Az évi XCII. törvény (az évi XXI. törvény módosítása)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Területi államigazgatási szervek
Advertisements

Az esemény vagy eseménysorozat katasztrófává minősítése Jogszabályi háttér § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Az ÉARFÜ NONPROFIT KFT - szerkezete, felépítése, a színes mozaik.
A védelmi bizottság elnökének katasztrófavédelmi feladatai Jogszabályi háttér: § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Az Alaptörvény és a közpénzügyek az önkormányzatok szemszögéből
általános főig. helyettes
A környezetvédelem intézményrendszere
Közigazgatási alapismeretek
Sásdi Többcélú Kistérségi Társulás SÁSD, június 28.
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Belügyminisztérium Belügyminisztérium dr. Bitay Márton Önkormányzati Stratégiai Főosztályvezető Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX.
A megyei tervezés jelenlegi állása, a közeljövő jogszabályi változásai Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása,
Baranya Megyei Önkormányzat
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Az évi LXV. törvény a helyi önkormányzatokról
Készítette: Mogyorósi Bettina. Az ország kiegyensúlyozott területi fejlődése és a térségei társadalmi-gazdasági, kulturális fejlődésének előmozdítása,
A Fővárosi Törvényszék
Ugrás az első oldalra ÚJ TERÜLETFEJLESZTÉSI STRATÉGIA október Dr. Lamperth Mónika önkormányzati és területfejlesztési miniszter.
Működőképes-e a területfejlesztés új rendszere Nagyházi György PhD hallgató RGDI - Győr.
A helyi önkormányzatok és a központi állami szervek kapcsolata
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Többcélú kistérségi társulások működési szabályai, zavarai
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
JEGYZŐI ÉRTEKEZLET Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Takács Zsófia október 17.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Katasztrófavédelem a védelmi igazgatás rendszerében
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
Somogy Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság 2012.
Távmunka a területfejlesztésben
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
A helyi önkormányzatok az Alaptörvényben
A területfejlesztés A törvényi keretek 2004-szeptember.
Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Az EU Strukturális Alapok programjainak végrehajtási intézményrendszere.
Gazdasági Tanácsok a felsőoktatási intézményekben január 13.
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata
A területfejlesztés A törvényi keretek 2004-szeptember.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Az új képviselő-testület megalakulását követő feladatok szeptember 17.
A vis maior esemény bekövetkezését követően az érintett Önkormányzatnak 5 munkanap áll rendelkezésére, hogy azt bejelentse az ebr42 rendszeren, valamint.
A középszintű érdekegyeztetés és szociális párbeszéd Magyarországon.
A Regionális Munkaügyi Tanáccsal szembeni elvárások a munkaadói oldal szemével nézve Készítette: ÉMRMT munkaadói oldal november 12.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A regionális politika 1996 után Magyarországon
A köztisztviselők jogállásáról Bevezető rendelkezések.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
1990. évi LXV. törvény a helyi önkormányzatokról A község, a város, a főváros és kerületei, valamint a megye önkormányzata (a továbbiakban: helyi önkormányzat)
Önkormányzat és állam.
Nemzeti Energetikusi Hálózat
A közigazgatási eljárás II.
A hivatalos statisztikára vonatkozó új jogszabályok bemutatása Dr
A Fővárosi Törvényszék
„KISTÉRSÉGI” MŰKÖDÉS – járások - tankerületek
Napirendek Megnyitó Együttműködési megállapodás megvitatása, elfogadása Irányító Csoport megválasztása, Irányító Csoport elnökének megválasztása Egyebek.
Előadás másolata:

Az 1999. évi XCII. törvény (az 1996. évi XXI. törvény módosítása) Készítette: Bor Boglárka Földrajz BSc térségfejlesztési szakirány 2013.11.18

1. Országos Területfejlesztési Tanács 1996 1999 régiónként egy-egy fő, legfeljebb azonban hat fő Érdekegyeztető Tanács Magyar Vállalkozásfejlesztési Alapítvány, Magyar Befektetési és Fejlesztési Bank,MTA elnöke a regionális fejlesztési tanácsok elnökei Országos Munkaügyi Tanács tanácskozási jog még: ifjúsági és sportminiszter, külügyminiszter,PHARE programok koordinálásáért felelős miniszter, Balaton Fejlesztési Tanács,KSH , Nemzeti Etnikai és Kisebbségi Hivatal elnöke

2. A megyei területfejlesztési tanács Felügyelő: a megyei közigazgatási hivatal vezetője Feladata: ellenőrzés Jogszabálysértés esetén: tevékenységéről és annak eredményéről tájékoztatja a bíróságot és a megyei közigazgatási hivatal vezetőjét. A rendelkezéseket akkor is kell alkalmazni, ha a Fővárosi Önkormányzat Közgyűlése a megyei területfejlesztési tanács feladat- és hatáskörébe tartozó ügyben hoz döntést. Ilyen esetben a hivatalvezető hatáskörét a fővárosi közigazgatási hivatal vezetője gyakorolja.

3. Tanács feladatai 1996 1999 kidolgozza és elfogadja a megye hosszú távú területfejlesztési koncepcióját , illetve a megye fejlesztési programját és az egyes alprogramokat véleményezi az illetékességi területét érintő koncepciókat „…a megyei területfejlesztési koncepció és területrendezési terv figyelembevételével…” „… és a megyei területrendezési terveket”

4. A megyei területfejlesztési tanács tagjai 1996 1999 a területi gazdasági kamarák képviselői a megyében működő területfejlesztési önkormányzati társulások statisztikai vonzáskörzetenként egy-egy képviselője a megyei munkaügyi tanács munkaadói és munkavállalói oldalának egy-egy képviselője Meghívottak: a területfejlesztésben és területrendezésben érdekelt területi államigazgatási szervek képviselői a megyében működő területfejlesztési önkormányzati társulások három képviselője a megyei (fővárosi) földművelésügyi hivatal vezetője területileg illetékes Regionális Idegenforgalmi Bizottság képviselője Meghívottak még: a területi gazdasági kamarák képviselői, valamint a megyei közigazgatási hivatal vezetője

Újratárgyalás, beszámolás 1996 1999 A miniszter képviselőjének ellenszavazata esetén a miniszter tíz napon belül kezdeményezheti az adott kérdés újratárgyalását. rendszeresen „…amennyiben azt a képviselő már az ülésen jelzi - a miniszter tizenöt napon belül…” rendszeresen, de évente legalább egyszer

5. Térségi fejlesztési tanács regionális fejlesztési tanácsok + megyei területfejlesztési tanácsok jogi személy, gazdálkodási és beszámolási kötelezettség Balaton térsége: Balaton Fejlesztési Tanács regionális fejlesztési programra javaslatot tesz munkaszervezet létrehozásáról is rendelkezik

A térségi fejlesztési tanács miniszter is delegálhat tagot a tanácsba a létszám egyharmadát nem haladhatja meg a meghívottak száma részt vesz az üléseken a székhely szerint illetékes fővárosi, megyei közigazgatási hivatal vezetője, valamint az illetékes területi főépítész A Balaton Fejlesztési Tanács dönt a hatáskörébe utalt pénzeszközök felhasználásáról, és megállapodást köthet az érintett tárcákkal az egyes fejlesztési programok finanszírozásáról.

A térségi fejlesztési tanács tagjai megyei területfejlesztési tanácsok elnökei regionális fejlesztési tanács képviselője a területi gazdasági kamarák, kamaránként egy-egy képviselője az érintett területfejlesztési önkormányzati társulások legfeljebb hat képviselője továbbá a Balaton Fejlesztési Tanács tekintetében: a Kormány kinevezett képviselője miniszterek képviselői

6. Regionális Fejlesztési Tanács feladatai a régió területfejlesztési koncepciójának kidolgozása együttműködés társadalmi-gazdasági helyzet vizsgálata és értékelése a régió fejlesztési programja gazdaságfejlesztés, érdekegyeztetés, térségi szereplők közötti koordináció pénzügyi terv készítése dönt a programok és alprogramjai megvalósításáról szervezi a programok megvalósítását, és részt is vesz azokon pénzügyi nyilvántartást vezet

Regionális Fejlesztési Tanács feladatai gondoskodik a források hatékony és szabályszerű felhasználásáról megállapodást köthet az érintett tárcákkal véleményezi területét érintő országos területrendezési terveket és fejlesztéseket közreműködik a régióban kialakult társadalmi és gazdasági válsághelyzetek kezelésében forrásokat gyűjthet a működéséhez és a fejlesztési programok megvalósításához ellátja mindazon feladatokat, amelyeket törvény vagy egyéb jogszabály hatáskörébe utal

Regionális Fejlesztési Tanács dönt a hatáskörébe utalt pénzeszközök felhasználásáról a régióhatáron túlterjedő egyes területfejlesztési feladatok ellátása érdekében megállapodást köthet az érintett megyei területfejlesztési tanácsok, illetve érintettség esetén a fővárosi önkormányzat megállapodhatnak, hogy mely további feladatot látnak el a regionális fejlesztési tanács keretében

A regionális fejlesztési tanács tagjai megyei területfejlesztési tanácsok elnökei miniszterek képviselői az érintett területfejlesztési önkormányzati társulások megyénként egy-egy képviselője megyei jogú városok polgármesterei Regionális Idegenforgalmi Bizottság elnöke továbbá a Közép-Magyarországi Regionális Fejlesztési Tanács tekintetében: a Kormány kinevezett képviselője a főpolgármester vagy képviselője a fővárosi kerületi önkormányzatok egy képviselője, valamint a régió területfejlesztési önkormányzati társulásainak további legfeljebb kettő képviselője

A regionális fejlesztési tanács Munkájáról köteles beszámolni évente legalább egyszer: a megyei területfejlesztési tanácsok elnökei a megyei területfejlesztési tanácsnak a miniszterek képviselői az őket delegáló minisztereknek a területfejlesztési önkormányzati társulások képviselője a delegáló önkormányzati társulásoknak a megyei jogú városok polgármesterei a megyei jogú város közgyűlésének

7. Záró rendelkezések a kihirdetést követő 8. napon lép hatályba minősített többség helyett  többség Felhatalmazást kap a Kormány, hogy rendeletben állapítsa meg: „…a területi monitoring rendszer feladat- és hatáskörét, szervezeti és működési rendjét; a területfejlesztési önkormányzati társulások működéséhez kapcsolódó költségvetési hozzájárulás mértékét és felhasználásának módját.” 30 napon belül a miniszter kezdeményezi a regionális fejlesztési tanács megalakulását A Budapesti Agglomerációs Fejlesztési Tanács jogutódja a Közép-Magyarországi Regionális Fejlesztési Tanács. A miniszter évente, a tárgyévet követő június 15-éig beszámol a Kormánynak a tanácsok működéséről.

Forrás: http://www.1000ev.hu/index.php?a=3&param=9763 http://www.complex.hu/kzldat/t9600021.htm/t9600021_ 5.htm

Köszönöm a figyelmet!