A külső környezet elemzése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Dr. Bánky András
Advertisements

4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Stratégiai menedzsment
Üzleti terv.
A stratégiai tervezés módszertana
Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A piac Szakiskola.
A gazdasági fejlettség mutatói
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Industrial Organization - alapvető modellek
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
(1) A marketingkörnyezet
Stratégiai tervezés.
Településmarketing Értékaudit.
Előnyök és alkalmazási területek
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
  Kitartás  Önbizalom  Magabiztosság  Versenyképesség  Sokoldalúság  Gyakorlati érzék  Kreativitás  Alkalmazkodóképesség  Kommunikációs készség.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A stratégiai tervezés eszközei: STAKEHOLDER-elemzés
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Tudásszervezetek értékteremtésének anomáliái
Kérdések a második zh-hoz
Termelésmenedzsment Production Management
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szervezeti struktúra és kultúra
Minőség menedzsment 6.előadás
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Az EEM helye a menedzsmentben
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Menedzsment alapjai V.előadás
SZERVEZETTAN (7. hét) A szervezetek környezete. STEEP és
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
Pénzügyi-számviteli mutatók
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Az állatorvos szerepe az élelmiszerlánc- biztonság megteremtésében Informatika (számítástudomány, elemzések) Dr. Tirián Attila
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Vállalati terv bemutató
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Üzleti terv.
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
Versenyhelyzet- elemzés
Üzleti terv.
Előadás másolata:

A külső környezet elemzése

A stratégiai marketing folyamata: 2017.04.04. 2

1. A környezeti elemzés előnyei: - a hosszú távú problémákat lehet előre jelezni, - felismerhetővé teszi a lehetséges jövőbeni történéseket, és azok hatásait, - elősegíti a változásokban rejlő lehetőségek kiaknázását, - rugalmasabbá teszi a stratégiai tervezés folyamatát, - javítja az egyes szervezetek erőforrásainak elosztását,

1. A környezeti elemzés előnyei: - növeli a piacok előrejelezhetőségének minőségét, - képessé teszi a vállalkozást a változó szükségletek kellő időbeni felismerésére, - javítja a kormányzati döntések előrejelezhetőségét, - megnyitja a lehetőséget a megfelelő növekedési út kiválasztására, - előre jelezhetővé teszi a nemzetközi piacokat.

2. A környezeti tényezők elemzésének folyamata:

3. A külső környezet fő elemei – STEEP-elemzés:

3.1. A marketinget befolyásoló fő tényezők: - Social: társadalmi környezet, - Technological: technológiai környezet, - Economic: gazdasági környezet, - Ecological: természeti környezet, - Political: politikai és jogi környezet, - versenykörnyezet.

3.2. A versenykörnyezet magában foglalja: a piac méretét és növekedési ütemét, a piaci szerkezetet és a részesedési viszonyokat, a vevői és beszállítói alkupozíciókat, - az adott ágazat jellemző költségviszonyait.

3.3. Az elemzés során választ kell adni: - a környezeti bizonytalanság mértékére, - a bizonytalanságokat kiváltó okokra, - a bizonytalanság kezelésének módjára.

3.4. A környezeti elemzés legfontosabb kérdései: - Milyen bonyolult a környezet? - Mennyire rutinjellegű a szervezet kapcsolata a környezetével? - Milyen az egyes környezeti tényezők kölcsönhatása? - Mennyire dinamikus és előrejelezhető a vállalkozásokra, a szervezetekre hatást gyakorló tényezők változása?

3.4. A környezeti elemzés legfontosabb kérdései: - Mennyire fogékony a menedzsment a környezeti hatások megértésére, a változtatások megtételére, az adódó lehetőségek kihasználására? - Milyen korlátok akadályozzák a vállalkozásokat új irányok, lehetőségek felé történő elmozdulásukban?

3.5. A környezeti elemzés legfontosabb információtípusai: 3.5.1.Piaci jellegű információk: piaci potenciál, a piaci szerkezet változása, versenytársak, árazás, eladási tárgyalások, vevők.

3.5. A környezeti elemzés legfontosabb információtípusai: 3.5.2.Cégforma változását jelző információk: összeolvadások, kivásárlások, közös vállalatok. 3.5.3.Technikai jellegű információk: új termékek és technológiák, termékproblémák, költségek, licencek és szabadalmak.

3.5. A környezeti elemzés legfontosabb információtípusai: 3.5.4.Tágabb környezeti információk: általános feltételrendszer, kormányzati akciók és tervek. 3.5.5.Egyéb információk: beszállítók és nyersanyagok, erőforrások hozzáférhetősége, egyebek.

3.6. A STEEP-tényezők: 3.6.1.Társadalmi tényezők: demográfiai: korösszetétel, nemek aránya, születésszám, városiasodás, kulturális elemek: életstílus, társadalmi mobilitás, képzettség, iskolázottság, vallás, szokások, globalizálódó kultúra

3.6. A STEEP-tényezők: 3.6.2.Technológiai tényezők: K+F kiadások, technológiai transzfer sebessége, szabadalmi rendszer, termék-életciklus, technológia.

3.6. A STEEP-tényezők: 3.6.3.Természeti tényezők: ökotudatos gondolkodás térhódítása, biotechnológia, zöldmozgalmak hatásai.

3.6. A STEEP-tényezők: 3.6.4.Gazdasági tényezők: üzleti ciklusok, infláció, munkanélküliség, beruházások mértéke, energiaköltségek, tulajdonformák, GNP-trendek.

3.6. A STEEP-tényezők: 3.6.5.Politikai jogi tényezők: törvénykezés, monopóliumok korlátozása, piacvédelem, adópolitika, gazdaságpolitikai lépések, szakszervezeti mozgalmak erőssége, lobbicsoportok, a munka törvénykönyve.