Elemzés
Elemzési szintek Adatforrás Primer Szekunder Data warehouse DW CRM
Primer adatelemzés
Mintán történő elemzések Minta korrekció: Súlyozás Minta reprezentativitása érdekében (alminták) Projektálás: Projekciós súly Alapsokaságra történő leképzés
Változók típusai
Változók típusai c) Skála szintű változó a) Nominális változó b) Ordinális változó c) Skála szintű változó
Output
Szekunder adatelemzés Szegmentációs technikák
Szegmentálási dimenziók Forgalmi, értékesítési adatok Árbevétel Mennyiség Árrés Stb. Ügyfélminősítések Ügyfélérték Fizetői minősítés Aktivitási mutatók Kontaktusok száma Használt kommunikációs csatornák Additív szolgáltatási mutatók + Primer infok
Ügyfél osztályozás B u s i n e s s R e s i d e n t i a l KA LARGE CUST. B u s i n e s s MID-MARKET SME SMALL ENT. HIGH END RES. AVERAGE R e s i d e n t i a l SMALL LOW
Hierarchikus módszerek
Prior modellek