Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Célpiaci marketing.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Célpiaci marketing."— Előadás másolata:

1 Célpiaci marketing

2 Célpiaci marketing a piac kiválasztott szegmenseinek
megfelelő terméket kifejlesztő, kínáló és e szegmensekre irányuló marketing mixet alkalmazó vállalati magatartás SZEGMENS a piac egyedi keresleti sajátosságait mutató csoport

3 A CÉLPIACI MARKETING FOLYAMATA
SZEGMENTÁCIÓ 2. CÉLPIACOK KIVÁLASZTÁSA 3. TERMÉK POZICIONÁLÁS KUTATÁS Mélyinterjúk Kérdőíves megkérdezés ELEMZÉS Faktoranalízis Clusteranalízis BEHATÁROLÁS Csoporton belül kis k. Csoportok között nagy k.

4 1. PIACSZEGMENTÁCIÓ PIACSZEGMENTÁCIÓ
Olyan eljárás, amellyel egy termék vagy szolgáltatás piacát - jól definiálható ismérvek szerint - homogén részekre osztjuk PIACSZEGMENTÁCIÓ ELŐNYEI a piaci igényeknek megfelelő termék előállítása kisebb szórás, költségtakarékosság piaci rések (ellátatlan területek) felfedezése

5 Terméktényezők alapján
1. PIACSZEGMENTÁCIÓ Terméktényezők Fogyasztókat jellemző ismérvek Terméktényezők alapján TERMÉK rendeltetése ára ismertsége összetétele

6 Fogyasztókat jellemző ismérvek
1. PIACSZEGMENTÁCIÓ Fogyasztókat jellemző ismérvek DEMOGRÁFIAI életkor nem családnagyság családi életciklus nemzetiség, vallás TERÜLETI lakóhely típusa település mérete ország

7 Fogyasztókat jellemző ismérvek
1. PIACSZEGMENTÁCIÓ Fogyasztókat jellemző ismérvek TÁRSADALMI - GAZDASÁGI foglalkozás végzettség jövedelem életmód MAGATARTÁSI termékhasználat márkahűség személyiségjegy

8 Piacszegmentálás A piac egyedi keresleti sajátosságokat mutató csoportját szegmentumnak, a piac megismerését célzó és azt homogén- a marketingakciók gazdaságos végrehajtását lehetővé tevő- részekre osztó eljárást szegmentálásnak nevezzük. A piac meghatározása 1 A szegmentálás alapjául szolgáló ismérvek megha- tározása Piacszegmentálás folyamata A szegmentumok elemzése 2 4 3 A szegmentumok kialakítása

9 Egy vidéki építőanyag-kereskedés piacának lehetséges szegmentálása
Területi Közületek Magánszemélyek -Építkezők -Barkácsolók -Korszerint csop. -Jövedelem szerint csop. -Ártudatos -Árérzéketlen -Utána járó -Kényelmes -Vállalkozások -Költségvetési sz. -10 km 10-20 km 20-30 km - 30km fölött

10 Szegmentumok: Ajánlatok: -fiatal, kisjövedelmű, ártudatos, utánajáró
építkező -kényelmes, magas- jövedelmű, középkorú árérzéktelen, barkácsoló -kőművesek -40 km fölött Ajánlatok: -olcsó, osztályos árenged- ményes falazóanyagok közvetlen értékesítés -lakásdíszítés, presztister- mékek, kandallók, kerti diszek -tevékenységhez folyamato- san kellő anyagok -csak kurrens cikk

11 Fogyasztói piac szegmentálásának alapváltozói
Csoport Területi Demográfiai Társadalmi- Magatartási gazdasági Változók Lakhely típusa Életkor Foglalkozás Termékhasználat Tájegység Nem Iskolai végzettség Márkahűség Település méret Családnagyság Jövedelem Személyiségjegyek Családi életciklus Életmód Nemzetiség Vallás A piac szegmentáció alaptétele miszerint: a szegmentumok közötti eltérés a lehető legnagyobb, a szegmentumokon belüli különbség a lehető legkisebb legyen.

12 46 A fogyasztói piac szegmentálásának szempont-rendszere - Földrajzi tényezők - Társadalmi-demográfiai tényezők - Gazdasági tényezők - Pszichológiai és pszichográfiai tényezők - Termékkel kapcsolatos magatartási tényezők A fogyasztói piac szegmentálása több szempontból elvégezhető.

13 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Gondolom mára ennyi elég, remélem sikerült mindenkinek valami kevés újat mondanom. .

14 Az 5 megfelelő: a megfelelő  termék, a megfelelő  helyen,  időben,  mennyiségben, és a megfelelő  áron!


Letölteni ppt "Célpiaci marketing."

Hasonló előadás


Google Hirdetések