Eötvös Loránd Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Csernátoni Katalin május 22. Biztos Kezdet-mentorképzés
Advertisements

Hiányzással kapcsolatos szabályok 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 51. §
Bókay János Humán Szakközépiskola tanév
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Sajátos nevelési igényű tanulókat érintő változások
A Nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
1 Pályaválasztás 2010/2011-es tanév Fné T.K.. 2 BEISKOLÁZÁSI TERV A 2010/2011-ES TANÉVRE SZAKKÖZÉPISKOLA2 osztály Nyelvi előkészítő angol Nyelvi előkészítő.
Beiskolázási tájékoztató december
Jogszabályi változások a pedagógiai szakszolgálatok rendszerében
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
A 2004/2005-ös tanév rendje Oktatási Minisztérium március 17.
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Méltányossági elvek a közoktatásban
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
V IZSGASZABÁLYZAT ISMERTETÉSE A VIZSGA IDEJE május (csütörtök-péntek) Azokon a napokon a tanulóknak nincs órarend szerinti tanítás.
2008. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA. KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA ÉRETTSÉGI ELŐKÉSZÍTŐ középszintű emelt szintű ÉRETTSÉGI VIZSGA Feltétele: a tanuló.
„Az igazolatlan iskolai hiányzásokkal összefüggő gyámhatósági
2007. ÉVI FELVÉTELI ELJÁRÁS. JELENTKEZÉS / 1. A jelentkezés – az e célra szolgáló – jelentkezési lap benyújtásával történik. A felvételi jelentkezési.
A kerettantervek fejlesztése
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
GYÓGYPEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA Ammerné Nagymihály Emília
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Szül ő i értekezlet Október 12.. Az értekezlet tartalma Oktatás, nevelés (Szöll ő si Zsuzsanna – igazgatóhelyettes) Szakmai képzés sajátosságai.
A pedagógus-továbbképzések helyzete és lehetőségei
Integráló iskolák a közoktatásban
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
A középiskolai oktatás szabályzatai
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Szülői értekezlet 9.Ny osztály
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Speciális gyermekvédelem
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
A KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNYEK A MINDENNAPOK GYAKORLATÁBAN április 2. Pölöskei Gáborné regionális igazgató.
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
Tájékoztató 10. osztályosoknak
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
A tanév rendje 2014/2015-ös tanév
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
A TANKÖTELEZETTSÉG TELJESÍTÉSE A KÖZNEVELÉS RENDSZERÉBEN
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Székesfehérvári Szakképzési Centrum FELNŐTTOKTATÁS.
A tanév rendje 2015/2016-os tanév.
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
2011/2012. tanév  Általános iskola alsó tagozat 1-4. évf.  1-1 osztály  Nyolcosztályos gimnázium évf.  2-2 osztály (A és B)  Nyelvi előkészítő.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Vizsgaszabályzat ismertetése A vizsga ideje  május (csütörtök-péntek)  Azokon a napokon a tanulóknak nincs órarend szerinti tanítás.
1 Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév A tanév rendje és aktuális feladatai Mihálka Nóra vizsgadokumentációs irodavezető.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Farkasné Egyed Zsuzsanna. Fejlesztő nevelés színterei évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről 5. § (1) A köznevelési intézményekben folyó pedagógiai.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Tanévkezdő 2013/14.
423/2012 (XII. 29.) Korm. rendelet alapján
Előadás másolata:

Osztályfőnöki mk.ért. http://www.elmki.sulinet.hu/of_mk/ Eötvös Loránd Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium http://www.elmki.sulinet.hu/of_mk/ 2012.08.27. Készítette: Kolozsiné Keresztes Éva

TÉMAKÖRÖK A 2011/2012. tanév legfontosabb időpontjai Házirend Fontos jogszabályváltozások A közoktatás-fejlesztés tartalmi szabályozásának újdonságai

A 2012/2013. tanév legfontosabb időpontjai A szorgalmi idő Az utolsó tanítási nap: 2013. június 14. (péntek). Az iskola utolsó, befejező évfolyamán az utolsó tanítási nap középiskolákban 2013. május 2. A szorgalmi idő első féléve 2013. január 11-ig tart.

A 2012/2013. tanév legfontosabb időpontjai Tanítási szünetek Őszi szünet: 2012. október 29-től november 4-ig A szünet előtti utolsó tanítási nap október 27. (szombat), a szünet utáni első tanítási nap november 5. (hétfő). Téli szünet: december 27-től 2013. január 2-ig A szünet előtti utolsó tanítási nap 2012. december 21. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2013. január 3. (csütörtök). Tavaszi szünet: 2013. március 28-tól április 2-ig A szünet előtti utolsó tanítási nap , március 27. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap április 3. (szerda)

A 2012/2013. tanév legfontosabb időpontjai Országos mérés, értékelés a 2012/2013. tanévben A 2012/2013. tanévben országos mérés, értékelés keretében meg kell vizsgálni az olvasási-szövegértési és a matematikai alapkészségek fejlődését a hatodik, a nyolcadik és a tizedik évfolyamon valamennyi tanulóra kiterjedően 2013. május 29-én

JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (Nkt.) hatályba lépésének ütemezése A törvény 2012. szeptember 1-jén lép hatályba, de legtöbb intézkedése késleltetve, illetve fokozatosan kerül bevezetésre.

JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (Nkt.) hatályba lépésének ütemezése Az új szabályozás hatályba lépéséig a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény adott kérdésre vonatkozó rendelkezései érvényesek, így tehát annak hatályon kívül helyezése is fokozatosan történik.

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (Nkt A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (Nkt.) hatályba lépése A tankötelezettség végére vonatkozó szabály [45.§ (3)] 2012.szeptember 1-jétől hatályos, azzal az átmeneti rendelkezéssel együtt, melynek értelmében először azok számára csökken a tankötelezettségi korhatár, akik a 2011/2012. tanévben nyolcadikosok vagy ennél alacsonyabb évfolyamra járnak [97.§ (1)].

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (Nkt A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (Nkt.) hatályba lépése Azok a tanulók, akik tanulmányaikat az iskolai nevelés-oktatás kilencedik évfolyamán a 2011/2012. tanévben vagy azt megelőzően kezdték meg, tankötelezettségük azon tanítási év végéig tart, amelyben a tizennyolcadik életévüket betöltik. 

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (Nkt A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (Nkt.) hatályba lépése Megszűnik a tanulói jogviszony a tankötelezettség megszűnése után - ha a szülő a tanuló egyetértésével, nagykorú tanuló esetén a tanuló írásban bejelenti, hogy kimarad -, a bejelentés tudomásulvételének napján. 53. § (2) 

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (Nkt A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (Nkt.) hatályba lépése Megszűnik a tanuló tanulói jogviszonya - a tanköteles tanuló kivételével – ha az iskola kötelező foglalkozásairól a jogszabályban meghatározott időnél igazolatlanul többet mulasztott. a kizárás az iskolából fegyelmi határozat jogerőre emelkedésének napján.

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (Nkt A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (Nkt.) hatályba lépése mindennapos testnevelést az iskolai nevelés-oktatás első, ötödik, kilencedik évfolyamán 2012. szeptember 1-jétől kezdődően felmenő rendszerben kell megszervezni

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény A tanulók rendszeres nevelés-oktatása, az érettségi vizsgára, a szakképzésről szóló törvényben meghatározott kivétellel a szakmai vizsgára (a továbbiakban együtt: vizsga), valamint a művészeti alapvizsgára történő felkészítése az iskola feladata. 9. § (1)

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény A pedagógus  a tanuló teljesítményét, előmenetelét tanítási év közben rendszeresen érdemjeggyel értékeli, félévkor és a tanítási év végén osztályzattal minősíti. Az érdemjegyekről a tanulót és a kiskorú tanuló szülőjét rendszeresen értesíteni kell. 

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény A félévi és az év végi osztályzatot az érdemjegyek alapján kell meghatározni. 

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény Az érdemjegy és az osztályzat megállapítása a tanuló teljesítményének, szorgalmának értékelésekor, minősítésekor nem lehet fegyelmezési eszköz.

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény A tanuló kötelessége, hogy  megtartsa az iskolai, kollégiumi SZMSZ-ben, továbbá a házirendben foglaltakat. 46. § (1)

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény A tanulói jogviszony a beíratás napján jön létre. A tanuló a tanulói jogviszonyon alapuló jogait az előbbi időponttól kezdve gyakorolhatja. Jogszabály, továbbá az iskola házirendje egyes jogok gyakorlását az első tanév megkezdéséhez kötheti. 50. § (1)

Házirend

Osztályfőnöki munkaközösség http://www.elmki.sulinet.hu/ Iskolánkról Tanáraink Tanáraink munkaközösségenként Osztályfőnöki munkaközösség

A tanítás rendje Minden tanuló a tanítás megkezdése előtt 5 perccel köteles megérkezni az iskolába. Tanítási időben a kollégista tanulók nem járhatnak fel a kollégiumba.

HIÁNYZÁSOK ÉS AZ IGAZOLÁS RENDJE

A MULASZTÁSOK IGAZOLÁSA AZ OSZTÁLYFŐNÖK JOGA ÉS KÖTELESSÉGE Nem kell hiányzónak tekinteni: A szorgalmi időben versenyző (tanulmányi, sportversenyek stb.) tanulókat, akiknek távollétét az iskolavezetés előre engedélyezte.

Betegség esetén A szülőnek a hiányzás kezdetekor értesítenie kell az osztályfőnököt. Az orvosi igazolást a tanuló a szülőjével is köteles aláíratni, a kollégista tanuló pedig a nevelőtanárral

Általános iránymutatások Ha a tanuló a tanórai foglalkozás kezdetére nem érkezik meg, késik, a késését igazolnia kell. A késések időtartamát a szaktanár rögzíti az osztálynaplóban.

Általános iránymutatások A késések idejét igazolt és igazolatlan bontásban az osztályfőnök adja össze. Amennyiben ez az idő eléri a tanórai foglalkozás idejét, a késés egy igazolt vagy igazolatlan órának minősül. A késések igazoltságáról az osztályfőnök jogosult dönteni !!!

AZ IGAZOLATLAN HIÁNYZÁS FEGYELMI BÜNTETÉST IS VON MAGA UTÁN

IGAZOLATLAN ÓRÁK 1-2 igazolatlan óra: osztályfőnöki intés a tanuló magatartása az adott félévben jónál (4) jobb nem lehet. 3-5 igazolatlan óra: osztályfőnöki megrovás a tanuló magatartása az adott félévben változónál (3) jobb nem lehet.

a tanuló magatartása az adott félévben változónál (3) jobb nem lehet. IGAZOLATLAN ÓRÁK 6-15 igazolatlan óra: igazgatói intés a tanuló magatartása az adott félévben változónál (3) jobb nem lehet.

a tanuló magatartása az adott félévben rossznál (2) jobb nem lehet. IGAZOLATLAN ÓRÁK 15 igazolatlan óra felett: igazgatói megrovás a tanuló magatartása az adott félévben rossznál (2) jobb nem lehet.

A hátrányos helyzetű gyermekek tanulók támogatása Hátrányos helyzetű gyermek, tanuló az, akinek családi körülményei, szociális helyzete miatt rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságát a jegyző megállapította. A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosultak körét a Gyvtv. 19. § (2) bekezdése határozza meg.

A hátrányos helyzetű gyermekek tanulók támogatása E csoporton belül halmozottan hátrányos helyzetű az a gyermek, az a tanuló, akinek a törvényes felügyeletét ellátó szülője – a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben szabályozott eljárásban tett önkéntes nyilatkozata szerint –tanuló esetében a tankötelezettség beállásának időpontjában legfeljebb az iskola nyolcadik évfolyamán folytatott tanulmányait fejezte be sikeresen. akit tartós nevelésbe vettek. (Közokt. tv. 121. § (1) bekezdés 14. pont.)

A sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók ellátását érintő változások sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló: az a különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló, aki a szakértői bizottság szakértői véleménye alapján mozgásszervi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, autizmus spektrum zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral) küzd. (4. § 23.)

A sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók ellátását érintő változások A sajátos nevelési igényű gyermeknek, tanulónak joga, hogy különleges bánásmód keretében állapotának megfelelő pedagógiai, gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai ellátásban részesüljön attól kezdődően, hogy igényjogosultságát megállapították. A különleges bánásmódnak megfelelő ellátást a szakértői bizottság szakértői véleményében foglaltak szerint kell biztosítani. 47. § (1)

A 3 éves szakiskola közismereti programja 2013-tól http://szaki.ofi.hu/ Tájékoztatók a 3 éves szakiskolai kerettantervről Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet munkatársai 2012 júniusában két budapesti és öt vidéki (Kecskemét, Pápa, Kaposvár, Debrecen, Szekszárd) iskolában mutatták be az új 3 éves szakiskola kerettantervét. A továbbképzésen a kerettantervi program ismertetése mellett a résztvevők megismerkedhettek a kerettanterv iskolai szintű alkalmazását támogató módszertani anyaggal is, amelynek a bemutatására és vitájára műveltségterületenként szekciókban (osztályfőnöki, természettudomány, társadalomismeret, matematika, idegen nyelv, magyar-kommunikáció) került sor.  Az ebédszünetben az egyes helyszíneken a program vezetője az intézményvezetők számára tartott tájékoztatót.

A 3 éves szakiskola közismereti programja 2013-tól http://szaki.ofi.hu Az egyes programok prezentációi  pdf formátumban itt letölthetők: Plenáris ülés Osztályfőnöki  Magyar-kommunikáció Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret

A honlap http://szaki.ofi.hu/ Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 3 éves szakiskolai közismereti program (kerettanterv) Osztályfőnöki OSZTÁLYKÖZÖSSÉG-ÉPÍTÉS (OKÉ)

A honlap http://szaki.ofi.hu/ Munkaanyagok Felhasználónév: szaki Jelszó:gbcs2012 Osztályfőnöki „ Gondolkodni – beszélgetni – cselekedni”

A 3 éves szakiskola közismereti programja 2013-tól Műveltségterület/tartalom Heti Óraszámok Osztályfőnöki (életvitel, életmód, fenntartható fejlődés, egészségtudatosság, etika, életpálya-tervezés) 1 Matematika Társadalomismeret (történelem, politikai és gazdasági földrajz, társadalomismeret) Nyelv és kommunikáció (irodalom, nyelvtan, művészet, kommunikáció, média) Idegen nyelv 2 Természetismeret (biológia, kémia, fizika, természeti földrajz) Testnevelés 5 Összesen 12

Módszertani „csomag(ok)” - óraszámok Műveltségterület/tartalom 9. évfolyam 10.évfolyam 11. évfolyam összesen Osztályfőnöki (életvitel, életmód, fenntartható fejlődés, egészségtudatosság, etika) 36 34 106 Matematika Társadalomismeret (történelem, politikai és gazdasági földrajz, társadalmi ismeretek) Nyelv és kommunikáció (irodalom, nyelvtan, művészet, kommunikáció, média Idegen nyelv 72 68 212 Természetismeret (biológia, kémia, fizika, term.földrajz) Testnevelés 180 170 530

A 3 éves szakiskola közismereti programja A program centrumában Az Osztályfőnöki program

A közismereti program szerkezete A: komplex tantárgyak B A közismereti program szerkezete A: komplex tantárgyak B. integrált tartalmak

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!