1. ELŐADÁS.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Advertisements

A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Ügyviteli, és munkaerő-piaci ismeretek
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Projektmenedzsment Erőforrás tervezés.
1. előadás.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Minőségmenedzsment 2. előadás
Emberierőforrás-ellátás
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
Benchmarking.
Emberi erőforrás menedzsment
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
SZEMÉLYZETI MARKETING
Humánerőforrás Kontrolling
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Ellenőrzés, visszacsatolás
Minőségdíjak.
A HEM kialakulása és fejlődése
HUMÁN KONTROLLING.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
1 Gazdasági változások a rendszerváltás után 1990-es évek: Első multinacionális cégek megjelenése Új management kultúra Keleti piac helyett nyugati piac.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
2002. Július 10. HR CLUB. I.Alapítás:1977, North Carolina II.központ: Tampa, Florida III.5 kontinens, 15 ország, 42 call center IV.közel munkatárs.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Minőségbiztosítási ismeretek
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
Vállalkozásmenedzsment I.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A Nemzeti Statisztika Gyakorlati Kódexe
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Kérdések a második zh-hoz
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Készítette: Farkasné Veres Edina
SEEM alapok.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

1. ELŐADÁS

Áttekintés az emberi erőforrás menedzsmentről A vállalati erőforrások 4 M modellje M1 money ( pénz) M2 man ( emberi erőforrások ) M3 manufacturing ( gyártási módszerek M4 market ( piac )

A személyzeti ( emberi erőforrás menedzsment )fogalma és funkciói Personnel ( Human )Resource Management = PRM /HRM Személyi(emberi erőforrás ) Menedzsment = SZEM/EEM

HRM funkciók Munkakör elemzés Erőforrás biztosítás Munkakör értékelés Ösztönzés menedzsment Teljesítmény értékelés Emberi erőforrás fejlesztés

A HRM végső célja A szervezeti hatékonyság biztosítása, a kívánatos szervezeti eredmény elérése érdekében ( pl.: versenyképes termékek és szolgáltatások )

A HRM általános céljai I. Magas teljesítmény Minőségi termék Megfelelő számú, szakértelmű és gyakorlattal rendelkező alkalmazottak foglalkoztatása Kontrollált munkaerőköltség Versenyképes bérszint Alacsony szintű fluktuáció és hiányzás

A HRM általános céljai II. Munkafeltételek,amelyekkel elégedettek a munkavállalók Megfelelés a törvényeknek, jogszabályoknak

Hogyan éri el mindezt a HRM?

Hogyan éri el mindezt a HRM? A munkaerő szaktudásának és képességének hatékony alkalmazása Jól képzett és motivált alkalmazottak biztosítása Elégedetté tenni az alkalmazottakat, engedni önmegvalósításukat A személyzeti irányelvek közvetítése az alkalmazottak felé Segíteni az etikus elvek fenntartását

A személyzet menedzsment története I. Anglia (néhány sztereotípia)I. A társadalmi reformer A jótékonyság gyakorló Az emberséges bürokrata

A személyzet menedzsment története II. Anglia (néhány sztereotípia)II. 4.A konszenzusteremtő tárgyaló 5. A szervezeti ember 6. A munkaerő elemző

A személyzet menedzsment története III. Ez a 6 sztereotípia együtt alkotja ma a személyzeti szakemberek komplexitását

A személyzet menedzsment története IV. A változások mérföldkövei az USA-ban I. Vezetői felügyelet és az állás elvesztésétől való félelem a vezetés leghatékonyabb módszere A tudományos vezetés megjelenése

A személyzet menedzsment története V. A változások mérföldkövei az USA-ban II. 3. Az emberi viszonyok elvei 4. A szervezeti és alkalmazotti célok szembenállásának feloldása

A személyzet menedzsment története VI. (Magyarország) II. vil.háborúig terjedő korszak Időbeli lemaradással, de érezhető a „nyugati” fejlődési fázisok jellemzői A szocializmus időszaka Lemaradás Új káderek kiválasztása Bizalmatlanság Rendeletekben előírt HR munka Politikai prioritások, szakma háttérbe szorul

A személyzet menedzsment története VII. (Magyarország) 1968 gazdasági reform, de 1980-ig ez a HR politikát nem érintette Munkaügy központilag szabályozott ( kp-i bérszabályozás ) A bérekkel kapcsolatos fő döntéshozó: Országos Tervhivatal 1980-as évek: HR-ben is elkezdődött a gazdasági reform

A személyzet menedzsment története VIII. (Magyarország) 1980-as évektől HR reform következményei: Szakmai színvonal és tudományos megalapozottság nő Demokratizmus mélyítése A személyzeti munka rugalmassága és hatékonysága fokozódik AZONBAN : !!!

A személyzet menedzsment története IX. (Magyarország) Az 1985. évi Párt állásfoglalás szerint: „ Vezetői munkakörökbe olyan szakemberek beállítását kell megtenni, akik ismerik, értik és cselekvően azonosulnak a Párt, a Kormány politikájával. ( hozzátéve: a vezető minden szinten rendelkezzék munkaköreinek megfelelő szakmai- iskolai végzettségével és folyamatosan képezze magát. )

A személyzet menedzsment története X. (Magyarország) A közelmúlt változásai: Liberalizálás Privatizálás A munkaerő kategóriájának újraértékelése Új ember központú személyügyi szervezet A hazai HR még ma sem elégíti ki a piacgazdaság követelményrendszerét

A személyzet menedzsment története XI. (Magyarország) A jövő tendenciái: TQM ( Total Quality Management) Üzleti folyamatok újratervezése ( re-engineering ) Folyamatos javítás Szervezeti tanulás .

A személyzet menedzsment története XII. (Magyarország) A HR apparátus szerepe módosult: Teljes partnerviszony a felső és vonalbeli vezetéssel a stratégiai tervezésben és megvalósításban A munkaviszony hatékony és gazdaságos tervezése Az alkalmazottak pártfogója, ösztönzi az egyéni és team munka teljesítményt A folyamatok és vállalati kultúra átalakítója Vállalati partnerekkel programokat fejleszt ki