Lukács Oktatási Központ -

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Grafológiai előadások Önértékelés Ybl Miklós Építéstudományi Kar
Advertisements

Lukács Oktatási Központ -
HOGYAN VÉDHETJÜK MEG A TEHETSÉGES GYERMEKET ÖNMAGÁTÓL Bagdy Emőke
 .
Délutáni foglalkozások a könyvtárban Lehetséges formák, alkalmazható módszerek.
Gyermekkori írászavarok felismerése a grafológia szemüvegén keresztül
Csoport munka.
Az írás története Az írás előzményei és az írásrendszerek.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Napjaink „népviselete” A katonai gyakorlók utóélete egy Közép- Tisza-vidéki faluban.
Mountain of China Jól tudjuk…. és mégsem teszünk semmit.
Lukács Oktatási Központ -
Geometriai transzformációk
Az írás története I. Írásrendszerek Készítette: Urbán Gabriella 2003.
Grafológia – SZIE Ybl Miklós Építéstudományi Kar
4. Kreatív döntéshozatal
3. lépés: Fenomenológiai elemzés
DIFFERENCIÁLT MOZGÁSÁBRÁZOLÁS
GRAFOLÓGIAI ELŐADÁSOK MOTIVÁCIÓK YBL MIKLÓS ÉPÍTÉSTUDOMÁNYI KAR
Napocska Napköziotthon
Lukács Oktatási Központ -
Lukács Oktatási Központ -
A képzőművészet-terápia
Készítette: Szabó Zénó
Kultúra – nemzet – emlékezet
Grafológiai előadások térszimbolika Ybl Miklós Építéstudományi Kar
Grafológiai előadások Munkavégzés Ybl Miklós Építéstudományi Kar
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Rendszer és modell szeptember-december Előadó: Bornemisza Imre egyetemi adjunktus.
A MŰVÉSZET: „A SZEMÉLYISÉG KÉPE” Dr.Pető Zoltán, Szeged
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
 1. dia: Bemutakozó  2. dia: Tartalom  3. dia: Fogalmak  4. dia: Mi a hasznosság??  5. dia: Általános I.  6. dia: Általános II. táblázat  7. dia:
Bekezdésformázás Nevem: Berkes András Speciális kategória
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Az érzelmi intelligencia készségei
A gyorsgondolkodás fejlesztése
A konstruktivista pedagógia alapjai
Operációkutatás eredete
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Magasabbrendű idegtevékenység
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
A konstruktív szociális munka Összeállította: Ágoston Magdolna Nigel Parton: Constructive Social Work towards a new practice,
Személyiségünk a betűkben
Készítette: Szabó Zénó
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
Microsoft Word Oberhuber Balázs.
vizuális kommunikáció
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Lukács Oktatási Központ
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
Magasabb rendű idegtevékenység
Készítette: Baráth Péterné, 2013.
Inessza Goldberg Izraeli Tudományos Grafológiai Társaság.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
Miből áll a tehetség? William Stern (1871–1938) hamburgi egyetem Intelligencia kvóciens: IQ =(mentális kor / biológiai kor )*100.
A felnőttképzési szolgáltatások a közművelődési intézményekben Gelle Mária Szakmai tanácsadó Nyugat-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Humán Szolgáltatási.
A szocializáció folyamata
Magasabbrendű idegtevékenység
A képzőművészet-terápia
Magasabb rendű idegtevékenység
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
A stílus.
Egyenletek.
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Mindent lehet még jobban tenni
Előadás másolata:

Lukács Oktatási Központ - www.grafologia.hu Grafológiai előadások Mentális képességek Humán-reál kreativitás Ybl Miklós Építéstudományi Kar Gyimóthy Gábor Lukács Oktatási Központ www.grafologia.hu

Mentális képességeink, lehetőségeink Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Mentális képességeink, lehetőségeink Intelligencia és realitás Humán-reál beállítódás - saját íráson A világ megismerésének képessége A világról alkotott kép Mentális program Rajzold le világod! Mire használod az agyad? Részletek vagy egész? Minden az agyban/fejben dől el! Tudatos és tudattalan terv/program/cél

A humán-reál érdeklődés általános jellemzői Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu A humán-reál érdeklődés általános jellemzői HUMÁN Emberi problémák iránti érdeklődés Extrovertált Érzelmesség, élménykészség Közösségi, befogadó Szubjektív szemlélet Ügyes a mindennapi dolgokban Azonosulás a társadalmi normákkal REÁL Emberi problémákra kevésbé érzékeny Introvertált Érzelmileg fegyelmezett Kevésbé befogadókész, gyors problémamegoldás Objektív szemlélet Mindennapi életben kissé idegen Idegenség érzés

Humán érdeklődés grafológiai ismérvei Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Humán érdeklődés grafológiai ismérvei Girlandos ductus Jobbdőlés, jobbsodrás előnyben részesítése Vonaltöbblet, hurkosság Kereked formák, ívek Nagy vagy normál elsődleges szélesség Kisebb szó-, és sorközök, de nem fonott sorok Mázoltság Kicsi jobb margó, többi margó változó Végvonalak fonalasak vagy füzéresek Diana hercegnő kézírása

Humán érdeklődés grafológiai ismérvei Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Humán érdeklődés grafológiai ismérvei Tértípusú írás Harmonikus betűkapcsolások Hajlékony, puha, gömbölyded írás Telt, kövér oválok Kiegyenlített (nem feszes) zónaviszonyok Egyenes vagy emelkedő alapvonal Felfelé irányuló végvonalak Fonalasodó végvonalak vagy végfüzérek Változó nyomaték Közepesen kötött Végvonal és a kezdővonal összekötése nem történik meg Magas formanívó Beethoven kézírása

Reál érdeklődés grafológiai ismérvei Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Reál érdeklődés grafológiai ismérvei Kisebb középzóna Pálcikás írás, sovány hurok, kevesebb hurok Szögek, árkádok Szkript formák, nyomtatott nagybetűs írás, stilizált betűk Apróbb betűk Éles írás, nagyobb nyomaték Kötetlenség vagy levegőkötés Arányosság, tagoltság Nagyobb jobb margó, határozott végvonalak   Einstein kézírása

Reál érdeklődés grafológiai ismérvei Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Reál érdeklődés grafológiai ismérvei   Álló vagy balra dőlés Szabályosság felé hajlás, rendezettség Egyszerűsítés Szaggatott írás Másodlagos szélesség kicsi Pontosan kitett ékezetek Egyenletes, egyforma alapvonalak Nagyobb sor-, és szótáv Nagyobb jobbmargó Nincs extrahurok a FZ-ban, esetleg a KZ-ban Határozott, néha letört végvonalak John Lennon kézírása

Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Humán vagy reál? Oscar Wilde kézírása Duke Ellington kézírása

A kreativitás általános jellemzői Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu A kreativitás általános jellemzői Rugalmasság Zártság-nyitottság egyensúlya Eredetiség Konvenciók egyedi elbírálása Művészi, tudományos Zártság- nyitottság kérdése Túl sok ismeret befogadása megköti a mentális kapacitást. Így kevesebb a kreatív tett. Bizonyos zártságra van szükség. Receptivitás és kreativitás közti egyensúly : sakkmesterek Individuális szinten: a zártság Társadalmi szinten: a nyitott közgondolkodás - a kreativitás előfeltétele

Analógia és eredetiség Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Analógia és eredetiség Kísérlet (Gick és Holyoak, 1980) Egy probléma és annak a megoldásának ismertetése: Az ostromladó vár képe (nagy súlyra robbanó aknák- kis csapatban támadó katonák) Egy másik probléma ismertetése: A sugárkezelés problematikája: hogyan pusztítható el sugárkezeléssel a daganat, hogy az egészséges sejtek ne sérüljenek? Kevesen vették észre az összefüggést. Kreatív tett : az egyik probléma máshol történő alkalmazása.

A kreativitás grafológiai jellemzői Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu A kreativitás grafológiai jellemzői Nagy dinamika, lendület, jó ritmus Magasan lévő, bekötött ékezetek Eredeti betűképzés, változatok betűalakítás, variabilitás Enyhén hullámos sorok Jobb sodrás magas formanívóval AZ-FZ dominancia Pálcikás írásban végletekig leegyszerűsített FZ Kötöttség és kötetlenség váltakozása Egyéni, leegyszerűsített betűkapcsolások Telt hurkok, de nem felpuffadtak Szűk jobb margó, többi margó változó Széles írás Fonalasodó végvonalak v. végfűzérek

A kreativitás grafológiai jellemzői Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu A kreativitás grafológiai jellemzői Változó nyomaték Girlandos, fonalas kötés Közepesen kötött A végvonal és a kezdővonal összekötése nem törik meg Magas formanívó Eredetiség Jimi Hendrix kézírása

Lukács Oktatási Központ – www.grafologia.hu Köszönöm a figyelmet!