga
Könyvtárhasználati verseny
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Új utak és lehetőségek a középiskolások
„Let’s speak!” angol nyelvi diákkör Jónás Lászlóné.
A munka világával kapcsolatos tudás
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Az olvasás olyan piknik, ahová a szerző hozza a szavakat,
A tömegkommunikáció hatása a nyelvre és a gondolkodásra
XVI. Apáczai-napok Tudományos Konferencia Győr, október 26.
Feladatírói tréning Történelem. Dr. Dárdai Ágnes, PhD pte
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Történelemtanár képesítési követelményei Kaposi József szeptember.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
A kommunikáció nem nyelvi kifejezőeszközei
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
vizuális kommunikáció
A szövegértési feladatok összeállítása
A szövegértési feladatok összeállítása
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Elégedett ügyfél – sikeres üzlet Terjesztési konferencia Disicimus Üzleti Akadémia 2004.május 28.
Gyermekvilág régen és ma
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
A NYANYELVI ISMERETEK ÉS KOMMUNIKÁCIÓ FEJLESZTÉSE A T EHETSÉGHIDAK P ROGRAMBAN Abaújszántó, május 22. Tehetségnap Vezető fejlesztő: Nagy Ottóné Fejlesztő:
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
Germanisztika (német) alapszakos képzés
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
Az alsó tagozatos kerettantervekről
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
TÁMOP B-13/ "Köznevelés az iskolában" c. projekt Módszertani Innováció modul Mentoráló intézményi program „ DIA-MOND – szövegértést fejlesztő,
A Francia Tanszék 50 kredites képzési formái az alapképzésben (BA)
1 Übersetzungswerkstatt. Ein praxisorientiertes Übungsbuch Szerzők: Csatár Péter, Farkas Orsolya, Iványi Zsuzsanna, Molnár Anna, Barna János (Debreceni.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Új tanulási formák adaptálása jó gyakorlat jelleggel Felkészülés a kompetencia alapú érettségi vizsgára.
A magyar nyelv és irodalom Készítette: Raátz Judit és Sályiné Pásztor Judit Szolnok–Budapest és 16.
4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával 4.osztály Elemzés az elsajátítási szintek összehasonlításával
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
Az anyanyelvápolás szerepe a modern kommunikációban
BEMENETI KOMPETENCIAMÉRÉS:
A mozgókép kultúra és médiaismeret tantárgy lehetőségein keresztül
ERASMUS PLUS TANÁRI MOBILITÁS Szalóki Csilla
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának alapja a nyelv  Szóbeli és írásbeli kommunikáció képessége: ideértve a hangzó és az írott szövegek mellett az audiovizuális közlés és az internet, CD- ROM, mobilkommunikáció eszközeinek ismeretét

 Folyamatos fejlődés nyomon követése  Különféle szövegműfajok normáinak, a morális, esztétikai és kulturális elvárások ismerete  Irodalmi művekkel folytatott aktív párbeszéd  Interdiszciplinaritás!  Nyelv és irodalom összefonódása

 1. Beszédkészség, szóbeli szövegek megértése, értelmezése és alkotása  2. Olvasás, írott szöveg megértése  3. Írás, szövegalkotás  4. A tanulási képesség fejlesztése  5. Anyanyelvi kultúra, ismeretek az anyanyelvről  6. Irodalmi kultúra, irodalmi művek értelmezése  7. Az ítélőképesség, az erkölcsi, esztétikai és történeti érzék fejlesztése

 Önkifejezés  Megértés  Önálló produkció  Változatosság  Magabiztos fellépés

 Értő hangos és néma olvasás  Szerzői álláspont azonosítása  Alkalmazni tudás  Eltérő műfajok, témák értelmezése

 írástechnika,  olvasható betűformák, esztétikus íráskép, lényegkiemelő, áttekinthető jegyzetelés és vázlatkészítés, biztos,  problémaérzékeny helyesírás  műfajokhoz kötődő hagyományok, nyelvi- stilisztikai és kommunikációs jellegzetességek  szerepének felismerése és kreatív alkalmazásuk saját írásműben  saját álláspont megfogalmazása

 Az alapműveltség elsajátításához szükséges tudás megszerzésének és feldolgozásának csoportos és egyéni technikái, e technikák megismerése, használatuk gyakorlása.

 A mai magyar nyelv árnyalt és igényes használatához szükséges nyelvtani ismeretek elsajátítása  A szövegre, annak felépítésére, működésére, jelentésére és stílusára vonatkozó ismertek  A nyelvi kultúra fejlesztése

3 X 7 fős csoportok TÉMÁK: KÖNYVTÁRHASZNÁLAT MESE, TÖRTÉNETMONDÁS DRÁMAJÁTÉKOK Csoporton belül minden fejlesztési feladat jelenjen meg alsó, felső és középiskolai szinten. Egyéni időbeosztás Portfólió!