Szegedi Tudományegyetem TÁMOP 3.1.4.. „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
Szűts József Általános Iskola
A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni iskolánk részvételéről, feladatairól a TÁMOP /08/ „A kompetencia alapú oktatás.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
A nagyatádi közoktatás átfogó innovációja TÁMOP / ADY ENDRE GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA 7500 NAGYATÁD, DÓZSA GY. U. 13. Tel. & Fax:
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
Újabb kalandba kezdünk …
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektzárás MARCALI Miért van szükség a magyar közoktatásban változásokra ? Összeállította: dr. Bertók Sándor Közoktatási szakért ő.
A kompetencia alapú oktatásról
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Előadás másolata:

Szegedi Tudományegyetem TÁMOP

„XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” TÁMOP /

A pályázat célja Hozzásegítse a diákokat az életen át tartó tanulás megalapozásához Hozzásegítse a diákokat az életen át tartó tanulás megalapozásához Munkaer ő -piac igényeihez való rugalmas alkalmazkodást segítse Munkaer ő -piac igényeihez való rugalmas alkalmazkodást segítse Tehetséggondozás és felzárkóztatás egyensúlyának megteremtése Tehetséggondozás és felzárkóztatás egyensúlyának megteremtése Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Kompetencia alapú oktatás elterjesztése

Mi a kompetencia? Egyszerűen fogalmazva: Képességek, készségek, amelyek hozzásegítenek bennünket, hogy az ismereteinket, tudásunkat alkalmazni tudjuk a mindennapokban, a folytonosan változó világban. Képességek, készségek, amelyek hozzásegítenek bennünket, hogy az ismereteinket, tudásunkat alkalmazni tudjuk a mindennapokban, a folytonosan változó világban.

A pályázó Szegedi Tudományegyetem, mint intézményfenntartó, Ft támogatást nyert el a projekt megvalósítására. Szegedi Tudományegyetem, mint intézményfenntartó, Ft támogatást nyert el a projekt megvalósítására. Ebből iskolánk részesedése: Ft. Ebből iskolánk részesedése: Ft.

Mire használható fel az összeg? oktatásfejlesztésre oktatásfejlesztésre eszközbeszerzésre eszközbeszerzésre képzésekre, innovációra képzésekre, innovációra és a megvalósításhoz szükséges járulékos egyéb költségekre, a 2009/ es tanévben. és a megvalósításhoz szükséges járulékos egyéb költségekre, a 2009/ es tanévben.

A pályázatban részt vevő iskolák Egyetemi Óvoda Egyetemi Óvoda Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskola Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskola Ságvári Endre Gyakorló Általános Iskola Ságvári Endre Gyakorló Általános Iskola Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium SZTE Vántus István Gyakorló Zeneművészeti Szakközépiskola SZTE Vántus István Gyakorló Zeneművészeti Szakközépiskola

Mit vállalt az iskolánk Kompetencia alapú oktatócsomagok bevezetése Kompetencia alapú oktatócsomagok bevezetése Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása Tantárgytömbösített oktatás Tantárgytömbösített oktatás Oktatási projekt készítése Oktatási projekt készítése Témahét megtartása Témahét megtartása Jó gyakorlat átvétele (Kokasos módszer-zeneterápia) Jó gyakorlat átvétele (Kokasos módszer-zeneterápia) Modulszerű oktatás Modulszerű oktatás Új technikai eszközök használata a tanórák 10 % - ában Új technikai eszközök használata a tanórák 10 % - ában

Milyen kompetenciákat fejlesztünk az oktatócsomagokkal? Szövegértés-szövegalkotás:9.z Szövegértés-szövegalkotás:9.z Matematika: 9.z Matematika: 9.z IKT kulcskompetencia: 12.z. IKT kulcskompetencia: 12.z. Életpálya építés: 13.z. Életpálya építés: 13.z. Tantárgytömbösítés: 11.z. Tantárgytömbösítés: 11.z. Műveltségterület tantárgyi bontás nélkül (néprajz): 11.z, 13.z. Műveltségterület tantárgyi bontás nélkül (néprajz): 11.z, 13.z.

Mit jelent a műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása? A 11.z és 13.z osztály néprajzot tanul, amelyben együtt tanulja a népzenét, a néprajzot, stb. A 11.z és 13.z osztály néprajzot tanul, amelyben együtt tanulja a népzenét, a néprajzot, stb.

Mit jelent a tantárgytömbösített oktatás? A tanulók kéthetes ciklusokban tanulnak. A tanulók kéthetes ciklusokban tanulnak. Új módszerekkel dolgoznak, így több lehetőségük lesz az elsajátítás mellett a gyakorlásra, alkalmazásra. Új módszerekkel dolgoznak, így több lehetőségük lesz az elsajátítás mellett a gyakorlásra, alkalmazásra. Hatékonyabbá válik a tanulási idő felhasználása Hatékonyabbá válik a tanulási idő felhasználása Bevont tanulócsoportok: 11.z. (szolfézs, zeneirodalom) Bevont tanulócsoportok: 11.z. (szolfézs, zeneirodalom)

Milyen projektben vesznek részt a diákok? A projekt egy három hetet meghaladó programsorozat. A projekt egy három hetet meghaladó programsorozat. Témája: Vántus élete és munkássága Témája: Vántus élete és munkássága Bevont évfolyamok: 9.z, 10.z, 11.z, 12.z, 13.z Bevont évfolyamok: 9.z, 10.z, 11.z, 12.z, 13.z

Mi a témahét? A tanulók ezen a héten az „A hatékony önálló tanulás” cím alatt előadásokat hallgatnak, és elsajátítják a különböző tanulási módszereket, technikákat. A tanulók ezen a héten az „A hatékony önálló tanulás” cím alatt előadásokat hallgatnak, és elsajátítják a különböző tanulási módszereket, technikákat. Bevont évfolyam: 9.z. Bevont évfolyam: 9.z.

Mi a modulrendszerű oktatás? A gyerekek a tananyagot témák szerint csoportosítva tanulják, nem passzív befogadóként, hanem tevékeny résztvev ő ként. A gyerekek a tananyagot témák szerint csoportosítva tanulják, nem passzív befogadóként, hanem tevékeny résztvev ő ként. A testnevelés órán a diákok a Kovács Módszerről tanulnak, a látott és hallott módszereket a tanár segítségével megtanulják, készséggé formálják az 1 év alatt. A testnevelés órán a diákok a Kovács Módszerről tanulnak, a látott és hallott módszereket a tanár segítségével megtanulják, készséggé formálják az 1 év alatt. Bevont évfolyam: 13.z. Bevont évfolyam: 13.z.

Milyen új technikai eszközökről van szó a pályázat kapcsán? Elsősorban a számítógépekről. Elsősorban a számítógépekről. A Finale 2010-es kottaíró program bevezetéséről. A Finale 2010-es kottaíró program bevezetéséről. Interaktív, digitális táblák használatáról. Interaktív, digitális táblák használatáról.