Hajdú-Bihar Megyei Pedagógiai Szakszolgálat és Pedagógiai Szakmai Szolgáltató Intézet 4029 Debrecen, Monti ezredes u. 7.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Advertisements

 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
Az iskolai szociálismunka
KÖSZÖNTJÜK A SZAKKÉPZÉSI TALÁLKOZÓN!
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
Tehetségpont létrehozása
A szaktanácsadás támogató szerepe
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Méltányossági elvek a közoktatásban
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Tehetségpontok hálózatának kiépítése
Pedagógiai szakszolgálat
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató

A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
KRE TFK Nyári Akadémia, Nagykőrös
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
A szaktanácsadó segítő szerepe
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Működését meghatározó törvények,rendeletek évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről -15/2013-as EMMI rendelet a szakszolgálati intézmények működéséről.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Barcsák Marianna KPSZTI
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
főosztályvezető-helyettes
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Előadás másolata:

Hajdú-Bihar Megyei Pedagógiai Szakszolgálat és Pedagógiai Szakmai Szolgáltató Intézet 4029 Debrecen, Monti ezredes u. 7.

Fenntartás, irányítás Alapító és irányító szerv: Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Középirányító szerv: Hajdú-Bihar Megyei Intézményfenntartó Központ Változás 2013. január 1-jétől Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Megyeközponti tankerület feladatai: szakképző iskolák, kollégiumok, pedagógiai szakszolgálatok, pedagógiai-szakmai szolgáltatás, valamint a járási tankerületi feladatok Járási tankerület feladatai: gimnáziumok,általános iskolák, alapfokú művészeti iskolák

Jogszabályi háttér a többször módosított 1993. évi LXXIX. törvény a közoktatásról 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről 229/2012. (VII.28.) Korm. rendelet a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról 4/2010. (I. 19.) OKM rendelet a pedagógiai szakszolgálatokról 10/1994 (V. 13.) MKM rendelet a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat ellátó intézményekről és a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokban való közreműködés feltételeiről 277/1997. (XII. 22.) Korm. rend. a pedagógus-továbbképzésről és –szakvizsgáról 202/2012. (VII. 27.) Korm. rendelet a Klebelsberg Intézményfenntartó Központról 2001. évi CI. törvény a felnőttképzésről 2011. évi CCIV. törvény a nemzeti felsőoktatásról

Szervezeti struktúra Igazgató Pedagógiai Szakmai Szolgáltatás Intézmény-egység-vezető Intézmény-egység-vezető Ügyviteli dolgozó Oktatás- technikus Folyamat- szervező Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottság Egységes Pedagógiai Szakszolgálat

Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottság feladatellátása tanulási képességet vizsgáló szakértői és rehabilitációs tevékenység SNI megállapítására vagy kizárására irányuló vizsgálatok, kontrollvizsgálatok, beszédfogyatékosság vizsgálata, korai fejlesztés, gondozás, fejlesztő felkészítés, otthoni ellátás keretében biztosított különleges gondozás.

Egységes Pedagógiai Szakszolgálat feladatellátása Nevelési tanácsadás beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermekek vizsgálata, együttműködés a nevelési-oktatási intézményekkel, az SNI-B tanulók ellátásának segítése, pedagógiai, pszichológiai fejlesztés, terápiás gondozás. Gyógytestnevelés

Egységes Pedagógiai Szakszolgálat feladatellátása Logopédiai szolgáltatás logopédiai szűrővizsgálatok, beszédhibák javítása, beszédindítás, diszlexia prevenciója, reedukációja. Továbbtanulási és pályaválasztási tanácsadás pályaorientációs és pályakorrekciós tanácsadás, segítségnyújtás az iskolaválasztáshoz szakszerű vizsgálatokkal, továbbtanulási kiadvány szerkesztése és terjesztése.

Pedagógiai-szakmai szolgáltatás törvényben meghatározott feladatai pedagógiai értékelés szaktanácsadás igazgatási, pedagógiai szolgáltatás pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének segítése, szervezése tanulmányi és tehetséggondozó versenyek szervezése, összehangolása tanulótájékoztató, tanácsadó szolgálat működtetése pedagógiai tájékoztatás

Pedagógiai értékelés Feladatai, szolgáltatásai: Segíti az intézmények munkáját szaktárgyi mérésekkel, és nevelési-neveltségi eredményvizsgálatokkal. Folyamatosan felhasználja, fejleszti feladatbankját. Intézményértékelési program felülvizsgálatának értékelése. Segíti a helyi, a térségi és az országos közoktatási feladatellátás szervezését.

Szaktanácsadás Feladatai, szolgáltatásai: Az oktatási, pedagógiai módszerek megismertetése és terjesztése (nevelési programok, tantervek). Szaktanácsadók munkájának koordinálása. Rendezvények szervezése műhelymunkák, szakmai előadások szakszolgálati szakmai napok Megyei Pedagógiai Napok Megyei tanévnyitó tanévindító tanácskozások

A szaktanácsadói munka célja és feladatai A pedagógusok szakmai segítése, melynek keretei között a szaktanácsadó áttekinti az adott iskola szakmai eredményeit, problémait; konzultál a pedagógussal, megtekinti a tanórákat; felméri, hogy az új tartalmi szabályzás nyomán milyen típusú és tartalmú fejlesztésre van szükség.

A szaktanácsadói munka célja és feladatai A pedagógusok munkájának fejlesztő támogatása (mentorálás, óralátogatás, óraelemzés); Tartalmi, módszertani javaslattétel (pl.: tanártovábbképzés); A szaktanácsadó egyfajta mentor, aki segítséget nyújt például a tanórai munka vagy az iskola egy tevékenységének eredményesebbé tételében Pedagógusok szakmai munkájának összegzése és feltöltése a pedagógusok portfóliójába a minősítést megelőzően.

Igazgatási, pedagógiai szolgáltatás Feladatai, szolgáltatásai: programok, tantervek készítése, közgazdasági, jogi stb. információk nyújtása, tantervek, tankönyvek, taneszközök megismertetése, felhasználásuk segítése, az óvodai-, iskolai- és kollégiumi pedagógiai program készítésében való közreműködés, intézményfenntartó önkormányzatoknak iskolaszerkezeti tanácsadás IMIP SzMSz Pedagógiai program Tanter Alapító okir FEUVE

Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének segítése, szervezése Feladatai, szolgáltatásai: Képzési igények felmérése. Továbbképzési programajánlat elkészítése. Pedagógus-továbbképzési programok szervezése, dokumentálása (szakmai-pénzügyi). Képzések nyilvántartása, beszámolási kötelezettségek teljesítése. Továbbképzési programok elkészítése és akkreditáltatása.

Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének segítése, szervezése Törvényi változások: a 277/1997. Korm. rendelet 5. § (3) d) pontjában foglaltak alapján a hétévenkénti továbbképzés legfeljebb huszonöt százalékába beszámítható a „harminc foglalkozási óránál rövidebb, nem akkreditált képzésben való részvétel, amennyiben a képzési idő legalább az öt órát eléri”.

Tanulmányi és tehetséggondozó versenyek szervezése, összehangolása Feladatai, szolgáltatásai: a versenyfüzetek, versenynaptárak elkészítése, a versenyek pontos regisztrációjának koordinálása, nevezési és számlakérő lap szerkesztése, postázása, havonta versenynaptár összeállítása a Hírmondóba, versenyanyagok, feladatlapok készítése, kapcsolattartás, konzultáció a szaktanácsadókkal, tehetséggondozó tanárokkal, versenyek megyei fordulóinak lebonyolítása, színvonalas szakmai programok szervezése a tehetséggondozó tanároknak.

Tanulótájékoztató, tanácsadó szolgálat Feladatai, szolgáltatásai: segíti a tanulókat, szülőket, pedagógusokat, diákönkormányzatokat jogaik megismerésében, szakmai nap szervezése diákönkormányzatot segítő tanárok számára, az Országos Diákparlament térségi fórumainak megszervezése, lebonyolítása.

Pedagógiai tájékoztatás – Szakkönyvtár Feladatai, szolgáltatásai: kölcsönzés – kedvezőtlen körülmények miatt – esetenkénti, folyamatos állománygyarapítás, könyvtárközi kölcsönzés, tájékozató munka ellátása (folyamatosan, igény szerint), témabibliográfia készítése, témafigyelő tevékenységek, témakatalógusok bővítése, aktualizálása.

Pedagógiai tájékoztatás – Szakkönyvtár Feladatai, szolgáltatásai: folyóiratok rendelése, feldolgozása, szakmai-módszertani segítség adása iskolai könyvtárosoknak, tanév-előkészítő és szakmai továbbképzések szervezése, tartalmilag elavult könyvek törlési jegyzőkönyveinek véleményezése iskolai könyvtárakban, segítség adása az iskolai könyvtárak minőségbiztosítási tevékenységéhez, folyamatos információ nyújtása a tankönyvekről (tankönyvtár).

Pedagógiai tájékoztatás - Hírmondó Feladatai, szolgáltatásai: havi tájékoztató kiadvány szerkesztése, elektronikus elküldése a megyei közoktatási intézményeknek (ingyenes), rendszeresen felhívjuk az iskolák figyelmét: konferenciákra, szakmai napokra, továbbképzésekre, a pedagógusokat érintő aktualitásokra, versenyekre, pályázati felhívásokra, a megrendelhető intézeti kiadványainkra, hírportál folyamatos frissítése.

Pedagógiai tájékoztatás - Honlap Intézményünk bemutatása, feladatai, szolgáltatásai Hírportál Elektronikus kiadványaink letöltése (Hírmondó, Pályázatfigyelő, Versenyfüzetek, Továbbképzési füzet) Eseménynaptár, közeledő határidők versenyekkel kapcsolatban Versenyfelhívások, eredmények Könyvtárban figyelt témák jegyzéke, médiatár Középiskolák, kollégiumok, speciális középfokú oktatási intézmények listája (Pályaválasztás)

Pályázati tevékenység KEOP-6.1.0/A-09-2010-0009 A projekt címe: „Tudatos fogyasztással a fenntartható életért” TÁMOP-3.2.2/08/2/A A projekt címe: „Észak-alföldi Komp-háló, minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek”

Tehetséggondozó tapasztalataink tehetségazonosítás tehetséggondozás (csoportos, egyéni) pályaorientációs tanácsadás, életpálya-tervezés, továbbtanulás, megfelelő iskolatípus választásának elősegítése tanácsadás szülőknek, diákoknak, pedagógusoknak a tehetséggel összefüggő nevelési problémák kapcsán tanácsadás fejlesztő programok megválasztásához és az egyéni ütemű önképzéshez információadás a képzési lehetőségekről (iskolaprofilok, tehetségfejlesztő iskolai programok, szakkörök, táborok, versenyek… stb.)

Tehetséggondozó tapasztalataink tehetségtémában konzultációk, szakmai előadások, továbbképzések szervezése tehetséggel kapcsolatos szakmai együttműködések biztosítása versenyszervezés különböző területeken megjelenő tehetségek számára pályázatok, művészeti kiállítások szervezése

Tehetséggondozó tapasztalataink Hátrányos helyzetű, alulteljesítő, különböző akadályoztatással élő tehetségek támogatása Magatartási, beilleszkedési problémával küzdő tehetségek támogatása (Nyugtalan, szorongó, vagy túlmozgásos, balesetező; Figyelmetlen, nehezen motiválható, képességei alatt teljesít; Gyakran szomorú, könnyen elsírja magát ok nélkül, nincsenek barátai, szótlan…; A feladatvégzés során kapkodó, bizonytalan, nem szívesen vesz részt az iskolai tevékenységben; Dühkitörései vannak, gyakran agresszív…) Ezek a tünetek sokszor a tehetséges gyerekeknél is előkerülnek. Általában nem a kiemelkedő képességek, hanem a tanulási, magatartási, vagy beilleszkedési probléma miatt fordulnak hozzánk.

Eredményeink tehetségpontként Pályázatok, művészeti kiállítások: pl. a „Barátunk Finnország” képzőművészeti pályázat, az Őszi Megyei Pedagógiai Napok keretében

Eredményeink tehetségpontként szolgáltatásaink intézményeknek, tehetséges diákjaiknak, pedagógusoknak mérési szakértő és pszichológus közreműködésével tehetséggondozó műhelyek szakmai támogatása az alábbi területeken: a tehetséges diákok természettudományos és műszaki gondolkodásmódjának, pályaorientációjának erősítése, a motivációs sajátosságok, a tanuláshoz fűződő viszony, énkép, megismerési képességek, kreativitás feltárása, a természet és a környezet iránti attitűd fejlődésének vizsgálata

Céljaink tehetségpontként Eddigi tapasztalatinkat felhasználva a tehetségdiagnosztika, tehetségfejlesztés folytatása, humánerő és egyéb forrásaink tudatos aktiválása, új együttműködési formák keresése, tudományos kutatások tervezésében, megvalósításában aktív részvétel, művészeti kiállítások, tehetségtáborok, szakmai és szülői fórumok, konzultációk szervezése a tehetséggondozás és fejlesztés érdekében, szemléletformálás annak érdekében, hogy ne csak a problémás viselkedést vegyék észre a szülők, pedagógusok, hanem a tehetség jeleit is.

Céljaink tehetségpontként Vizsgáló eszközeink, diagnosztikus eljárásaink és terápiás módszereink a tehetséges gyermekek esetében ugyanolyan jól működnek, mint a nehézségekkel küzdő lemaradók esetében. Minden gyermek tehetséges valamiben, ennek a tehetségnek a felfedezése a mi felelősségünk. „Bármilyen tehetséged van, használd azt: az erdő is nagyon csendes lenne, ha csak azok a madarak énekelnének benne, akik a legjobban tudnak énekelni.” Henry Von Dyke

Köszönöm a figyelmet! Őri Józsefné 4029 Debrecen, Monti ezredes u. 7. Tel/fax: 52/536-584 E-mail: orine@hajdu-ped.sulinet.hu