A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Komplex Instrukciós Program
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A pedagógiai program Érd,
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Az egyéni fejlesztési terv
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Kompetensek lettünk? június 27..
Integráló iskolák a közoktatásban
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
A tehetségtantervek készítésének módszertana
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Varga Noémi Judit. Mi köze a szövegnek a matematikához?
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
Dramatikus technikák alkalmazása a tanári munkában Fodor Gábor 2009.
Kutyás terápia alkalmazása szegregált intézményekben Köböl Erika gyógypedagógus, terápiáskutya-felvezető, habilitációs kutya kiképző, AURA Segítő Kutya.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
Álmodtunk egy iskolát magunknak
XIX. századi költők a Facebookon
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Új tendenciák a történelem-tanításban
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
KRE-AKTÍV motivációs projekt
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
ERASMUS PLUS TANÁRI MOBILITÁS
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen

A Storyline –didaktikai módszer, angolszász eredetű, mely alkalmazható a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelés-oktatásában, terápiás jellegű foglalkozásokon egyaránt.

Storyline –módszer általános jellemzői Az ismeretátadás integrált módon történik. Különböző tantárgyakat hoz össze egy témakörben. A diák autonómiát élvez a tevékenységi folyamatban. A tanulásszervezést egyéni-páros és csoportmunka jellemzi.

Aktív, tevékeny feladat. Érinti a kulcskompetencia területeket. (szociális, kommunikációs stb.) Szolgálja a kreativitás fejlesztését. Szolgálja a hallás utáni értés, az olvasás –írás használatát. Referencia anyagok használata.

Egy téma feldolgozásának lépései Ötletbörze a téma felvetéséhez. Helyszínek kiválasztása, kreatív megalkotása. Karakterek létrehozása. Kapcsolatok a karakterek között. Szabályok és rítusok. Szituációk megalkotása, speciális esemény keresése. Story alkotása, összefüggés a karakterek és a helyszínek között. Visszatekintés és értékelés. A történet összefüggő prezentációja.

Storyline-téma A történet - The story A tanár és a tanulók együttesen hozzák létre! A tanár felvezeti a témát. Figyelmesen előkészített kulcskérdésekkel irányít, amely által felkéri a diákot: a helyszín megalkotására a szereplők kialakítására a szituációk megteremtésére. A részletes történet-váz felépítése.

Diákjaink kedvenc témaköreinek feldolgozása képekben 1848.március 15.

Lakóhelyünk, ahol élni szeretnénk – új uszoda a városban

Ókori Görögország: az olimpia története

A módszer alkalmazása során kitűzött céljaink Tanulási motivációjukat vesztett tanítványaink újra rátaláljanak az ismeretszerzés és az önkifejezés örömére. Hasznos, a mindennapi életben szükséges képességek kialakítása, mint a kommunikáció, az együttműködés, a vélemény demokratikus kifejezése.

Feladataink A hétköznapokban előforduló események, olyan keretjátékba helyezése, amelyben a dráma, a kézművesség és a beszéd ötvöződik. A neveltségi területek témaköreihez kapcsolódva a tananyagok átszervezése, egyfajta szinkronicitás érvényesülésével. A kreativitás fejlesztésének biztosítása színes, változatos ötlettár kipróbálásával.

Gyerekek mondják a Storyline órákon: Mulatságos! Büszkék lehetünk magunkra. Könnyebb így tanulni, mintha csak ismételni kéne újra és újra. Olyan, mintha technika órán lennénk…