Szent-Györgyi Albert Általános Iskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
TÁMOP / Készítette: Baksa Ferencné szakmai vezető
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP /1 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben.
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektzárás MARCALI Miért van szükség a magyar közoktatásban változásokra ? Összeállította: dr. Bertók Sándor Közoktatási szakért ő.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Kompetencia alapú oktatás Lengyeltóti TÁMOP – 08/
Új Magyarország Fejlesztési Terv
TÁMOP / Készítette: Antalné Tőkési Gabriella szakmai vezető
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A Sugovica ÁMK Kiscsávolyi Tagiskolájában
"A kompetenciát úgy kell tekinteni,mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken alapszik, és amelyet adott személy.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
TÁMOP / Ütemezés.
Előadás másolata:

Szent-Györgyi Albert Általános Iskola TÁMOP-3.1.4/08/2-2008-0031 ”A kompetencia-alapú oktatás elterjesztésért Szolnokon” Projektindító nap - Szent-Györgyi Albert Általános Iskola Szent-Györgyi Albert Általános Iskola 5000 Szolnok, Széchenyi krt. 22.

Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. pályázat Előkészítő szakasz: Komplex intézményi helyzetelemzés Pályázat beadása: 2008. december Projekt ideje: 2009.03.19. – 2010.08.31. Elnyert összeg: 164 millió Ft (25 millió Ft)

A pályázatunk célja Az egész életen át tartó tanulást megalapozó képességfejlesztés Kompetenciaalapú oktatás elterjesztése Szegregációmentes együttnevelési környezet kialakítása Digitális írástudás elterjesztése, gyakorlattá válása (IKT eszközökkel támogatott tanórák módszertani támogatása) Komplex módon segíti a minőségi oktatás elterjesztését infrastrukturális fejlesztések szakmai fejlesztések

Szakmai feladattervünk A kompetencia alapú oktatás implementációja: 2009/2010-es tanév Szövegértés-szövegalkotás kulcskompetencia területen teljes tanórai lefedettséget biztosító „A” típusú oktatási programcsomag bevezetése 1.a - tanít: Rézművesné Mihalovics Ildikó 5.a - tanít: Marik Tamásné 5.c - tanít: Kocsmár Mária Matematika-logika kulcskompetencia területen teljes tanórai lefedettséget biztosító „A” típusú oktatási programcsomag bevezetése 1.b - tanít: Medra Márta 1.c - tanít: Bányai Józsefné 5.b - tanít: Faragóné Szalai Mária

Választott kulcskompetencia Szociális, életviteli és környezeti kompetencia oktatási programcsomag bevezetése 4.b osztály - „C1” típusú – tanórán kívüli „Az Én dimenziója” (Önállóság, önbizalom, kreativitás) tanít: Lőkös Ágota 5.d osztály - „C1” típusú – tanórán kívüli „Az Én dimenziója” (Önállóság, önbizalom, kreativitás) tanít: Lőkös Ágota 7. b - „C2” típusú - az osztályfőnöki órák keretében kívánjuk bevezetni: „Toleranciára nevelés” (A másik és én) tanít: Koncsecskó Lászlóné

A kompetencia alapú oktatás implementációja: 2009/2010-es tanév Tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban a kötelező tanórai időkeretünk 5%-ában Az 5. évfolyamon az alábbi tantárgyak esetében: > magyar nyelv és irodalom > történelem > informatika Érintett: 5.a, 5.b, 5.c, 5.d osztály

Tantárgytömbösítésünk 1. hét: „A” tömbösítés – humán hét 5.a   H K SZ CS P 1. magyar más 2. 3. inform. 4. tört. 5. 6.

Tantárgytömbösítésünk 2. hét: „B” nem tömbösítve – tudományok hete 5.a   H K SZ CS P 1. magyar 2. 3. 4. 5. tört. 6.

2009/2010-es tanév Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása a magyar nyelv és irodalom műveltségterületen 5. évfolyamon két osztályban Érintett: 5.a és 5.c osztály

További kötelező elemek: Legalább egy három hetet meghaladó projekt megszervezése Érintett: 5.a osztály Legalább egy témahét megszervezése Érintett: 5.a Legalább egy moduláris oktatási program megszervezése Érintett: 5.c

Összesen: 25 fő – 52 tanúsítvány Továbbképzések: Menedzsment-képzés I. - vezetőknek Menedzsment-képzés II. - vezetőknek Általános pedagógus módszertani 1. Általános pedagógus módszertani 2. Kompetencia alapú okt. program alkalmazását támogató módszertani IKT oktatásban alkalmazását segítő SNI gyermekek együttnevelése Mérés-értékelés képzés Összesen: 25 fő – 52 tanúsítvány

Szaktanácsadói szolgáltatások igénybevétele Intézményi folyamat-szaktanácsadó IKT fejlesztési szaktanácsadó Kompetenciaterületi mentor-szaktanácsadó IKT mentor-szaktanácsadó

Taneszközök beszerzése Kompetencia alapú oktatási programok bevezetését támogató: tanulói taneszközök, segédletek; tanári módszertani kézikönyvek; egyéb eszközi elemek (demonstrációs segédletek) és licencek; A kompetencia alapú oktatás alkalmazását támogató egyéb taneszközök beszerzése

Átfogó intézményfejlesztés Tantestületi felkészítő nap a projekt indításakor: 2009. II. félév Helyi tanterv, pedagógiai program, iskolai dokumentumok módosítása: 2009. I. félév és 2010. I. félév Két „jó gyakorlat” átvétele – 2010. I. félév - tanulói laptop-program - tanulásmódszertan

Önálló innovációk – 4x40 óra: I.-II. Két projekt kidolgozása, mely a tanulásban lemaradó gyermekek problémáit hivatott kezelni I. Beszédfejlesztés II. Számítógéppel segített felzárkóztatás III. Tantárgytömbösített oktatás helyi tanterve és eljárásrendje kidolgozása IV. Magyar nyelv hete

Az innováció fenntartását a dokumentumainkban is szabályozzuk. Saját fejlesztés – 120 óra: Egy önálló intézményi innováció megvalósítására vállalkozunk: a környezettudatos magatartás kialakítása érdekében szakmai együttműködés kialakítása, szolgáltatások igénybe vétele. Ennek keretében erdei iskola programot valósítunk meg. Érintett: 7 tanulócsoport és 8 pedagógus Az innováció fenntartását a dokumentumainkban is szabályozzuk.

Beszerzések Informatikai eszközök: 2.443.000 Ft - 1 db digitális kamera - 1 db nyomtató - 20 db laptop - 20 db USB PenDrive Irodaszerek: 750.000 Ft Egyéb anyagköltség (A legalább három hétig tartó projekt és a témahét tevékenységeihez.)

Nyilvánosság biztosítása Az iskolai honlapon megjelenítjük a projekt főbb eseményeit és a fejlesztési, innovációs tevékenység tartalmát, dokumentációit. http://www.szentgyorgyi-szolnok.sulinet.hu/ Felelős: IKT-asszisztens C típusú Tájékoztató tábla, D típusú Emlékeztető tábla Szülők, DÖK tájékoztatása

Köszönöm a figyelmet! Mészáros Márta szakmai vezető “Válassz olyan munkát, amit szeretsz és egy napot sem kell dolgoznod az életedben.” (Konfucius) Köszönöm a figyelmet! Mészáros Márta szakmai vezető