Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Advertisements

Matematika kompetencia
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Matematika és módszertana
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Értékelés a pedagógiában
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Informatika tanítása ea.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
A matematika tanítás lehetőségei a 2011/12-es tanévben
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Módszertani megújulás a nevelő munkában
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
A tehetségtantervek készítésének módszertana
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Matematika Kompetenciaterület
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A közoktatás és az OKKR Dr. Horváth Zsuzsanna és Ütőné Dr. Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Magyar Képesítési Keretrendszer EURÓPAI MOBILITÁSI ÉS LLL ESZKÖZÖK, ALAPELVEK.
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Előadás másolata:

Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton Matematika

Célok és feladatok A gondolkodás örömének és hasznosságának felfedeztetése A tanulók megismertetése a környezetük mennyiségi és térbeli viszonyaival Jól használható, továbbfejlesztésre alkalmas matematikai műveltség kialakítása A lehetőségeket kihasználva a többi kulcskompetencia fejlesztése ( anyanyelvi kommunikáció, természettudományos, önálló tanulás…)

A kerettanterv szakaszai az alapfokú nevelés - oktatásban Bevezető szakasz ( 1 – 2. évfolyam ) Kezdő szakasz ( 3 – 4. évfolyam ) Alapozó szakasz ( 5 – 6. évfolyam ) Fejlesztő szakasz ( 7 – 8. évfolyam )

Kiemelten hangsúlyos feladatok Fejlesztés–központúság megvalósítása - A tanulók komplex fejlesztése - Matematikai tartalmak felépítése - differenciált foglalkoztatás Az esélyegyenlőtlenség csökkentése A matematika hasznossága - gyakorlati hasznosíthatóság, - más műveltségterületeken történő alkalmazás Új tevékenységi formák – kooperatív tanulási eljárások Az értékelési módszerek változatossága - Az önmagához képesti fejlődés pozitív értékelése Matematikai fogalmak fokozatos fejlesztése - Spirális tananyag-felépítés

„Bemenet-vezérlésű” építkezés A fejlesztést elsődlegesen meghatározza, hogy ki honnan indul A pedagógus alapvető felelőssége és szabadsága, hogy milyen tempóban, milyen módszerekkel halad De a szakaszok végén elérendő minimális szint

Módszertani ajánlások A gyerek élje át saját szellemi gyarapodásának élményét Cselekvő, személyes tapasztalatszerzés A problémák manipulatív, tárgyi tevékenységgel való, cselekvő megoldása Eszközök: a gyerek saját teste, környezete tárgyai, egyéb taneszközök A pedagógus szerepe – tanulási helyzetek, problémafelvetés A játék – problémák játékba ágyazása

Gyakorlati megvalósulási lehetőségei Számlálás mozgással összekapcsolva: Feladat: A gyerekek körben állnak, egyesével számolnak 1- 20-ig, úgy, hogy aki páratlan számot mond, a feje felett tapsol és ugrik egyet, páros számnál leguggol és a törzse előtt tapsol.

Kiemelt készségek, képességek Mozgás, beszéd, gondolkodás összekapcsolása Figyelem, koncentráció Szabálytartás Mozgáskoordináció Együttműködés

„Gyere ide hozzám!” játék A gyerek annyi lépéssel, ugrással, stb. jöjjön a kijelölt helyre, amennyit a számkártya mutat. - A mozgás, beszéd, gondolkodás, becslés összekapcsolása

Lépegetés számozott lépcsőn A lépcsőfokok számolása egyesével felfelé és lefele is Számkártyák elhelyezése a lépcsőfokokon, tájákozódás, számszomszédok

Nyitott mondat kiegészítése – döntés a kialakult állítás igazságáról 10 -  > 5 : ____________ 1. Nyitott mondat értelmezése 2.  helyére egy számkártya illesztése 3. Az állítás igazságának eldöntése 4. Megoldások közé ill. „kukába” helyezés

Kooperatív technika – páros munka Szöveges feladat megoldása Anyanyelvi kompetencia – szövegértés, logikai értelmezés – rajz készítése Lejegyzés matematika-nyelven Válasz