A szociális munka elméletek főbb jellemzői-I. Pszicho-dinamikai elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991 (81.o.)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Neveléselmélet, nevelésfilozófia
Advertisements

Szakképzésbe lépés lehetősége Magyarországon
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Szociális munka az onkológiában
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
AZ ÜGYINTÉZÉS MODELLEZÉSE I. BEVEZETÉS, ELVI ALAPOZÁS
A szociális munka elméletek főbb jellemzői-V. Kognitív elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991( )
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
A szociális munka elméletek – IV. Humanisztikus és egzisztenciális elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991, old.
A munka világával kapcsolatos tudás
A pszichiátriai ellátás szervezeti keretei
Bizalom a szervezetekben
Szociális tanuláselmélet
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Egyéni döntések a szervezetben
A tanácsadó és a mentor szerepe
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
A kulturális intelligencia
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Az esetismertetés szerkezete Ágoston-Héderné 1. A kliens bemutatása 1.1. A realitások a kliens életkora, egészségi állapota, mentális képességei jövedelmi,
Az elméletek és a gyakorlat viszonya a szociális munkában Összeállította: Ágoston Magdolna Forrás: Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd,
Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991
„OLYANNAK LÁTOM MAGAM, MINT EGY
A szociális csoportmunkában alkalmazott csoportok típusai
A professzionalizmus formálódása és jelentése (Kozma J.2002)
Az elnyomást elutasító/képessé tevő gyakorlat Összeállította: Ágoston Magdolna Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd,
A szociális munka elméletek -III. Kommunikációs elméletek
FIATALKORI BŰNÖZÉS ÉS VIKTIMOLÓGIA
Az egészségügy, a foglalkoztatás, a szociális ellátás találkozási pontjai avagy: Hova változzunk? dr. Harangozó Judit SE Közösségi Pszichiátriai Centrum,
Közösségi ellátók mint facilitátorok
EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU)
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
A PSZICHIÁTRIA ALAPVONALAI
Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi program.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Pszichológiai Ismeretek
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
Rogers után – új felismerések a személyközpontú irányzatban
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A szülői példa jelentősége az utódok életében
Egy fenomenológus a kognitív személyiségpszichológia előfutáraként
Szociálpedagógus képzés II. évfolyam I. félév A szociális munka egyénekkel és családokkal című kötet.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Tömeges krízishelyzetek a pszichológus szemével II.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Reflektív gondolkodás
Személyiségfejlődési zavarok
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Szociálpszichológia 3. Illés Anikó. Benyomáskeltés Eddig a benyomások alakulásáról Most: Reklám Becsapás Befolyásolás Stratégia Színház...
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Jezsuita fenntartói modell a gyermekvédelemben KPSZTI - FFA Gyermekvédelmi műhelynap
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Kérdések a második zh-hoz
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Kompetencia kézikönyv A szakmai és személyes bemeneti kompetenciák mérésére vonatkozó módszertani ajánlások munkaadók számára.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Előadás másolata:

A szociális munka elméletek főbb jellemzői-I. Pszicho-dinamikai elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991 (81.o.)

Pszicho-dinamikai elméletek Középpontban: a gyermekkor, a korábbi kapcsolatok, és az anya nélkülözése Hangsúly: a mentális betegségen és a szociális munka középpontjában álló zavart viselkedésen Az éleslátás (fejlett gondolkodás) fontos része a szociális munkában a megértésnek és a kezelésnek A társadalmi tényezők jelentősége kisebb, mint a pszichológiai és érzelmieké

Főbb pszicho-dinamikai elméletek a szociális munka elméletében  Pszichoanalízisen alapuló, kezelő esetmunka modellje (Hollis 1964, Woods, Turner 1978,  Én-pszichológiai gyakorlat (Goldstein 1984, Kernberg, )  Funkcionális iskola (Perlman, 1957, Philips1957, Smalley, 1967, Ryder 1976,)  Tranzakcióanalízis modellje ( Pitman 1982)

A pszicho-dinamikai elméleten alapuló esetmunka munkafolyamata (Hollis) Lépések a klienssel való kapcsolatban: Támogatás Célok:  A kliens szorongásának, önvádjának, önleértékelésének csökkentése  A segítővel való kapcsolat kiépítése

Közvetlen befolyásolás Feltárás, leírás, ventilláció Reflektálás (észrevételek) a személyes helyzetre  Megerősíteni a klienst egyéni megoldásai helyességében  Megérteni a kliens helyzetére vonatkozó álláspontját; érzelmeket előhozni  Növelni a kliens önmagára vonatkozó megértését

Fejlesztő észrevételek  Növelni a kliens megértését: hogyan és miben hatnak jelenlegi helyzetére korábbi élettörténései

Lépések a környezettel való kapcsolatban: Kommunikációs lépések Erőforrások feltárása Különböző szerepek alkalmazása Célok:  Kapcsolatteremtés másokkal, az ügyben érintettekkel  Szolgáltatások megszerzése a kliens számára  Cselekvések a kliens érdekében