Üzleti kommunikáció etikája

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓ
Advertisements

Jánosi Beatrix szeptember 08.
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Verbális kommunikáció
III. LÉTKÉRDÉS KONFERENCIA EGYÜTT-LÉT A kapcsolatok természetrajza
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Kommunikációs stratégiák
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Verbális kommunikáció
Nemzetközi tárgyalási technikák
4. Kreatív döntéshozatal
Színjátékos tehetséggondozó projekt
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Az üzleti kommunikáció etikája
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Könyvtári teljesítménymérés
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Vezetés – Vezetési Stílusok
Egyéni döntések a szervezetben
Ellenőrzés és értékelés az alsó tagozatos matematika oktatásában
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
A marketingkommunikáció
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
A személyközi kommunikáció dinamikája. Belebonyolódás és kihátrálás
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
A szervezeti felépítés definíciója
A lineáris-funkcionális szervezeti forma
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
KONZULTÁCIÓS TECHNIKÁK
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Asszertivitás E. Tóbiás Sára 2009.
Kommunikáció a szervezetben
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Kereskedelmi levelezés
TÁMOP /A Önismeret, öndefiníció, önértékelés.
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
A szövegszerkesztés menete
A szövegértési feladatok összeállítása
MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓ
8. Előadás Szervezetek és szervezeti formák
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
Felelősen, egészségesen, biztonságosan
Prezentáziós Stratégia
A vezető személyisége – a ma követelményei és a holnap kihívásai.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Tárgyalás és kommunikáció a tanácsadó és az ügyfél kapcsolatában Szociálpszichológiai szempontok Dr. Dévényi Márta Egyetemi adjunktus Pécsi Tudományegyetem.
Az ISO/IEC szabvány követelményeihez kapcsolódó feladatok az önkormányzati, államigazgatási szerveknél Lábodi Csaba PhD jelölt Témavezető: Dr. Dimény.
Az anyanyelvápolás szerepe a modern kommunikációban
Javaslat a konszenzust igénylő alapkérdésekre
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Kognitív és emotív jelentés
Vállalkozási ismeretek
Erősségek gyengeségek.
Könyvtári protokoll. Kommunikáció Folyamat, amelyben az egyén információt továbbit azzal a céllal, hogy más egyént befolyásoljon. Folyamat, amelyben.
Kommunikáció típusai.
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
Előadás másolata:

Üzleti kommunikáció etikája

Kommunikációs készség Vezetőnek magas szinten kellene művelnie Fejleszthető Fogalom Tartalom Terjedelem Visszacsatolás

Helyes gondolkodás formális logikai törvénye: Azonosság elve A=A A-Á formula Állítás Tagadás Igaz/Hamis Hazugság Tévedés

Kommunikáció formái: Közvetlen /személyközi Közvetett Verbális Nonverbális Szándék nélküli, véletlenszerű Kifejező Célirányos Személyes Csoport Tömeg

A kommunikáció nyelvi – etikai követelményei A beszéd legyen világos, érthető, szabatos. A beszéd legyen célirányos. A beszédben megfelelő arányt kell kapjon a lényeges és a lényegtelen. A beszéd legyen a válaszhoz és a megértéshez elegendő, ne legyen a szükségesnél sem több, sem kevesebb, pozitívumokat illetően bőbeszédű, negatívumokat illetően szűkszavú → bizalomvesztés. Kerülni kell a tolvajnyelv, szleng használatát. Szavakat helyesen kell megválasztani. Óvakodni kell a durva beszédtől a trágárságtól. A szavak kiejtése legyen érthető (hadarás, szóvégek elharapása). A stílus alkalmazkodjon a helyhez, a körülményekhez, a tárgyalás jellegéhez, az üzleti partnerekhez. A szellemeskedés nem kizárt, de csak mértékkel alkalmazható.

Szerződés A goodwill része az ajánlat formai és tartalmi kérdései, A felek egybehangzó akaratnyilatkozata valamilyen célzott joghatás elérése érdekében. Kötelezettség keletkezik valamely szolgáltatás teljesítésére és jogosultság a szolgáltatás követelésére. A goodwill része az ajánlat formai és tartalmi kérdései, a szerződés formai és tartalmi kérdései, a szerződés teljesítése, illetve a nem teljesítés következményeinek vállalása,ha ezekért mi vagyunk felelősek.

Szerződési ajánlat Ajánlati kötelezettség (postafordulta) Jogi és erkölcsi felelősség szerződés alapján Jogi állás: az önérdek nem lehet tisztességtelen

Szerződési ajánlat Biztosítani kell: Egyértelmű eladási/vételi szándék Jogi kötelezettségvállalás ismerete, ennek jelzése Megkötendő szerződés feltételeinek pontos ismertetése Szóbeli megállapodás  szerződési feltételek

Morális követelmények a szerződéssel szemben Legyen tömör, világos, egyértelmű, szabatos. Ha valami nem egyértelmű, szóban tisztázni kell. A szerződéssel „fényképet” készít a szerződő fél magáról (hírneve, megbízhatósága, színvonala, egész morális arculata kifejeződik benne). A teljesítése is minősíti az érdekelt feleket.

Szerződés teljesítése Adott szó megszegése Szerződés szegés: Csalárd ígéret Objektív gátló tényezők Szubjektív ok Enyhítő megoldás: Őszinteség Felelősségvállalás Erkölcsi és anyagi kártérítés

Szélhámos stratégiák Asszociatív elemek Csalétek Simogatás Magakéretés Csiki-csuki Tükör játék

Üzleti becsület összetevői Adott szó megtartása Pontosság Teljesítés Érkezés Tárgyalás (bőbeszédűség: Képtelen fegyelmezni gondolatait Leplezni akarja álláspontját Maga se tudja mit akar)

Üzleti becsület összetevői Stílus Szavak funkciói: Közli a jelet, amit felfogunk Jelentése eljut a tudatunkba Érzelmi hatás Hangulata Eufemizmus használata - empátia

Az üzleti tárgyalás morális tartalmú magatartásjegyei Udvariasság Következetesség Rugalmasság Nyíltság Őszinteség Bizalomkeltés Diszkréció Én-központúság mérséklése Empátia Fegyelmezettség Határozottság Igazságosság Igényesség Kompromisszumkészség Korrektség Magabiztosság Pontosság Önuralom Megbízhatóság Szótartás Tapintat Tolerancia Türelem, stb

Vállalati kommunikáció Vita Feszült vita: Érzelmi túlfűtöttség Tudat beszűkülése Logikus érvek gyengülése Normális vita Másik fél jóindulatának megnyerése (mosoly, elismerés, felelősség vállalás)

Meggyőzni vagy legyőzni? Meggyőzés Megértse, Jónak tartsa, Elfogadja, Mellé álljon, Képviselje Demokrata vagy liberális vezető Legyőzés Nem fontos, hogy megértse Nem fontos, hogy jónak tartsa Fontos, hogy elfogadja Autoriter vezető

A beosztott minősítése A vezető erkölcsi kötelessége Világossá tenni, hogy milyen értékek mentén dicsérek Az elismerésnek reálisnak és megalapozottnak kell lennie. Az alaptalan dicséret az igényes, önkritikus embert bizonytalansággal tölti el, sérelemként is megélheti

Miért dicséretet precízen elvégzett munka, precízen végzett túlmunka, kreativitás és önállóság, egyéb mindez együtt.

Vállalati kommunikáció csoportosítása: Iránya szerint Horizontális Vertikális Formája szerint Formális Informális

Hatékony kommunikációs rendszer segíthet: Konfliktusok felfedezésében és kezelésében A szervezet közhangulatának befolyásolásában A rejtett kreatív potenciál kibontakoztatásában A szervezeti egységek közötti információáramlásban A vezetői elvárások, döntések nyilvánossá tételében