Corporate Identity a szállodaiparban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Etikai Kódex.
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
Marketing a kozmetikában
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
Bauer András - Berács József:
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
Közönségkapcsolatok (PR)
A TURISZTIKAI TERMÉK FELÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ A BRIT PIACON.
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Közönségkapcsolat (public relations)
Kommunikációs politika
Közönségkapcsolatok (PR)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Településmarketing Marketing a területfejlesztésben!?
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Előadó: LAVOTHA ILDIKÓ High-Care Cosmetics Kft. cégvezetője április 24.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Reklámozás, Public Relations
Marketing alapismeret
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing alapjai.
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Vállalati arculat.
Marketing alapfogalmak
A marketing piac tartalma
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Bauer András – Berács József
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Könyvtári marketing és arculat „Akik a nonprofit intézményeket vezetik azoknak a választásuk nem abban áll, hogy foglalkozzanak-e a marketinggel, hanem,
Kérdések a második zh-hoz
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Sponsorare necesse est
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Minőség menedzsment 6.előadás
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkommunikáció
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
INNOINFO, A VÁLLALKOZÓI KÖZÖSSÉGI PORTÁL. Miben segíthet az Innoinfo projekt?  kkv-k marketing tevékenységének beindításában  márka/cég ismertségének.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
8. Előadás Szervezetek és szervezeti formák
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
Minőségbiztosítási ismeretek
Marketing alapok Kopcsay László.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Marketing, marketingkommunikáció. Mi is az a marketing? Eszme Attitűd Magatartásforma Technika Vállalati alapfunkció Módszertan Szervezeti egység.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
A Magyar Természettudományi Múzeum stratégiai marketingterve 2014–2018
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Előadás másolata:

Corporate Identity a szállodaiparban Bevezetés

Tematika Bevezetés Utazás Gasztronómiában (videofilm). Marketing, PR, Image, Corporate Identity A kommunikációs mix és a Corporate Identity kapcsolata. A Corporate Identity meghatározása, tartalmi elemei. Corporate Design. Hangulattervezés gyakorlati megoldásai a szállodákban 1. Hangulattervezés gyakorlati megoldásai a szállodákban 2. Az arculatépítés folyamata. A vállalati gondolkodás és a vállalati viselkedés. Az egyéni és a közösségi (a munkavállalók, az üzemeltető és a tulajdonos, azaz a cég érdekei) érdekek harmóniája. 1. előadás

Tematika Az arculatépítés folyamata. A vállalati kultúra elérésének esélyei. Vezetési stílusok alkalmazása és hatásuk a munkahelyi légkörön keresztül a vállalati arculatra. A vállalati összkép. A szálloda belső PR tevékenységének hatása a vállalati arculatra. A szállodai személyzet közvetlen hatása a szálloda arculatára. A szálloda külső PR tevékenységének hatása a vállalati arculatra. Törzsvendégkör kialakításának jelentősége az arculat szempontjából. Törzsvendégek megtartása és újak megnyerése. Akciótervek készítése. Standard-ek, egységes követelményrendszerek a szállodaláncokon belül. A nemzetközi szállodaláncok és hazai tagszállodáik arculattervezési gyakorlata. Esettanulmányok, konkrét szállodák arculatépítési technikái. Összefoglalás. 1. előadás

Bibliográfia Kötelező irodalom: Ajánlott irodalom: Kotler Philip: Marketing management 2. kiadás 1999. vonatkozó fejezetei Szende Péter: Marketing a szállodaiparban Ajánlott irodalom: Szeles Péter: Public Relations a gyakorlatban, Geomédia szakkönyvek, Budapest, 1999. Dr. Szeles Péter: A hírnév ereje, Image és Arculat, STAR PR Ügynökség, 1998 Raabe Vendéglátósok kézikönyve, Szántó András (társszerző): A vállalati arculat szerepe a vendéglátásban 1996. 1. előadás

Követelmények Kollokvium Az első időpont írásbeli, a többi szóbeli. Fakultatív jelleggel házi dolgozat készítése, amely a kollokviumi jegyet befolyásolhatja. Témája az előadásokon kerül meghatározásra. 1. előadás

Corporate Identity a szállodaiparban Marketing, PR, Image, Corporate Identity

Marketing P. Kotler Társadalmi és vezetési lépések láncolata, melynek során az egyének és csoportok termékeket és értékeket alkotnak s cserélnek ki egymás között, mialatt kielégítik szükségleteiket. 1. előadás

Marketing Szűkebb értelemben: A marketing olyan vállalati tevékenység, amely a vevők igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és (az értékesítés növelése érdekében) befolyásolja a vásárlókat. 1. előadás

Marketing Tágabb értelemben: A marketing a vállalat egészére kiterjedő – a vevőkkel való azonosulást hangsúlyozó – filozófia, szemléletmód, amelynek megvalósítása a vállalati felső vezetés feladata. 1. előadás

Marketing Kiterjesztett értelemben: A marketing minden értékkel rendelkező jószág (termék, szolgáltatás, eszme, ötlet, értés, stb.) cseréjéhez kapcsolódó tevékenység. Az üzleti szférán túl kiterjed az olyan nem nyereségorientált (nonprofit) területekre is, mint pl. az oktatás, kultúra, vallás, politika, stb. 1. előadás

Public Relations R. Leduc: Azoknak az akcióknak az összessége, amelyek valamely vállalat tevékenységét illetően a közvéleményben előnyös visszhangot szándékoznak kiváltani. 1. előadás

Public Relations A. Helbling: Valamely vállalat vezetőinek funkciója, amely keresi az utat a bizalom, a good-will, a megértés és a segítség megteremtéséhez, fejlesztéséhez. 1. előadás

Public Relations Prof. Miller, Harvard egyetem: A Public Relations a szabad vállalat védekező fegyvere egy kapitalista rendszerben; célja, hogy humanizálja a vállalatokat, vagyis azokat nem mint névtelen egyedek, hanem mint emberi lények összességét működtesse… 1. előadás

A PR fontosabb eszközei hírek, beszédek, események, közszolgálati tevékenységek, írásos anyagok audiovizuális anyagok, vállalati arculati eszközök tele-információs eszközök 1. előadás

Vállalati arculati eszközök A vállalatoknak meg kell próbálniuk olyan vizuális arculatot kialakítani, amelyet a társadalom azonnal felismer. (Grafikai tervezési tanácsadó – a vállalat lényegét erős vizuális szimbólumok támogatják.) logok, prospektusok, táblák, üzleti formanyomtatványok, névjegykártyák, épületek, egyenruhák, göngyölegek, stb. 1. előadás

Image A vizsgált objektumról a különböző személyekben, szervezetekben kialakult kép. Ez a kép objektíve létezik, de számtalan szubjektív tényező is hatással van rá. Az image tárgya: a vizsgált objektum fizikai dolog, személy, illetve bármilyen társadalmi, gazdasági képződmény lehet. 1. előadás

Good will Minden vállalkozás sikerében nagy szerepet játszik a „jó híre”. A jó hír, a goodwill, anyagi érték, így a vállalkozóknak el kell fogadniuk, hogy a jó hírnév kialakulásában a cég megjelenése, külseje, az alkalmazottak viselkedése is nélkülözhetetlen.  Mindezek összefoglaló elnevezése pedig az ARCULAT 1. előadás