Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni iskolánk részvételéről, feladatairól a TÁMOP - 3.1.4. /08/2-2009-0011 „A kompetencia alapú oktatás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
Szűts József Általános Iskola
A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
A nagyatádi közoktatás átfogó innovációja TÁMOP / ADY ENDRE GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA 7500 NAGYATÁD, DÓZSA GY. U. 13. Tel. & Fax:
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektzárás MARCALI Miért van szükség a magyar közoktatásban változásokra ? Összeállította: dr. Bertók Sándor Közoktatási szakért ő.
Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Kamarai előadás március 2.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Projektnyitó konferencia augusztus 28.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Előadás másolata:

Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni iskolánk részvételéről, feladatairól a TÁMOP /08/ „A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben” című pályázatban. című pályázatban. Készítette: Tóth Erika Készítette: Tóth Erika szakmai vezető szakmai vezető

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség pályázata A TÁMOP /08/ 2 „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben” című pályázatot 2008 novemberében hirdette meg a NFÜ.

Mi a pályázat célja?  Hozzásegítse a diákokat az életen át tartó tanulás megalapozásához.  A munkaerő-piac igényeihez való rugalmas alkalmazkodást segítse.  A tehetséggondozás és a felzárkóztatás egyensúlyának megteremtése.  A szülő - iskola kapcsolatának erősítése.  A kompetencia alapú oktatás elterjesztése a magyar közoktatásban, az ehhez szükséges újszerű tanulásszervezési eljárások bevezetése.  A pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítése.  A tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése és megerősítése.  A digitális írástudás elterjesztése, mindennapi gyakorlattá válásának támogatása (a TIOP pályázat keretében beszerzett eszközök pedagógiai,szakmai használatára való felkészítés, az IKT-eszközökkel támogatott tanórák módszertani támogatása).

Mi a kompetencia? „ A kompetenciát úgy kell tekinteni, mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken és a diszpozíciókon alapszik, és amelyet egy adott személy tanulás során fejleszt ki magában.” (Coolahan) „ A kompetenciát úgy kell tekinteni, mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken és a diszpozíciókon alapszik, és amelyet egy adott személy tanulás során fejleszt ki magában.” (Coolahan) „Kompetencia alapú fejlesztésen a készségek, képességek fejlesztését, az alkalmazásképes tudást középpontba helyező oktatást értjük.” (SuliNova) „Kompetencia alapú fejlesztésen a készségek, képességek fejlesztését, az alkalmazásképes tudást középpontba helyező oktatást értjük.” (SuliNova) Egyszerűen fogalmazva: Egyszerűen fogalmazva: Képességek, készségek, amelyek hozzásegítenek bennünket, hogy a folytonosan változó világban, az élet különböző szituációiban alkalmazni tudjuk tudásunkat, tapasztalatainkat, személyes adottságainkat. Képességek, készségek, amelyek hozzásegítenek bennünket, hogy a folytonosan változó világban, az élet különböző szituációiban alkalmazni tudjuk tudásunkat, tapasztalatainkat, személyes adottságainkat.

A kompetencia 6 összetevője  ismeretek, tudás  készségek, jártasságok  személyes értékek  attitüd  személyiségvonások  motivációk

A pályázó A Vas Megye Önkormányzata mint intézményfenntartó Ft támogatást nyert el a projekt megvalósítására, amelyből iskolánk a pályázat keretében az Európai Szociális Alap és a Magyar Köztársaság társfinanszírozásában Ft támogatásban részesül. A Vas Megye Önkormányzata mint intézményfenntartó Ft támogatást nyert el a projekt megvalósítására, amelyből iskolánk a pályázat keretében az Európai Szociális Alap és a Magyar Köztársaság társfinanszírozásában Ft támogatásban részesül. Mire használható fel ez az összeg? - oktatásfejlesztésre - eszközbeszerzésre - képzésekre, innovációra és a megvalósításhoz szükséges járulékos egyéb költségekre a 2009/10 - es tanévben. A projekt időtartama: A projekt időtartama: július 1 – augusztus július 1 – augusztus 31.

A nyertesek A pályázatban öt intézmény vesz részt:  Béri Balogh Ádám Gimnázium, Posta- és Bankforgalmi Szakközépiskola, Vasvár  Kölcsey Ferenc Gimnázium, Körmend  Rázsó Imre Szakközépiskola, Szakmunkásképző Intézet és Kollégium, Körmend  Nádasdy Tamás Szakközépiskola és Kollégium, Csepreg  Dr. Nagy László Gyógypedagógiai Intézmény, Kőszeg

Mit vállalt a mi iskolánk?  Kompetencia alapú oktatócsomagok, oktatási programok bevezetése 3 tanulócsoportban: a „Szövegértés-szövegalkotás” és „Matematika” kulcskompetencia területen tanévet átfogó, teljes tanórai lefedettséget biztosító alkalmazása (magyar nyelv és irodalom, matematika tantárgyakban)a „Szövegértés-szövegalkotás” és „Matematika” kulcskompetencia területen tanévet átfogó, teljes tanórai lefedettséget biztosító alkalmazása (magyar nyelv és irodalom, matematika tantárgyakban) a „Szövegértés-szövegalkotás” kompetencia-területen kidolgozott „B” típusú programcsomag bevezetése (történelem tantárgyban)a „Szövegértés-szövegalkotás” kompetencia-területen kidolgozott „B” típusú programcsomag bevezetése (történelem tantárgyban) Szociális-, életviteli- és környezeti” kulcskompetencia területen (gazdálkodás és testnevelés tantárgyakban)Szociális-, életviteli- és környezeti” kulcskompetencia területen (gazdálkodás és testnevelés tantárgyakban)  Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása 1 tanulócsoportban (10. oszt. magyar nyelv és irodalom)  Tantárgytömbösített oktatás 3 tanulócsoportban (9. oszt. történelem, 11.osztály matematika, testnevelés, 12. oszt. testnevelés)  Három hetet meghaladó projekt megszervezése 1 tanulócsoportban  Témahét megtartása  „Moduláris oktatási program” megvalósítása 1 tanulócsoportban (9. oszt. történelem)  IKT-eszköz használata az érintett tanórák 25 %-ában  Saját innováció  Tanári továbbképzések  Tanácsadói szolgáltatások igénybe vétele

A pályázatba bevont pedagógusok Szakmai vezető: Tóth Erika IKT-asszisztens: Mészáros Viktor Kántor Judit – történelem Nagy András – matematika Szeidel Julianna – gazdasági környezetünk Tóth Erika – magyar nyelv és irodalom Török Sándor - testnevelés

Milyen kompetenciákat fejlesztünk az oktatócsomagokkal? Szövegértés-szövegalkotás : 9. és 10. osztály Matematika : 11. osztály Szociális, életviteli és környezeti komp. : 10. és 12. osztály A fenti évfolyamokban a kompetencia alapú oktatócsomagokat az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. a pályázati forrásból biztosítja.

Mit jelent a műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása? A 10. osztály nem tanul külön irodalmat és magyar nyelvet, hanem együtt tanulja ezeket a tantárgyakat, és egy érdemjegyet kapnak. A 10. osztály nem tanul külön irodalmat és magyar nyelvet, hanem együtt tanulja ezeket a tantárgyakat, és egy érdemjegyet kapnak.

Mit jelent a tantárgytömbösített oktatás?  A tanulók kéthetes ciklusokban tanulnak.  Egymást követő két napon órájuk van matematikából, történelemből és testnevelésből.  Új módszerekkel dolgoznak, így több lehetőségük lesz az elsajátítás mellett a gyakorlásra, az alkalmazásra.  Hatékonyabbá válik a tanulási idő felhasználása. Bevont tanulócsoportok és pedagógusok: 9. osztály (történelem – Kántor Judit) 9. osztály (történelem – Kántor Judit) 11. osztály (matematika – Nagy András 11. osztály (matematika – Nagy András testnevelés – Török Sándor) testnevelés – Török Sándor) 12. osztály (testnevelés – Török Sándor) 12. osztály (testnevelés – Török Sándor)

ÓRAREND (A hét)

ÓRAREND (B hét)

Milyen projektben vesznek részt a diákok? A projekt három hetet meghaladó programsorozat. A projekt három hetet meghaladó programsorozat. Témája: Háztartások gazdálkodása A projekt időtartama alatt a tanulók a racionális családi költségvetést egy elképzelt család havi gazdálkodásán keresztül modellezik. Felmérik a pénz értékét, differenciálnak az alapvető és a másodlagos szükségletek között, megismerik a mindennapi megélhetés költségeit, a háztartások működésének egyéb vonatkozásait (környezetszennyezés, ügyintézés). A projekt időtartama alatt a tanulók a racionális családi költségvetést egy elképzelt család havi gazdálkodásán keresztül modellezik. Felmérik a pénz értékét, differenciálnak az alapvető és a másodlagos szükségletek között, megismerik a mindennapi megélhetés költségeit, a háztartások működésének egyéb vonatkozásait (környezetszennyezés, ügyintézés). A projekt végterméke egy olyan Háztartási napló összeállítása (csoportonként - családonként), amely a következőket tartalmazza: A projekt végterméke egy olyan Háztartási napló összeállítása (csoportonként - családonként), amely a következőket tartalmazza: - a család jellemzése (családtagok száma, kora, foglalkozása, lakóhely, életkörnyezet bemutatása), - a család jellemzése (családtagok száma, kora, foglalkozása, lakóhely, életkörnyezet bemutatása), - táblázatba foglalva egy havi költségvetés, diagramokkal, - táblázatba foglalva egy havi költségvetés, diagramokkal, - kitöltött nyomtatványok, hivatalos levelek, amelyek a mindennapi ügyintézéshez hozzátartoznak, - kitöltött nyomtatványok, hivatalos levelek, amelyek a mindennapi ügyintézéshez hozzátartoznak, - matematikai számítások pl. megtakarítás, felújítás, reklámokban hirdetett kedvezmények helyes értelmezése témakörből, - matematikai számítások pl. megtakarítás, felújítás, reklámokban hirdetett kedvezmények helyes értelmezése témakörből, - tabló, amely képek segítségével tartalmazza a háztartások környezetszennyezését, a savas eső okozta károkat, - tabló, amely képek segítségével tartalmazza a háztartások környezetszennyezését, a savas eső okozta károkat, Bevont tanulócsoport: 9. és 10. osztály A diákok digitális anyagokat, fotókat, tablókat készítenek, bemutatják, publikálják ezt.

Mi a témahét? A tanulók ezen a héten az „ Egészséges életmód” cím alatt előadásokat hallgatnak, maguk is végeznek kutatómunkát, kiállítást szerveznek, gyűjtéseik eredményét bemutatják tanáraiknak és társaiknak. Bevont tanulócsoportok: évfolyam

Mi a moduláris oktatás? A diákok a tananyagot témák szerint csoportosítva tanulják, nem passzív befogadóként, hanem tevékeny résztvevőként. Egy 33 órás (3x5, 3x6) blokk épült a történelem tananyagba, melynek témája az egyes történelmi korszakok, népek tudományos és művelődéstörténeti sajátosságainak, életmódbeli jellemzőinek feldolgozása. Bevont tanulócsoport: 9. osztály

Milyen új technikai eszközök segítik munkánkat? Elsősorban számítógépek, digitális táblák használata. Iskolánk részt kíván venni a tanulói laptop pályázaton, ahol a diákok személyenként jutnak egy-egy számítógéphez. Ez nem lesz a tulajdonuk, nem vihetik haza, de a tanórákon használják, s a tananyag egy részét így dolgozzák majd fel. (előreláthatólag a második félév során)

Pályázatba bevont tanulócsoportok, pedagógusok - tevékenységek kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése Szövegértés- szövegalkotás" B kulcskompetencia (történelem - Kántor J.) Szövegértés- szövegalkotás" B kulcskompetencia (Tóth E..) "Szociális, életviteli és környezeti kulcskompetencia" (gazdasági környezet - Szeidel J., testnevelés - Török S.) Matematika" A kulcskompetencia (Nagy A.) tantárgytömbösített oktatás bevezetése történelem (Kántor J.) matematika (Nagy A.), testnevelés (Török S.) testnevelés (Török S.) műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása magyar nyelv és irodalom (Tóth E.) pedagógiai módszerek alkalmazása moduláris program megszervezése (történelem - Kántor J.) három hetet meghaladó projekt megszervezése (gazdasági környezet - Szeidel J.) témahét megszervezése (Török S.)

Köszönöm a figyelmet!